Vis?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Vis?

Berichtdoor Barfplaats

blissie
1-ster

Vis?

Berichtdoor blissie » Za 20 Dec 2003, 10:52

Oke ik ben nieuw en heb gelijk een vraag?
Kan rood vlees en andere dierlijke producten vervangen worden door vis?Vis heeft natuurlijk ook een hele hoge bio-waarde en hele belangrijke vetten.
Is dat mogelijk om het dieet voor de hond te baseren op vis?
groetjes Rob
Ink

Re:Vis?

Berichtdoor Ink » Za 20 Dec 2003, 11:13

Ja hoor. Als je hond een zeehond is.
sylvia

Berichtdoor sylvia » Za 20 Dec 2003, 11:41

Toen ik de vraag las kwam hetzelfde antwoord direkt boven drijven.....

Nee dus!

Of je moet inderdaad een zeehond hebben,of een eskimohond.Maar je hebt dacht ik boxers,die hebben vlees nodig,en mogen ook wat vis.
blissie
1-ster

Berichtdoor blissie » Za 20 Dec 2003, 14:22

[quote="Ink"]
Ja hoor. Als je hond een zeehond is.
[/quote]

Hahahaha,leuk hoor? ;D
Alhoewel ze wel altijd raar liggen als een zeehond?
Maar vis als bij-product kan dus wel?
Hoeveel procent mag dan daaruit bestaan?
groetjes Robbie
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 20 Dec 2003, 19:45

Aangezien er brokjes zijn die op vis zijn gebaseerd, zou je haast denken dat je ook zelf samengestelde maaltijden met alleen vis kunt geven..... Misschien kan het ook wel hoor, maar ik zou niet weten hoe.

Ik zou het zelf ook nooit doen, alleen vis aan de hond geven. Een hond is tenslotte gebouwd om vlees te eten, hoewel er wel bepaalde rashonden zijn die heel vaak vis eten en het daar heel goed op doen. Er is ergens een site op Internet waar dieeten per rashond vermeld staan. Volgens mij zitten daar poolachtige honden bij die het erg goed doen op vette vis. Ik ga wel even voor je zoeken. Maar goed, ik vind zelf 2 maaltijden per week van alleen vis eigenlijk wel het matje .

Mag ik vragen (puur nieuwsgierigheid) waarom je graag vis zou willen geven?

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op Za 20 Dec 2003, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Janet
5-sterren

Berichtdoor Janet » Zo 21 Dec 2003, 12:44

Hoi Robbie,
je verwart toch niet het idee van gezonde voeding voor de mens ten opzichte van gezonde voeding voor het dier? ??? Beiden hebben andere voedingsstoffen nodig, in ieder geval in andere verhoudingen, om gezond te blijven. ;)
blissie
1-ster

Berichtdoor blissie » Za 27 Dec 2003, 13:40

[quote="Lizzy"]
Aangezien er brokjes zijn die op vis zijn gebaseerd, zou je haast denken dat je ook zelf samengestelde maaltijden met alleen vis kunt geven..... Misschien kan het ook wel hoor, maar ik zou niet weten hoe.

Ik zou het zelf ook nooit doen, alleen vis aan de hond geven. Een hond is tenslotte gebouwd om vlees te eten, hoewel er wel bepaalde rashonden zijn die heel vaak vis eten en het daar heel goed op doen. Er is ergens een site op Internet waar dieeten per rashond vermeld staan. Volgens mij zitten daar poolachtige honden bij die het erg goed doen op vette vis. Ik ga wel even voor je zoeken. Maar goed, ik vind zelf 2 maaltijden per week van alleen vis eigenlijk wel het matje .

Mag ik vragen (puur nieuwsgierigheid) waarom je graag vis zou willen geven?

Groetjes, Lizzy
[/quote]

Hoi,
Omdat er in vissoorten zoals zalm belangrijke vetzuren zitten dacht ik dat het misschien een goeie aanvulling zou zijn,sommige hondensoorten(poolhonden) en andere roofdieren eten toch ook graag vis vanwege de voedingswaarde. :)

Het is een dierlijk eiwit dat lijkt me dan geen probleem,de biowaarde van vis is gelijk aan dat van vlees en bezit net zo goed vitaminen misschien minder b12,maar daarentegen weer belangrijke vetzuren.
Het is maar een idee ;),weet dus alleen niet of het voor de moderne hond geldt.
groetjes Rob
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”