Middel tegen artritis

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Middel tegen artritis

Berichtdoor Barfplaats

LaSkyler
3-sterren

Middel tegen artritis

Berichtdoor LaSkyler » Ma 31 Okt 2005, 18:01

Hoi allemaal,

vorige week zat ik in een uitgave van Dierenarts in beeld te lezen toen mijn oog viel op een artikeltje over artritis.
Ik kan het helaas niet helemaal overtypen, omdat er copyright op zit, maar dit is de strekking:
Er is een stof: eicosapentaeenzuur (EPA) die bij de hond de genen die kraakbeenvernietigende enzymen produceren blokkeert. Daardoor zou deze stof dus van grote betekenis kunnen zijn bij artritis. Een van de voederfabrikanten heeft deze stof nu in een brok verwerkt. Dit zal allemaal wel, maar interessanter voor hier is dat deze stof rijkelijk voorkomt in makreel.
Geen idee of iemand hier iets aan heeft maar ik dacht: zet het er maar op ;)

Groetjes van Lonie.
Laatst gewijzigd door LaSkyler op Ma 31 Okt 2005, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique
5-sterren

Re:Middel tegen artritis

Berichtdoor Angelique » Ma 31 Okt 2005, 18:26

EPA staat voor de omega 3 vetzuren in vis. Nu had die brokkenmaloot natuurlijk kunnen zeggen dat hij visolie aan zijn voer had toegevoegd en dan had iedereen gezegt....das leuk voor je.
Nu noemt hij het EPA en ik geef ook onmiddelijk toe dat het een stuk interessanter staat.

Geef dus regelmatig een vette vis, eventueel wat visolie bij en je voegt ook EPA aan je voeding toe. Live is simpel. ;D
LaSkyler
3-sterren

Berichtdoor LaSkyler » Ma 31 Okt 2005, 18:28

Ik wist dus niet dat EPA voor omega 3 vetzuren staat maar nu staat het inderdaad een stuk minder interessant :D
jon
5-sterren

Berichtdoor jon » Ma 31 Okt 2005, 18:29

EPA zit ook in de koudwatervisoliecapsules (oa omega 3 van Solgar). Verder interessant om te weten! :)
jon
5-sterren

Berichtdoor jon » Ma 31 Okt 2005, 18:31

Ik was dus wel erg traag met typen. Ik wist niet dat het werkzaam kan zijn tegen artritis. Dus voor mij toch interessant ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”