nu al veranderingen door castratie?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Jojo
5-sterren

Berichtdoor Jojo » Za 26 Nov 2005, 19:00

Hoe snel kunnen dingen veranderen bij een hond na de castratie? In diverse artikelen las ik tussen de 1 en 12 maanden met een gemiddelde van 5 maanden!
Nu is Joey pas gister 'geholpen' maar vandaag al zo'n enorme vreetzak, normaal is het helemaal geen goede eter :o
Hij heeft gister voor de ingreep niets mogen eten, en 's avonds heb ik hem 150 gram carnibest gegeven omdat hij niet te veel ineens mocht omdat de maag en darmen stil hadden gelegen door de narcose? Vanochtend heeft hij de rest (100 gram) van zn normale portie cb gehad. Hij heeft werkelijk nog nooit 's ochtends zin gehad in carnibest ::)
Vanavond gaf ik hem weer cb, ongeveer 200 gram maar hij liet duidelijk merken dat hij dat toch niet genoeg vond (normaal krijgt hij 1 keer per dag 250 gram).
Ook is hij superaanhankelijk, hij is niet meer bij mij uit de buurt te slaan.
Zijn dit al die veranderingen door de castratie of is dit gewoon door de rare dag gisteren en de narcose even zo?! Het lijkt mij wel heeeel erg snel ???
Laatst gewijzigd door Jojo op Za 26 Nov 2005, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
tieneke
5-sterren

Re:nu al veranderingen door castratie?

Berichtdoor tieneke » Za 26 Nov 2005, 20:56

Honden die gecastreerd zijn hebben aanleg om dikker te worden.
Vaak gaan ze ook meer eten,ik zou hem zeker niet teveel gaan geven
Doedels
5-sterren

Berichtdoor Doedels » Za 26 Nov 2005, 21:12

Jojo schreef:Hoe snel kunnen dingen veranderen bij een hond na de castratie? In diverse artikelen las ik tussen de 1 en 12 maanden met een gemiddelde van 5 maanden!
Nu is Joey pas gister 'geholpen' maar vandaag al zo'n enorme vreetzak, normaal is het helemaal geen goede eter :o
Hij heeft gister voor de ingreep niets mogen eten, en 's avonds heb ik hem 150 gram carnibest gegeven omdat hij niet te veel ineens mocht omdat de maag en darmen stil hadden gelegen door de narcose? Vanochtend heeft hij de rest (100 gram) van zn normale portie cb gehad. Hij heeft werkelijk nog nooit 's ochtends zin gehad in carnibest ::)
Vanavond gaf ik hem weer cb, ongeveer 200 gram maar hij liet duidelijk merken dat hij dat toch niet genoeg vond (normaal krijgt hij 1 keer per dag 250 gram).
Ook is hij superaanhankelijk, hij is niet meer bij mij uit de buurt te slaan.
Zijn dit al die veranderingen door de castratie of is dit gewoon door de rare dag gisteren en de narcose even zo?! Het lijkt mij wel heeeel erg snel ???
De verandering kan nog niet worden veroorzaakt door verandering in hormoonspiegel. De hormonen zijn nog gewoon in het lichaam aanwezig. Het zal wel door de rare dag en het weinige eten zijn gekomen.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 27 Nov 2005, 09:10

Ja, hoewel me vaag bijstaat dat Sophie van Geer ook direct meer honger had en alles begon te eten!
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Zo 27 Nov 2005, 15:33

Klopt. Theoretisch gezien kan het nog niet maar ik maak het wel vaker mee.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”