Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ster
#450716
Over een paar weken wil ik naar een slager die van alles verkoopt, maar ik weet niet van alles of Boef dat kan eten. Het gaat om de:

beenderen en nekbeen van lam, kalf en geit --> is dit niet te hard, en zit daar ook nog wat vlees aan?

ribben, knieschijven en haksen (wat is dit?) van rund?

En ik heb nu voor de komende tijd nog een lading kipkarkas en nekken, maar de karkassen zijn vrij kaal. Wat kan ik daar dan voor vlees bij doen zonder dat het heel erg duur wordt?
Door Lizzy
#450722
Ster schreef: Over een paar weken wil ik naar een slager die van alles verkoopt, maar ik weet niet van alles of Boef dat kan eten. Het gaat om de:

beenderen en nekbeen van lam, kalf en geit --> is dit niet te hard, en zit daar ook nog wat vlees aan?
Beenderen is te hard ja. Als nekbeen hetzelfde is als wervels: dan kun je dat wel geven, als je hond bot gewend is. Of er vlees aan zit? Ja, dat valt te bezien.... Bij de gemiddelde slager is het bot erg kaal.....
ribben, knieschijven en haksen (wat is dit?) van rund?
Ik vind alle runderbotten te hard. Brutus heeft zijn gebit gemoerd op een runderbot (niet-dragend deel).
En ik heb nu voor de komende tijd nog een lading kipkarkas en nekken, maar de karkassen zijn vrij kaal. Wat kan ik daar dan voor vlees bij doen zonder dat het heel erg duur wordt?
Kopvlees van rund? Snijlingen van rund of lams of geit?

Qua botten is deze link misschien handig voor je?
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=801
Door Ster
#450740
Ja goede link!

En een lamskop, of staart? Is schedel niet vrij zacht bot en kan de inhoud van zo'n kop ook gewoon gegeten worden en valt dat onder vlees? ???
Door Lizzy
#450744
Lamskop kan prima maar is wel een gevorderd iets. Inhoud valt onder orgaanvlees. Staart is prima. Maar, wees gewaarschuwd! Sommige honden willen zo'n staart in 1 keer naar binnen werken. Als ze 'm in 1 keer naar binnen laten glijden, heb je wel een probleem.....
Door Ster
#450755
OK

Nog 1 vraagje (ik weet het staat ergens en is al 100 keer gevraagd, maar het duizelt weer eens een beetje :-[) Mijn moeder heeft 2 kilo vis van de markt gratis gekregen (helemaal blij mee ;D), maar ze weet niet wat voor vis, behalve dat het geen zalm is. Moest dat nou allemaal twee weken in de vriezer? Zo ja, dan moet ik nog gauw even een ander kerstmaaltje voor Boef versieren.

Ik heb al besloten. Voor de zekerheid hup alle verse vis in de vriezer en dat vanaf nu altijd! ;D Kan het iig niet misgaan.
Laatst gewijzigd door Ster op vr 23 dec 2005, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#451421
Ster schreef: OK

Nog 1 vraagje (ik weet het staat ergens en is al 100 keer gevraagd, maar het duizelt weer eens een beetje :-[) Mijn moeder heeft 2 kilo vis van de markt gratis gekregen (helemaal blij mee ;D), maar ze weet niet wat voor vis, behalve dat het geen zalm is. Moest dat nou allemaal twee weken in de vriezer? Zo ja, dan moet ik nog gauw even een ander kerstmaaltje voor Boef versieren.

Ik heb al besloten. Voor de zekerheid hup alle verse vis in de vriezer en dat vanaf nu altijd! ;D Kan het iig niet misgaan.
Ik vind het niet onverstandig, je beslissing. Er zit misschien forel-kop bij. Heerlijk visje, maar het is een zoetwatermodelletje en die kun je beter eerst even invriezen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door