bot met achillespees

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

bot met achillespees

Berichtdoor Barfplaats

reno
1-ster

bot met achillespees

Berichtdoor reno » Do 24 Nov 2005, 15:10

We waren net bij onze slager en we hebben het vers voeren eens voorgelegd. Bepaalde dingen kan hij wel voor ons aankomen, zoals runderhart, kippennieren, kippenharten, kippenmaagjes, evt. nog meer, maar hij gaat eens informeren voor ons.
Nu gaf hij ons een bot mee met daaraan een achillespees. Mag de hond dit hebben? Kostte niets, wat aardig he :)
Doedels
5-sterren

Re:bot met achillespees

Berichtdoor Doedels » Do 24 Nov 2005, 22:06

De pees is lekker taai. Daar kan je hond zich lekker op uitleven. Het bot is een dragend deel en daardoor heel erg hard. Daar kan het gebit door beschadigen en het is moeilijk te verteren. Ik geef dat soort harde botten nooit.
bowie

Berichtdoor bowie » Do 24 Nov 2005, 23:28

Geef ze wel maar nooit erg lang hou ze met dit soort botten heel goed in de gaten .
Borke
5-sterren

Berichtdoor Borke » Vr 25 Nov 2005, 10:22

Ik geef Borke wel harde botten, omdat ik weet dat hij het laatste stuk zelf laat liggen en dat gooi ik dan weg.
Met een onervaren botteneter zou ik dit soort botten liever (nog) niet geven, je hoort te vaak dat honden hun gebit erdoor beschadigen.
reno
1-ster

Berichtdoor reno » Vr 25 Nov 2005, 17:17

Ik heb het hem 10minuten gegeven. Hij vond het raar, snuffelde er wat aan, likte er wat aan en dat was het. Toen heb ik het maar weer weggepakt.
Ik geef hem zo nu en dan een wortel om op de knagen en dat vindt hij helemaal fantastisch.
Borke
5-sterren

Berichtdoor Borke » Vr 25 Nov 2005, 17:23

reno schreef:Ik geef hem zo nu en dan een wortel om op de knagen en dat vindt hij helemaal fantastisch.

Dat lijkt me niet zo'n goed idee, groente moet je eerst pureren voor je hond.
Lees er meer over in de bibliotheek, o.a. hier:
viewforum.php?f=1;action=display;threadid=795
henneke
5-sterren

Berichtdoor henneke » Vr 25 Nov 2005, 17:31

AstridStraver schreef:Dat lijkt me niet zo'n goed idee, groente moet je eerst pureren voor je hond.
Lees er meer over in de bibliotheek, o.a. hier:
viewforum.php?f=1;action=display;threadid=795

ja maar om even lekker te snacken is een wortel toch niks mis mee ?
reno
1-ster

Berichtdoor reno » Vr 25 Nov 2005, 17:48

Nou als je ziet hoe hij het eet......
Hij knaagt er met zijn voorstanden kleine stukjes af. Net als een rasp zeg maar. Heb geen idee dat het kwaad kan. Het is echt als snack bedoeld, hij krijgt verder complete voeding van Rodi/Carnibest.
Omdat ik hem verder ook nog niet teveel knaagdingen durf te geven ivm de allergie. Hij heeft het knagen echt nodig hoor, het is een vrij drukke hond (we noemen hem wel eens de adhd hond) en op deze manier is hij lekker bezig.
Laatst gewijzigd door reno op Vr 25 Nov 2005, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Doedels
5-sterren

Berichtdoor Doedels » Vr 25 Nov 2005, 20:51

Een wortel als knaagbot is prima, hoor. Het heeft alleen geen voedingswaarde zolang het niet gepureerd is. Maar daar geef je het ook niet voor, toch? ;)
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Vr 25 Nov 2005, 21:08

Helemaal met Doedels eens. Mijn hondjes vinden winterpeen ook errug lekker, vooral gepikt van de paarden ;D ze krijgen er niks van maar het heeft verder ook geen voedingswaarde.
202spots

Berichtdoor 202spots » Za 26 Nov 2005, 16:59

reno schreef:Nou als je ziet hoe hij het eet......
Hij knaagt er met zijn voorstanden kleine stukjes af. Net als een rasp zeg maar. Heb geen idee dat het kwaad kan. Het is echt als snack bedoeld, hij krijgt verder complete voeding van Rodi/Carnibest.
Omdat ik hem verder ook nog niet teveel knaagdingen durf te geven ivm de allergie. Hij heeft het knagen echt nodig hoor, het is een vrij drukke hond (we noemen hem wel eens de adhd hond) en op deze manier is hij lekker bezig.

Prima hoor, zolang hij er plezier in heeft is er niks verkeerds mee om hem zo bezig te houden! 8)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”