Pens-vraagje

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Pens-vraagje

Berichtdoor Barfplaats

Filou
4-sterren

Pens-vraagje

Berichtdoor Filou » Vr 16 Dec 2005, 16:08

Ik had nog een vraagje over pens.

Nu is deze wel gewassen, maar er zitten ook nog een paar delen tussen die niet zo proper zijn. Die zijn toch ook nog altijd goed voor Filou he??

Toen ik hem de eerste en tweede keer pens gaf, dan kauwde hij er een paar minuutjes op, en dan slik binnen.. in 1 stuk, want ik snijd ze niet in stukskes. Het zijn lapjes van ongeveer 100gram. Kan dit kwaad? Of is dit normaal??
Tineke *
4-sterren

Re:Pens-vraagje

Berichtdoor Tineke * » Vr 16 Dec 2005, 16:14

Volgens mij niet,hoe groter hoe beter voor het gebit.
En voor de spijsvertering.

Tineke
Filou
4-sterren

Berichtdoor Filou » Vr 16 Dec 2005, 16:16

Ja, ok, maar hij kauwt er maar even op en slikt het dan door... in 1 stuk... :-\
Tineke *
4-sterren

Berichtdoor Tineke * » Vr 16 Dec 2005, 16:26

Dan blijft het ook wat langer in de maag,en ik heb hier gelezen dat ze dan langer verzadigd zijn.Anders geef je nog wat grotere stukjes voor het kauwwerk.

Tineke
Filou
4-sterren

Berichtdoor Filou » Vr 16 Dec 2005, 16:42

als het geen kwaad kan, kan het geen kwaad natuurlijk. :D
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 17 Dec 2005, 11:06

Filou schreef:Ik had nog een vraagje over pens.

Nu is deze wel gewassen, maar er zitten ook nog een paar delen tussen die niet zo proper zijn. Die zijn toch ook nog altijd goed voor Filou he??

De vuile stukken zijn dus beter als de schoongespoelde.

Toen ik hem de eerste en tweede keer pens gaf, dan kauwde hij er een paar minuutjes op, en dan slik binnen.. in 1 stuk, want ik snijd ze niet in stukskes. Het zijn lapjes van ongeveer 100gram. Kan dit kwaad? Of is dit normaal??

Wanneer hij de lap in 1 keer naar binnen werkt, dan is de lap eigenlijk te klein (een grote lap kan hij niet in 1 keer naar binnen werken). En hele grote lappen vlees schijnen volgens Donath niet optimaal te verteren, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar persoonlijk nog nooit wat van gemerkt heb! Ik geef ook rustig stukken pens van 100 gram en ze verteren dat vlekkeloos.
Filou
4-sterren

Berichtdoor Filou » Zo 18 Dec 2005, 10:22

Ik denk nu ook niet dat hij er problemen bij gehad heeft, maar dat was bij mij toch ook even slikken, zo'n heel stuk naar binnen. Mijn echtgenoot zat er toen ook bij en die trok zijn ogen wijdopen. ;D

Ik zal de volgende keer de pensen in stukken van 200gr knippen. Nu is het te laat natuurlijk.

De vuile stukken zijn dus beter als de schoongespoelde.

Maar hij kan er toch nog iets van bacterie/vitamine/mineraal/en dergelijks uithalen he?
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”