nieuw

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

nieuw

Berichtdoor Barfplaats

ladyluna
1-ster

nieuw

Berichtdoor ladyluna » Zo 01 Jan 2006, 19:08

nou ik ben ook nieuw en heb een ab van 6 maanden die net twee weken op carnibest zit. nu krijgt ze 5oo gr per dag en daarnaast nog eens 4 schijven rodi. ze was altijd een slechte eter maar nu eet ze bijna de bak er mee op. mijn vraag is eigenlijk of ik ook nog fruit mag geven en welke fruit dan? ik geef haar nu ook yoghurt en karnemelk maar wat mag ik haar allemaal geven? want als het aan haar ligt eet ze wel 10 kilo per dag op
Truus
5-sterren

Re:nieuw

Berichtdoor Truus » Zo 01 Jan 2006, 19:12

Ik geef alleen tussendoor een stukje fruit. Niet veel want er zitten suikers in.
Je zou ook eens kunnen beginnen met een plat geslagen kippennekje.
Is zelf samenstellen niks voor jou? Met grotere stukken vlees/bot zijn ze verzadiger dan met K.V.V. wat allemaal toch gemalen is.
Laatst gewijzigd door Truus op Zo 01 Jan 2006, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
ladyluna
1-ster

Berichtdoor ladyluna » Zo 01 Jan 2006, 19:14

ja maar ik ben net begonnen met kvv en wil me eerst meer verdiepen in het barfen, ik wil het wel in de toekomst proberen. maar ik wil graag wten wat een hond naast kvv er allemaal bij mag hebben
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 01 Jan 2006, 19:17

[quote="minnie"]
nou ik ben ook nieuw en heb een ab van 6 maanden die net twee weken op carnibest zit. nu krijgt ze 5oo gr per dag en daarnaast nog eens 4 schijven rodi. ze was altijd een slechte eter maar nu eet ze bijna de bak er mee op. mijn vraag is eigenlijk of ik ook nog fruit mag geven en welke fruit dan? ik geef haar nu ook yoghurt en karnemelk maar wat mag ik haar allemaal geven? want als het aan haar ligt eet ze wel 10 kilo per dag op
[/quote]

Wat fijn dat ze nu haar bak leeg eet!! Je kunt ook best wat fruit ernaast geven. Net wat Truus zegt, ook weer niet teveel want fruit bevat veel suikers (fruitsuikers). Maar, een paar dagen per week een stuk fruit zoals appel, kiwi, meloen, banaan, etc. etc. (geen druif) is prima. Yoghurt en karnemelk kun je ook wel een keer of 2 a 3 per week geven (maar hoeft niet - op zich heeft een hond niet zoveel aan zuivel). Je kunt ook 1 of 2 hele rauwe eitjes per week geven. En 1 keer per week een paar hele/rauwe sardientjes is ook heel gezond!

Zoals Truus al schrijft kun je op een gegeven moment ook vleesbotten gaan geven. Dat is ook heel goed voor de tanden/kiezen.

Hoeveel kilo weegt ze nu en hoeveel gram eten krijgt ze per dag?
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Zo 01 Jan 2006, 19:19

Misschien groentenmix erbij gaan geven/
Vult ook nog en hierbij 2 keer per week een rauw eitje en ik zou zeker geen ladingen yoghurt of karnemelk geven maar een lepel of 1 a 2.
Huttenkase erdoor of eens een blikje vis,fruit zou ik apart geven,maar pureer het dan wel.
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Zo 01 Jan 2006, 19:21

Fruit pureer ik niet, gewoon wat stukjes uit de hand.
ladyluna
1-ster

Berichtdoor ladyluna » Zo 01 Jan 2006, 19:24

allemaal bedankt en karnemelk geef ik omdat haar vacht daar heel zacht van wordt. ze is nu 6 maanden en 20 kilo en ze krijgt dus 500 gr carnibest en 4 schijven rodi, kan ik ook groenten door haar carnibest doen?
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Zo 01 Jan 2006, 19:32

Ja hoor, je kunt het door de Carnibest doen. Je kunt het ook apart geven met b.v. een beetje hutekase erdoor.
Wel moet je de groente heel fijn malen.

Hier kun je nog meer lezen over wat je naast Kvv kunt geven.

http://www.barfplaats.nl/forum/http://b ... adid=15406

Verder staat er veel in de bibliotheek en....

misschien is het wel leuk om je even in de voorstelrubriek voor te stellen ;)
ladyluna
1-ster

Berichtdoor ladyluna » Zo 01 Jan 2006, 19:58

ja sorry zal ik direct even doen
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Zo 01 Jan 2006, 20:40

[quote="minnie"]
ja sorry zal ik direct even doen
[/quote]
Maak niet uit joh :D, je kunt niet alles weten toch? ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”