betaalbaar versvlees?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

betaalbaar versvlees?

Berichtdoor Barfplaats

Annieke
3-sterren

betaalbaar versvlees?

Berichtdoor Annieke » Zo 06 Nov 2005, 13:11

Hallo forummers, ik ben hier nieuw, zal me zometeen even voorstellen in het juiste forum.

Ik wil mijn hond, een Witte Herder teefje van zeven maanden, graag overzetten op versvlees. Ik zit alleen wat krap bij kas, dus nu vraag ik mij af, wat is betaalbaar, goed versvlees? En helpt dit op zichzelf al tegen tandsteen en tandplak?

Op het moment voer ik mijn hond FarmFood en krijgt ze 1 keer per week versvlees van Frosti-Fit.

Hoeveel zou ik mijn hond (ong. 27 kg) per dag moeten voeren als ik haar op versvlees zet? Dan kan ik een beetje uitrekenen wat ik per maand kwijt zou zijn.

Alvast bedankt! ;)
K9Jordan
2-sterren

Re:betaalbaar versvlees?

Berichtdoor K9Jordan » Zo 06 Nov 2005, 16:46

[quote="Annieke"]
wat is betaalbaar, goed versvlees? En helpt dit op zichzelf al tegen tandsteen en tandplak?

Op het moment voer ik mijn hond FarmFood en krijgt ze 1 keer per week versvlees van Frosti-Fit.

Hoeveel zou ik mijn hond (ong. 27 kg) per dag moeten voeren als ik haar op versvlees zet? Dan kan ik een beetje uitrekenen wat ik per maand kwijt zou zijn.

Alvast bedankt! ;)
[/quote]

Ik kan niet in jouw portomonnee kijken natuurlijk. Maar voor Carnibest betaal je gemiddeld 2,75 per kilo. Mijn duitse herder van 40 kilo moet een kilo per dag daar van eten. Jouw hond is grofweg de helft van dat gewicht dus zou iets meer dan 500gr moeten hebben per dag!

Dat van die tanden zou in prinicipe op moeten gaan op versvlees, maar ik weet niet of dat bij al het versvlees geldt. Ik heb eerst ge-barfed en daar werkt het zeker bij! Sindsdien stralend witte tanden en geen aanslag bij een 11-jarige boef.

Er zijn veel verschillende soorten KVV en ik geloof dat er een prijsvergelijking ergens is te vinden.
Houd wel goed in de gaten dat je compleet voert, want niet elk vers vlees (bijv. smuldier; waar de meningen sterk over verdeeld zijn) is compleet.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Zo 06 Nov 2005, 16:56

Snuffel even dit topic door, dan krijg je in ieder geval een idee van het gemiddeld gebruik en de kosten daarvan

http://www.barfplaats.nl/forum/http://b ... 59;start=0
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Zo 06 Nov 2005, 20:37

Ik zou de brokken snel vaarwel zeggen,als een hond ergens tandplak van krijgt is het hier wel van.
Je kan met een goedkoop kompleet versvlees beginnen en dan altijd nog maaltijden zelf gaan samenstellen.
Is nog goedkoper dan kvv ;)
Annieke
3-sterren

Berichtdoor Annieke » Zo 06 Nov 2005, 21:39

Bedankt voor de reacties tot nu toe! ;)

Ik zag dat BIBI ongeveer het goedkoopste uitvalt, is dat ook van een goede prijs-kwaliteit verhouding? :-\ Ik heb gelezen dat best veel mensen BIBI geven.
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Zo 06 Nov 2005, 21:44

Bibi is prima. Je moet ook even uitvinden op welk merk je hond het het beste doet.

Deze link geeft meer info over kant en klaar versvlees en verschillend merken.

http://www.barfplaats.nl/forum/http://b ... eadid=9324
Annieke
3-sterren

Berichtdoor Annieke » Ma 07 Nov 2005, 11:06

Bedankt! ;)

Ik zie dat 't dichtstbijzijnde adres voor BIBI in Purmerend zit... :'( Dat is wel 'n end weg van Hoofddorp... Weten jullie toevallig een adres in omgeving Hoofddorp wat versvlees verkoopt? De dierenwinkel in het dorp heeft Rodi, maar verder weet ik geen adressen die versvlees verkopen. ???
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Ma 07 Nov 2005, 11:33

Ik heb ook een krappe beurs, maar daarom stel ik zelf samen en laatst is het me opgevallen dat ik minder kwijt was als met de brokken. Voor een hond van ongeveer 26 kilo en twee katten ben ik nu ongeveer 30 tot 35 euro per maand kwijt (soms heb ik duurdere ingredienten zoals hert). Dat was met brokken alleen al voor de hond en dan moesten de katten nog. Zelf vind ik kvv ook erg duur, en ondertussen vind ik het gewoon leuk om iedere keer weer wat leuks van het eten te maken.
spanky
2-sterren

Berichtdoor spanky » Ma 07 Nov 2005, 15:00

je hebt wel een verkooppunt carnibest in Hoofddorp ik haal daar sinds 3maanden mijn voer en bevalt erg goed
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Ma 07 Nov 2005, 15:07

[quote="Annieke"]
Bedankt! ;)

Ik zie dat 't dichtstbijzijnde adres voor BIBI in Purmerend zit... :'( Dat is wel 'n end weg van Hoofddorp... Weten jullie toevallig een adres in omgeving Hoofddorp wat versvlees verkoopt? De dierenwinkel in het dorp heeft Rodi, maar verder weet ik geen adressen die versvlees verkopen. ???
[/quote]

Kijk ook eens in je supermarkt. Die hebben vaak ook Rodi en/of Smuldier liggen.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 07 Nov 2005, 15:14

Smuldier verkopen ze bij de super. En dat is goed af te wisselen met zelf samengestelde dingetjes!
Annieke
3-sterren

Berichtdoor Annieke » Di 08 Nov 2005, 08:29

Ik betaal nu per maand € 21,95 voor m'n voer, met de Frosti-Fit erbij ong. € 30,-.

OK, bedankt voor de suggesties! :) Dan ga ik maar even in de buurt rondsnuffelen waar ik het eea kan vinden. ;D

Spanky, kun je dat adres naar mij PB'en? ;)
Laatst gewijzigd door Annieke op Di 08 Nov 2005, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
spanky
2-sterren

Berichtdoor spanky » Di 08 Nov 2005, 08:47

Annieke
3-sterren

Berichtdoor Annieke » Di 08 Nov 2005, 19:10

Ow ja, daar heb ik laatst nog gekeken! ::) Bedankt! :)

'k heb alleen een probleempje... Ik heb maar 1 vriezerla tot mijn beschikking... Hoeveel zou daar ongeveer in passen?
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”