Wijting

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Wijting

Berichtdoor Barfplaats

Dtje
3-sterren

Wijting

Berichtdoor Dtje » Za 12 Nov 2005, 21:47

Vandaag op de markt wijting gevangen. Ze vroeg of de koppen eraf moesten en ik zei heel blij nee hoor!
Pas later bedacht ik dat er iets was met graten, net even in de bieb opgezocht en daar wordt het advies gegeven om ze te malen........... Waar zitten die enge graten, want als die alleen in de kop zitten hak ik die er gewoon af. Zoniet wat moet ik dan want ik alleen een hakmolentje en ik weet niet of ik die vis daarin klein krijg.
Ik kreeg ook nog wat vissekoppen mee voor nop, maar ik geen idee van wat voor vissen, kan ik het gewoon geven? (na het voor de zekerheid voorlopig in de vriezer te laten)?
Groets Olga
Angelique
5-sterren

Re:Wijting

Berichtdoor Angelique » Zo 13 Nov 2005, 00:23

Een wijting is klein genoeg om meteen aan 1 stuk te geven. Veel honden blieven geen wijting en willen het alleen eten als het gemalen is en gemengd met wat lekkers. Als het de eerste keer vis is, kun je beginnen met een klein stukje om te kijken hoe het bevalt bij Mien. Wat de andere koppen betreft, als het de 1ste keer vis is dan kan een grote kop snel teveel zijn en een kots opleveren. Deze zou IK dus bewaren totdat je weet dat vis goed verdragen wordt.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 13 Nov 2005, 09:22

Mien schreef:Vandaag op de markt wijting gevangen. Ze vroeg of de koppen eraf moesten en ik zei heel blij nee hoor!
Pas later bedacht ik dat er iets was met graten, net even in de bieb opgezocht en daar wordt het advies gegeven om ze te malen........... Waar zitten die enge graten, want als die alleen in de kop zitten hak ik die er gewoon af. Zoniet wat moet ik dan want ik alleen een hakmolentje en ik weet niet of ik die vis daarin klein krijg.
Ik kreeg ook nog wat vissekoppen mee voor nop, maar ik geen idee van wat voor vissen, kan ik het gewoon geven? (na het voor de zekerheid voorlopig in de vriezer te laten)?
Groets Olga

Ja, voor de graten hoef je het niet te malen. Maar niet alle honden vinden het te vreten hoor.... Die van mij moeten geen hele wijting. Ze eten het (zij het met lange tanden) als ik het meng met groente, zuivel, etc.
K9Jordan
2-sterren

Berichtdoor K9Jordan » Zo 13 Nov 2005, 10:32

HIer blieft meneer ook geen vis....zelfs gemalen en met lekker dingetjes erbij haalt hij zijn neus er voor op. Nee zelfs geen haring glibbers....ja paling vind hij wel wat ;D.
De sheltie van mijn ouders daarentegen inhaleert de verse hele sardientjes gewoon....dus ja het kan wel!
Sofie
5-sterren

Berichtdoor Sofie » Zo 13 Nov 2005, 10:49

Lady is verzot op wijting.... ;D
dogsunlimited
5-sterren

Berichtdoor dogsunlimited » Zo 13 Nov 2005, 13:27

Hier zijn ze gek op wijting. Nooit gemerkt dat ze moeite hebben met die koppen.
evelyn02
4-sterren

Berichtdoor evelyn02 » Zo 13 Nov 2005, 16:24

Hier eten ze alle soorten vis dus ook wijting maar favoriet zijn de hele zalmkoppen (d.w.z. die knip ik wel in tweeën anders wordt het wel een hele grote maaltijd voor mijn hondjes)

Evelyn
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”