Pfffff

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Barfplaats
Gesponsord bericht

Pfffff

Berichtdoor Barfplaats

zurca
5-sterren

Pfffff

Berichtdoor zurca » Wo 16 Nov 2005, 14:35

Noa, m'n kleine poezemeis, is erg ziek...

Het was me opgevallen dat ze wat magerder was geworden maar omdat ze vlooien hadden dacht ik aan wormen. Sinds gisteren viel mij op dat Noa zwaar ademde, even dacht ik nog dat ze misschien zat te spinnen (dan gaat dat buikje ook zo op en neer) maar als ik mn oor tegen haar aanhield dan hoorde ik geen gespin. Wel haar moeilijke ademhaling. Ik was nog niet echt gealarmeerd, ze deed verder nog gewoon.
Vanmorgen ademde ze nog zo moeilijk, haar neusvleugels gingen helemaal op en neer. Ze had haar derde ooglid wat over haar ogen getrokken. Ze zat naast me, ik keek naar haar, en ik wist dat het niet goed zat.

M'n moeder zou mij komen halen om boodschappen te gaan doen, dus ik de da gebeld en we konden gelijk terecht. Zij heeft gevoeld en geluisterd. Het was niet goed. Noa daar gelaten zodat er een rontgenfoto gemaakt kon worden. Na een uurtje werd ik gebeld, het was erg fout. Er zit heel veel vocht in haar longen, zoveel dat haar hart op de foto niet te zien is. Noa heeft nog maar een klein stukje van haar longen over om te ademen...
Nu heeft ze een vochtafdrijvend middel gehad en medicijnen. Morgen moet ik met haar naar een speciaal centrum en dan word er een hartecho gemaakt. Daarna weten we meer. De da vermoed zelf HCM.
Het kan twee kanten op; of de medicijnen slaan aan, haar longen komen vrij, de echo is ok en ze leeft nog een goed leven....of.....het slaat niet aan en op de echo komt nog wat anders naar voren, dan zal Noa niet zo lang meer te leven hebben.

Ik voel me behoorlijk overdonderd, ging met een "gezonde" kat naar de da. Dacht zelf aan iets "ernstigs" als zwaar verkouden/longontsteking, nu blijkt mn meissie erg ziek te zijn...

Ik hoop zo dat morgen de echo positief nieuws brengt en dat dat onbestemde gevoel dat ik nu heb snel verdwijnt...

Natuurlijk hoor ik graag ervaringen van andere en misschien ook wat tips over natuurlijke middelen die ondersteuning kunnen geven.
Ze heeft voor nu meegekregen; Furosoral 40mg. en Fortekor 5 mg.
tessa
5-sterren

Re:Pfffff

Berichtdoor tessa » Wo 16 Nov 2005, 14:46

ik heb geen tips, wil je alleen sterkte wensen!
Ine
5-sterren

Berichtdoor Ine » Wo 16 Nov 2005, 14:49

Ik heb geen adviezen en kan je niet helpen, maar ik leef heel erg met je mee! :-*
Misschien is dat plassen ook wel daardoor?
Ik duim heel hard voor Noa :-*
Sterkte meis!
Loeka
5-sterren

Berichtdoor Loeka » Wo 16 Nov 2005, 14:58

Fortekor wordt toch gegeven bij nierfalen? Nu ja, misschien ook bij andere aandoeningen.

Ik duim me een ongeluk hier voor Noa! Sterkte!
zurca
5-sterren

Berichtdoor zurca » Wo 16 Nov 2005, 14:58

Dank jullie :-*
Ben op internet wat aan het lezen over HCM en dat ziet er niet best uit :-\
zurca
5-sterren

Berichtdoor zurca » Wo 16 Nov 2005, 14:59

Loeka schreef:Fortekor wordt toch gegeven bij nierfalen? Nu ja, misschien ook bij andere aandoeningen.

Ik duim me een ongeluk hier voor Noa! Sterkte!

Mijn ouders hadden vroeger een kat thuis die ook een hartafwijking had. Deze kat heeft zijn hele leventje ook Fortekor gehad....
zurca
5-sterren

Berichtdoor zurca » Wo 16 Nov 2005, 15:02

Even bij google Fortekor ingetypt....
Het is een middel dat ontstaan is al medicijn bij hartkwalen bij honden.. Na verder onderzoek bleek het medicijn ook goed aan te slaan bij nierfalen ;)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 16 Nov 2005, 15:10

Jeetje, wat onwijs naar zeg :'( :'( :'(. Ik hoop voor jou dat het iets anders als HCM is, iets minder ergs..... We gaan duimen voor je!!!
danielle1980
5-sterren

Berichtdoor danielle1980 » Wo 16 Nov 2005, 15:18

wat erg :'(
ik wil je sterkte wensen en noa ook.

helaas heb ik wel ervaring met een kat met vocht bij longen en hart.
maar die is een paar uur nadat ik naar de da ben gegaan overleden :'(
ik heb gekozen om m in te laten slapen. :'(
hij was net 1,5 jaar oud.

hopelijk is er bij jou katje wel wat aan te doen. :-*
Laatst gewijzigd door danielle1980 op Wo 16 Nov 2005, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
sylvia
5-sterren

Berichtdoor sylvia » Wo 16 Nov 2005, 16:42

Ik heb geen advies of raad waar je iets aan hebt, maar jeetje dat is schrikken zeg. Noa is toch ook niet zo oud, net zoiets als Boris toch? Ik hoop dat het meevalt , geef haar maar een dikke :-*
Francisca

Berichtdoor Francisca » Wo 16 Nov 2005, 17:27

Nou zeg :'( Sterkte voor jou en Noa. :-*
Tineke *
4-sterren

Berichtdoor Tineke * » Wo 16 Nov 2005, 17:47

Heel veel sterkte.

Tineke
zurca
5-sterren

Berichtdoor zurca » Wo 16 Nov 2005, 22:46

Noa is idd. nog niet zo oud, ong 2 jaar.
Mocht het idd. HCM zijn dan zou dat erfelijk zijn...Tobias is haar broer en er bestaat een kans dat hij het ook heeft.
Ze voelt zich niet goed, ze wil niet eten en ik hebmet heel veel moeite haar vochtafdrijvende medicijnen binnen gekregen. Ze had het daarna erg benauwd :'( Vanavond moest ze weer deze tableten toen heb ik ze opgelost in een beetje water, in een spuitje gedaan en druppel voor druppel in haar bekje gedaan, dit ging gelukkig iets beter.

Verder is het afwachten, ik had een beetje gehoopt dat ze iets zou opknappen maar ik zie nog geen verschil.
Morgen om 17.00 uur worden we verwacht bij de kliniek..
Ine
5-sterren

Berichtdoor Ine » Wo 16 Nov 2005, 22:51

Ik leef met je mee, wat rot allemaal, arme Noa :-*
Wat voel je je naar hè, dat je nu zo weinig nog kunt doen en tot morgenmiddag moet wachten.
Ik denk aan jullie :-*
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Wo 16 Nov 2005, 22:52

O jeetje Liesbeth, heel veel sterkte meis :-*
Ik ga onwijs duimen voor Noa hoor !
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”