eitje door kvv???

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

eitje door kvv???

Berichtdoor Barfplaats

ginny
3-sterren

eitje door kvv???

Berichtdoor ginny » Zo 25 Dec 2005, 14:50

hoi hoi

weer een vraagje... :)

mag je door kvv ook 1 a 2 x in de week een eitje husselen...en moet jet het eitje 2 minuutjes koken of rauw eroorheen doen, ik lees daarover verschillende meningen, ivm vitamine B..??

of is kvv, duck en enrgique krijgt ze, al zo compleet dat een eitje niet nodig is, het lijkt me zo lekker voor haar, en ik vind het ook wel erg leuk worden, om zo allemaal dingetjes voor haar te maken, veel leuker dan die bak met brokken.. ;D, barfen gaat voor mij nu nog te ver, daar moet ik me eens rustig in gaan lezen, eerst de kvv..daar doet ze het met de dag beter op..

groetjes simone
Pauline
5-sterren

Re:eitje door kvv???

Berichtdoor Pauline » Zo 25 Dec 2005, 15:02

Nou het lijkt me totaal geen probleem om als extraatje 2x per week een eitje te geven. Gewoon rauw. Je kunt het ook niet door haar KVV doen en gewoon op een ander moment als extraatje geven.

En je hoeft niet direct te gaan barfen, maar als ze goed reageert op de KVV kun je beginnen met een dag kippennekken of vuile pens te geven ipv KVV. Je hoeft dan niets toe te voegen, want de KVV is compleet genoeg.
Laatst gewijzigd door Pauline op Zo 25 Dec 2005, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 25 Dec 2005, 15:03

Twee eitjes (rauw, met schil) per week is prima. Dat vitamine B verhaal: het eiwit zou een stof bevatten die biotine aan zich bindt/vernietigt. Maar aangezien de dooier stijf staat van de biotine, heft dit elkaar weer mooi op en ontstaat er geen biotine tekort.
ginny
3-sterren

Berichtdoor ginny » Zo 25 Dec 2005, 15:10

dank je wel...dan krijgt ze van de week lekker een eitje, maar dan wel lekker buiten, mag ze daar gaan kliederen ;D

over die kippennekken, ik wil dat ook eens gaan uitproberen, maar doortje is een EB, kunnen die het ook eten, ze hebben een hele andere bek dan de gemiddelde hond, ben zo bang dat het blijft haken in haar plooien in d'r bek.of in haar keel..het zijn zulke giga schokkerds...of denk ik nu wel erg vreemd..ik zal het dan wel vast moeten houden, maar als ze niet kauwt kan ze dan niet stikken...hebben jullie allemaal dit soort doemscenarios gehad, voor de eerste keer..of ben ik nu zo'n schijterd..

groetjes simone

p.s ze heeft vanmiddag zalm door haar kvv gekregen, ze bleef haar bakje uitlikken, heerlijk vond ze het...

groetjes simone
Tineke *
4-sterren

Berichtdoor Tineke * » Zo 25 Dec 2005, 15:29

Als je het eng vind geef je een paar klappen met een hamer op de nekjes,en in het begin even vasthouden.

Tineke
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Ma 26 Dec 2005, 13:35

De eerste keer is altijd wennen hoor en je bent helemaal geen doemdenker ;). Je kunt beter alles vragen !
Wat Wanda al zegt, even een paar klappen met de hamer erop en er kan niks verkeerd gaan.
Succes.
EdwinK
4-sterren

Berichtdoor EdwinK » Di 27 Dec 2005, 16:55

Ik geef Brenda af en toe ook een eitje, met schil, ze vindt het heerlijk, maar de laatste tijd merk ik toch wel dat haar maag en darmen dan weer snel van slag zijn.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 27 Dec 2005, 18:04

[quote="Edwin en Brenda"]
Ik geef Brenda af en toe ook een eitje, met schil, ze vindt het heerlijk, maar de laatste tijd merk ik toch wel dat haar maag en darmen dan weer snel van slag zijn.
[/quote]

Eieren werken licht laxerend. Sommige honden hebben dus dunne ontlasting na het eten van een eitje. Op zich kan dat geen kwaad.
Jojo
5-sterren

Berichtdoor Jojo » Wo 28 Dec 2005, 20:06

[quote="ginny"]
dank je wel...dan krijgt ze van de week lekker een eitje, maar dan wel lekker buiten, mag ze daar gaan kliederen ;D

over die kippennekken, ik wil dat ook eens gaan uitproberen, maar doortje is een EB, kunnen die het ook eten, ze hebben een hele andere bek dan de gemiddelde hond, ben zo bang dat het blijft haken in haar plooien in d'r bek.of in haar keel..het zijn zulke giga schokkerds...of denk ik nu wel erg vreemd..ik zal het dan wel vast moeten houden, maar als ze niet kauwt kan ze dan niet stikken...hebben jullie allemaal dit soort doemscenarios gehad, voor de eerste keer..of ben ik nu zo'n schijterd..

groetjes simone

p.s ze heeft vanmiddag zalm door haar kvv gekregen, ze bleef haar bakje uitlikken, heerlijk vond ze het...

groetjes simone
[/quote]
De EB en de FB ;) hebben idd. een wat vervelender keeltje (mismaakt zoals sommigen het noemen ::)) Sommige bulletjes hebben het zachte verhemelte te lang en dat geeft nog al eens problemen. Maar als dit niet het geval is is er niets dat je tegen moet houden. Mijn FB heeft er geen problemen mee maar ik ben al gewend dat hij wat vaker als een ander kucht en kotst als hij weer te hebberig bezig is. Eierschillen gaan zonder problemen iig. Andere barfdingen houd ik vast (nekken en vleugels) of ik geef grotere dingen die niet in een keer naar binnen geschoven kunnen worden ;D
*Lia*
5-sterren

Berichtdoor *Lia* » Wo 28 Dec 2005, 22:23

Mijn eigen 5 shelties zo ook de 3 logees hebben vandaag ook een rauw eitje door het eten gehad.Vuile schapenpens kip gemalen eierschaal en een rauw eitje.Het was een heel prettig gezicht hoe de 8 Shelties alles opaten.Dus niks problemen,gewoon doen. :D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”