groentes

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Barfplaats
Gesponsord bericht

groentes

Berichtdoor Barfplaats

richard
3-sterren

groentes

Berichtdoor richard » Zo 28 Dec 2003, 20:17

Kort voor de kerst begaf onze 'cutter' het opeens, na jaren trouwe dienst. Tja, we gebruikten deze alleen nog maar voor het pureren van de groentes voor onze honden. Snel naar de winkel gereden en meteen maar even eentje nieuw gehaald in een leuk modern design. Het oog wil ook wat immers?
Probleem is echter dat dit mooi gestylleerde aparaat de groentes in hele kleine stukjes snijd, maar niet echt pureerd. Ik zit dan meteen zo in elkaar dat ik met een stokje in de vers gedraaide ontlasting van onze honden zit te peuren omdat ik dan het mijne er van wil weten. Weliswaar, voordat ik zelf ga eten en niet erna... Nu valt me op dat ik hier toch enige stukjes groente in terug vind.
Worden deze groentes nu wel volledig opgenomen m.b.t. de voedingswaarden en vitamientjes, zeg maar?

richard
Laatst gewijzigd door richard op Zo 28 Dec 2003, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
sylvia
5-sterren

Re:groentes

Berichtdoor sylvia » Zo 28 Dec 2003, 20:25

als je ze terug vindt in de ontlasting is er ook niets mee gebeurd,en heeft je hond er weinig aan gehad in de zin van vitamines.
richard
3-sterren

Berichtdoor richard » Zo 28 Dec 2003, 20:31

Daar was ik zelf ook al bang voor, maar waarom worden sommige groentes dan wel opgenomen? Even ter beeldvorming; alle groentes gaan in de cutter, maar slechts de snippertjes courgettes vind ik terug....

richard
sylvia
5-sterren

Berichtdoor sylvia » Zo 28 Dec 2003, 20:37

geen idee mischien zijn die gewoon te groot gebleven ik weet het echt niet.
202spots

Berichtdoor 202spots » Zo 28 Dec 2003, 20:40

Richard...wat bedoel je met 'n cutter???
'n Elec.keukenmachine,of 'n met de hand apparaat?
Wanneer je 'n keukenmachiene bedoeld,dan moet je gewoon langer blijven draaien,totdat al de groentes gepureerd zijn.(Net als appelmoes of zo)
Wanneer het met de hand geraspt word dan is het TE grof.
richard
3-sterren

Berichtdoor richard » Zo 28 Dec 2003, 20:47

ehmm, ik bedoel inderdaad zo'n electrisch ding. Enne... ik denk dat je gelijk zult hebben. Ik 'cut' met dit ding evenlang als de vorige. Echter de afstand tussen de messen is groter en misschien moet ik hem gewoon langer laten aanstaan! Klinkt onozel, maar niet echt aan gedacht. Wel raar dat de ene groente wel en de andere niet wordt opgenomen!

thnx, richard

PS wat een a/sociaal stuk vlees zijn jouw honden op die foto´s aan het naar binnen werken zeg! 8) 8) ???
Laatst gewijzigd door richard op Zo 28 Dec 2003, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
202spots

Berichtdoor 202spots » Zo 28 Dec 2003, 20:53

[quote="richard"]
ehmm, ik bedoel inderdaad zo'n electrisch ding. Enne... ik denk dat je gelijk zult hebben. Ik 'cut' met dit ding evenlang als de vorige. Echter de afstand tussen de messen is groter en misschien moet ik hem gewoon langer laten aanstaan! Klinkt onozel, maar niet echt aan gedacht. Wel raar dat de ene groente wel en de andere niet wordt opgenomen![/quote]

Nou dan is dit dus heel eenvoudig opgelost!! ;D

PS wat een a/sociaal stuk vlees zijn jouw honden op die foto´s aan het naar binnen werken zeg! 8) 8) ???

Kerst menu 2003...koekop en lamskop :o ;)
richard
3-sterren

Berichtdoor richard » Zo 28 Dec 2003, 21:06

Was er inmiddels achter (bril opgezet). Als ik hiermee mijn keuken in kom zetten, dan verwacht ik dat mijn vrouw zal vragen of ik ze nu echt zie vliegen... ;D ;D Onze meiden zullen het moeten doen met ribbetjes, nekken, vissen en ander dergelijk klein barf food. Jouw honden zullen er wel van gesmuld hebben, maar ik moet eerlijk zijn dat ik de gezichten van mijn buren wel eens zou willen zien, als ik zoiets op een zomerse dag in de tuin donder en dan brul `meiden, eeeeeeetennnn´! :D :D

richard
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 28 Dec 2003, 21:11

Bedoel je met cutter een blender ofzo? Of echt een keukenmachine?
Groetjes, Lizzy
richard
3-sterren

Berichtdoor richard » Zo 28 Dec 2003, 21:29

Jemig, geen idee, gewoon een soort beker met 2 ronddraaiende messen erin. Ik noem zo´n ding ´cutter´.

richard
202spots

Berichtdoor 202spots » Zo 28 Dec 2003, 21:44

keukenmachine:
Afbeelding
blender:
Afbeelding
staafmixer:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mahuni op Zo 28 Dec 2003, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
richard
3-sterren

Berichtdoor richard » Ma 29 Dec 2003, 23:26

Gnehehehe, geen van allen. Gewoon een beker met een tweetal electrisch ronddraaiende messen. Maar hij werkt prima nu.

richard

ps het lijkt wel een quize... wie van de 3?
avalon
5-sterren

Berichtdoor avalon » Ma 29 Dec 2003, 23:27

Beker met messen, lijkt het meest op de tweede zou ik zeggen.
richard
3-sterren

Berichtdoor richard » Di 30 Dec 2003, 00:19

Het lijkt meer op het bovenste deel van het 1e aparaat. Vlees met bot kan ik er niet in verwerken. Ehmmm, zonder dat de botten of de messen me om de oren vliegen in ieder geval ;D

richard
sylvia
5-sterren

Berichtdoor sylvia » Di 30 Dec 2003, 00:45

[quote="richard"]
Het lijkt meer op het bovenste deel van het 1e aparaat. Vlees met bot kan ik er niet in verwerken. Ehmmm, zonder dat de botten of de messen me om de oren vliegen in ieder geval ;D

richard
[/quote]
in geen van die drie apparaten kun je botten malen ;D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”