Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lara
#37175
Juist degeen waarvan we het niet verwacht hadden aangezien hij langere tijd al vers vlees heeft gehad (Energique) kotst het weer uit.
De kleine Vidat gaf net netjes zijn eten weer teruh extra gemalen ::)

We hebben voor hem de Natuurvoeding op advies. Omdat hij nog maar een pup is, maar kennelijk is dit dus ook nog te zwaar en is blijkbaar Carnibest zwaarder dan Energique :-\
Door sharpie
#37177
Ik had vaak met Duck, dat mijn oudste hond gal opgaf of het terug gaf.

Carnibest lusten ze bij mij niet, maar Energique en Rodi gaat wel altijd goed, en daar gaan ze ook niet van spugen gelukkig.

;D
Door qyan
#37179
carnibest is volgens mij vetter als energique, misschien dat dat nog wat startersproblemen geeft ???
Door Lara
#37180
[quote="qyan"]
carnibest is volgens mij vetter als energique, misschien dat dat nog wat startersproblemen geeft ???
[/quote]
Dat idee had ik wel, je zag echt stukjes vet, het ziet er heeeeelll anders uit dan Energique, veel voller ;)

We hadden het al aangelengt voor hem met warm water bij voorbaat, maar dat bleef er dus nog niet in :(
Door qyan
#37181
[quote="Lara"]
[quote="qyan"]
carnibest is volgens mij vetter als energique, misschien dat dat nog wat startersproblemen geeft ???
[/quote]
Dat idee had ik wel, je zag echt stukjes vet, het ziet er heeeeelll anders uit dan Energique, veel voller ;)

We hadden het al aangelengt voor hem met warm water bij voorbaat, maar dat bleef er dus nog niet in :(
[/quote]

misschien wat rustiger introduceren en eerst nog mengen met energique ???.
of gewoon doorzetten.
moeilijk.
wel vaak diaree gehad hier met overzetten naar een ander merk vers, maar spugen eigenlijk nooit
Door Lara
#37186
Ja nogal moeilijk, als hij het iedere keer uitkotst heb je er ook niks aan, dan blijft er niks binnen ::)
Door qyan
#37194
kijk anders ff in de discussie overgeven na eerste carnibest maal, hier onder vragen en problemen
Door Helen
#37266
Als Balou hier iets uitkotst laat ik haar gewoon haar kots weer opeten en blijft het altijd binnen daarna. Gebeurt af en toe als ze te snel gegeten heeft.

groetjes Helen
Door Lara
#37350
We gaan hem er maar langzaam aan aan laten wennen, al blijf ik het vreemd vinden, Vidar heeft meer vers gegeten hier dan de anderen.
De anderen hadden 5 dagen brok, 2 dagen vers (energique)
Vidar heeft maar een weekje brokken gehad ofzo en verder alleen maar vers, maar ook Energique.

Tis toch gek dan ???
Door Helen
#37353
Carnibest is een stuk vetter en grover dan energique, misschien dat dat er mee te maken heeft. Maar een hond hoort stukken bot en hele stukken vlees met gemak te kunnen verteren dus inderdaad het is raar. Maar misschien heeft ie gewoon een keertje last van zijn buikje en valt het toevallig samen met het geven van cb. Als het vaker gebeurt weet je meer.

groetjes Helen
Door jolly64
#37354
Mischien kan je het oude voer mengen
Dan kan hij ervast aan wennen
Valt mischien zwaar op de maag voor de eerste keer
Gr Jolanda
Door qyan
#37383
[quote="Lara"]
We gaan hem er maar langzaam aan aan laten wennen, al blijf ik het vreemd vinden, Vidar heeft meer vers gegeten hier dan de anderen.
De anderen hadden 5 dagen brok, 2 dagen vers (energique)
Vidar heeft maar een weekje brokken gehad ofzo en verder alleen maar vers, maar ook Energique.

Tis toch gek dan ???
[/quote]

iedere hond werkt anders he, is geen 1 hetzelfde ;D
Door richard
#37449
Jemig, wat heb ik het dan altijd makkelijk! Zomaar van brokken over gegaan op Barf zonder ook maar een probleem. Kippenekken, vleugels, ribben, groentes, vissen in allerlei maten en soorten..., het gaat er in als koek. Inmiddels geven we ze 's-ochtends ook wel eens Bibi, Duck, Rodi, Energique, etc. Gewoon dat wat uitkomt, in de vriezer ligt of toevallig 'ingekocht' is. Ook hier geen enkel probleem. Ze vreten hier van alles, spugen nooit wat uit en hebben nooit diaree....!

Mazzel of 2 asbakken met een darmgestel van een locomotief?

richard
Door qyan
#37486
[quote="richard"]
Jemig, wat heb ik het dan altijd makkelijk! Zomaar van brokken over gegaan op Barf zonder ook maar een probleem. Kippenekken, vleugels, ribben, groentes, vissen in allerlei maten en soorten..., het gaat er in als koek. Inmiddels geven we ze 's-ochtends ook wel eens Bibi, Duck, Rodi, Energique, etc. Gewoon dat wat uitkomt, in de vriezer ligt of toevallig 'ingekocht' is. Ook hier geen enkel probleem. Ze vreten hier van alles, spugen nooit wat uit en hebben nooit diaree....!

Mazzel of 2 asbakken met een darmgestel van een locomotief?

richard
[/quote]

ik ga voor 2 asbakken met een darmgestel van een locomotief ;D
Door diana
#37496
ik zou het ook eerst maar even mengen dan...
ze hebben hier nergens last van...
kan ze alles voeren moet alleen uitkijken met lever.

p.s erder kon je aangeven dat je een waarschuwing in je mailbox wilde wanneer er gereageerd was op een onderwerp kan dat nu niet meer ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door