Lucht

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Lucht

Berichtdoor Barfplaats

Bianca_Cailin
2-sterren

Lucht

Berichtdoor Bianca_Cailin » Wo 14 Dec 2005, 13:55

Cailin heeft altijd veel last van lucht in haar darmen, je hoort het gewoon borrelen en het pruttelt uit haar achterste :-\ en s avonds stinkt dat :-X, krijg het idee dat het door de groente komt die ik s avonds door haar kvv heen meng omdat het overdag niet stinkt. Ik geef haar komkommer, wortels en dat afgewisseld met bloemkool/broccoli/andijvie/af en toe tomaat/witlof.
Herkent iemand dit?
Peet
5-sterren

Re:Lucht

Berichtdoor Peet » Wo 14 Dec 2005, 14:01

Yep, Beau kan ook niet tegen groentemixen. Dus geef ik het niet. Af en toe wat tafelrestjes groente is geen probleem, maar echte "mixen" van div soorten bij elkaar verdraagt hij ook niet :-X...paarse dampen dan :-[.
Peet
5-sterren

Berichtdoor Peet » Wo 14 Dec 2005, 14:05

Overigens, ik weet niet welke KVV je geeft, maar bijv Cb en Bibi bevatten al groente, dus da's overbodig om extra te geven ;)
Bianca_Cailin
2-sterren

Berichtdoor Bianca_Cailin » Wo 14 Dec 2005, 14:44

Ik geef Energique nr 2. en daar zitten ook wel groentes in maar omdat het zo'n veelvraat is vulde ik het aan met groente zodat haar maag wat voller is. Maar idd paarse dampen :-X echt smerig....
Netty
5-sterren

Berichtdoor Netty » Wo 14 Dec 2005, 14:51

Tof bij mij krijgt weer een weekje Duck......daar blaast ze s'avonds ook zo'n lekker fluit concert op :o, die krijgt er zelfs geen groente bij, ook poept ze meters meer :-X
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 14 Dec 2005, 16:03

Bianca_Cailin schreef:Cailin heeft altijd veel last van lucht in haar darmen, je hoort het gewoon borrelen en het pruttelt uit haar achterste :-\ en s avonds stinkt dat :-X, krijg het idee dat het door de groente komt die ik s avonds door haar kvv heen meng omdat het overdag niet stinkt. Ik geef haar komkommer, wortels en dat afgewisseld met bloemkool/broccoli/andijvie/af en toe tomaat/witlof.
Herkent iemand dit?

Ik denk dat je de 'verkeerde' groentes geeft aan haar.

Laat komkommer en bloemkool/broccoli er maar eens uit.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 14 Dec 2005, 16:04

Geef in de plaats daarvan trouwens maar eens een mixje van wortel, courgette, witlof, waterkers, andijvie, alfalfa, peterselie, etc.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Wo 14 Dec 2005, 17:27

Hier gaan ze echt gassen van bot :-X :-X :-X
geen paarse maar echt donkerbruine, looooodzware dampen *alarmfase 3 op de Veluwe* 8)
Bianca_Cailin
2-sterren

Berichtdoor Bianca_Cailin » Wo 14 Dec 2005, 17:38

Bedankt voor de tip Lizzy, s kijken of dat helpt. ......voordat ik hier ook alarmfase 3 in moet gaan stellen ;D Ik krijg nu al commentaar....dat beest moet andere dingen eten, ik wordt er beroerd van hehehe al is het nu wel lekker rustig s avonds, de andere helft verdwijnt meestal in de garage 8)
Bianca_Cailin
2-sterren

Berichtdoor Bianca_Cailin » Zo 18 Dec 2005, 22:31

Wilde even zeggen dat het goed helpt! Ik laat nu de komkommer en de broccoli/bloemkool uit haar groentemix en af en toe ruik ik haar nog, maar dat komt volgens mij doordat ze wel s uit de sloot drinkt en de emmer of plantebakken achter t huis.
Bedankt voor de tip Lizzy :)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 19 Dec 2005, 09:35

Graag gedaan! Je zou ook eens probiotica kunnen geven, kijken of dat het laatste beetje lucht doet verdwijnen ;D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”