Anaalklierproblemen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Anaalklierproblemen

Berichtdoor Barfplaats

Debora
4-sterren

Anaalklierproblemen

Berichtdoor Debora » Vr 04 Nov 2005, 14:46

Een tijdje geleden vertelde ik al van mijn kat die spontaan haar anaalklier uh hoe noem je dat, opende. anyways, giga stank. En het was niet de eerste keer. Maar ik dacht, kan gebeuren, het moest eruit. Nu zag ik haar vanochtend flink sleetje rijden :( Kan het een ontsteking zijn en zo ja wat kan ik eraan doen? Als ik op internet rondkijk, hebben ze het over het verwijderen van anaalklieren van de kat :o maar misschien is er iets veel simpelers/ minder ingrijpends, homeopatisch ofzo? Het rare is dat ze al een aantal maanden op carnibest staat en de ontlasting is gewoon goed eigenlijk. Over het algemeen vind ik stevige drollen en zo heel af en toe niet maar kan nooit nagaan van die die dan is en het is meestal snel over. Misschien moet ik toch maar eens proberen haar ook aan de kuiken te zetten....
sylvia
5-sterren

Re:Anaalklierproblemen

Berichtdoor sylvia » Vr 04 Nov 2005, 18:11

Soms helpt zelf stevige ontlasting niet en dan zou je het zelf geregeld moeten uitdrukken, maar als het ontstoken is moet je er wel eerst even mee naar de DA
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 04 Nov 2005, 18:15

Onze kat Sammy (inmiddels helaas overleden op 18 jarige leeftijd) had ook altijd volle anaalklieren en leegde deze te pas en te onpas :-X. Ik heb ze uiteindelijk laten weghalen, operatief en ik had dat jaren eerder moeten doen! Ze had namelijk ook al jaren (net zo lang als dat ze anaalklierproblemen had) jeuk op haar achterlijf. Ze beet de hele boel stuk. De anaalklieren waren verwijderd, de jeuk was direct over en we hebben nog 10 jaar een geweldig leven samen met haar gehad!
Debora
4-sterren

Berichtdoor Debora » Za 05 Nov 2005, 09:59

Hmz dan toch maar naar de da met haar. thnx!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”