Vers vlees en diarree

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Vers vlees en diarree

Berichtdoor Barfplaats

Ronaldinho
1-ster

Vers vlees en diarree

Berichtdoor Ronaldinho » Do 01 Dec 2005, 11:16

Hallo, ik heb een Alaska Malamute van 6 maanden oud en weegt 18 kg nu. Ik heb hem vorige week gehaald en sinds die tijd heeft hij behoorlijk last van diarree, spuitpoep. Ik ben al bij de da geweest en kreeg ander droogvoer, maar het wordt alleen maar erger. Verder drinkt en eet hij goed, en geeft geen tekenenen van ziekte (is heel speels). Nu heb ik hem net Okugest en Probiotica gegeven. Dus ik wacht even af hoe dat verder verloopt. Maar eigenlijk zou ik liever meteen overgaan op vers vlees (Energique) is dit verstandig en welke moet ik hem dan geven? voor de pup of gewoon adult?
Wie kan mij helpen?

Groet
Ronald
Laatst gewijzigd door Ronaldinho op Vr 02 Dec 2005, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Bianca_Cailin
2-sterren

Re:Vers vlees en diarree

Berichtdoor Bianca_Cailin » Do 01 Dec 2005, 11:28

Mijn pup had ook steeds diarree en ben ook overgestapt op Energique nr 2 en dat ging super!!! Nog geen dag spijt van gehad :)
KayleighShanden
5-sterren

Berichtdoor KayleighShanden » Do 01 Dec 2005, 13:12

Hier een reu in huis die altijd aan de dunne was...niet spuitpoep maar wel drek...3 jaar lang van ieder voer!!
Nu op vers voer en over vanaf dag 1!!!
Ike
5-sterren

Berichtdoor Ike » Do 01 Dec 2005, 13:27

Hier dezelfde ervaring, mijn hond had altijd zwakke darmen, de ene keer de dunne, de andere keer slappe poep, dan weer darmontsteking, ben van de een op andere dag in een keer overgestapt op kvv (Bibi) en hij had met de overstap niet eens diaree! en zijn ontlasting stukke beter (en geen darmontsteking meer) en moet zeggen sinds ik zellf samenstel is z'n ontlasting nog beter !
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 01 Dec 2005, 14:35

Ik heb je vraag even verplaatst naar kant en klaar versvlees omdat je vraag ook over Energique gaat. Ik sluit me aan bij mijn voorgangers. Lekker overschakelen op Energique. Ik zou zelf geen puppy-variant geven.
Ronaldinho
1-ster

Berichtdoor Ronaldinho » Do 01 Dec 2005, 15:08

Ok. ??? Energique, maar hoevel eigenlijk van nr1. Kan ik gewoon het voedingsadvies van nr1 aanhouden, of moet hij wat extra hebben omdat hij nog pup is van 6 maanden

Groetjes
Ronald
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 01 Dec 2005, 17:58

[quote="Ronaldinho"]
Ok. ??? Energique, maar hoevel eigenlijk van nr1. Kan ik gewoon het voedingsadvies van nr1 aanhouden, of moet hij wat extra hebben omdat hij nog pup is van 6 maanden

Groetjes
Ronald
[/quote]

Nee, volgens mij moet je zeker niet de normale volwassen dosering aanhouden maar de dosering zoals ie er is voor pups. Kijk anders even op de website van Energique: http://www.energique.nl. Daar staat ook bij pups:

gewicht VOLWASSEN hond:
5 kilo 1 schijfje
10 kilo 2 schijfjes
15 kilo 3 schijfjes
20 kilo 4 schijfjes, etc

gewicht pup:
2,5 kilo 1 schijfje
5 kilo 2 schijfjes
7,5 kilo 3 schijfjes
10 kilo 4 schijfjes

En bij beide weegt 1 schijfje 100 gram.
Barfplaats