vooledig op duck gezet,maar pup eet minder dan zou moeten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht
sonia
1-ster

vooledig op duck gezet,maar pup eet minder dan zou moeten

Berichtdoor sonia » Wo 26 Okt 2005, 19:39

ben nu toch maar volledig overgeschakelt op duck,die brokken aten ze toch de laatste tijd met lange tanden.
ik heb nog altijd een zakje over voor noodtoestanden,maar denk dat deze lang zal blijven staan.

kenji ( 5 maand) eet graag rauw duck,mag dit koud gegeven worden of is het beter dat ik het even opwarm.
jullie zijn toch zeker dat het niet schadelijk is voor opgroeiende honden dat ze alleen duck krijgen hee?
dat ik geen puppybrok meer geef?

en hij zou rond de 800 gram per dag moeten krijgen,maar zoveel krijgt hij niet op,geef 300 gram s'morgens maar daar eet hij maar de helft van op,in de namiddag eet hij de rest en s'avonds weer een 2 a 300 gram,geef ik meer laat hij het staan.
dus in totaal maar 5 a 600 gram dat hij opeet,kan het geen kwaad dat hij niet zo veel nodig heeft dan ze aanraden?
waarschijnlijk niet,maar vraag het toch liever aan mensen die er verstand van hebben.

schelsey poept ook beetje plat met precies slijmen erin,heeft dit te maken met duck,meestal gebeurt dit als ik enkele dagen duck achter elkaar geef,zonder brokken tussendoor.

had aan dierenwinkel gevraagt wat hij van duck vond,hij zei dat men dit kon vergelijken met blikvoer,dat geloof ik nu niet hoor,maar hij zei ook dat ze tandplak krijgen van duck,doordat het gemakkelijker aan de tanden plakt dan brok,is dat waar?
ze krijgen hier nu wel 2 keer per week een knook.

sonja
Doedels
5-sterren

Re:vooledig op duck gezet,maar pup eet minder dan zou moeten

Berichtdoor Doedels » Wo 26 Okt 2005, 22:09

[quote="sonia"]

ben nu toch maar volledig overgeschakelt op duck,die brokken aten ze toch de laatste tijd met lange tanden.
ik heb nog altijd een zakje over voor noodtoestanden,maar denk dat deze lang zal blijven staan.[/quote]Hardstikke goed dat je volledig bent overgeschakeld. Op een mooie dag gooi je ook dat laatste beetje brok weg ;D

kenji ( 5 maand) eet graag rauw duck,mag dit koud gegeven worden of is het beter dat ik het even opwarm.
Het beste is om het voer op kamertemperatuur te geven. Sommige honden krijgen diarree van koud voer. Dus een uurtje van tevoren uit de koelkast halen. Mocht je te laat zijn dan de voerbak even ik warm water zetten.
jullie zijn toch zeker dat het niet schadelijk is voor opgroeiende honden dat ze alleen duck krijgen hee?
dat ik geen puppybrok meer geef?
Duck is vele malen beter voor je pup dan welke brok ook. Maak je geen zorgen. Dat je voor elke leeftijd een andere brok nodig hebt is iets dat de diervoederfabrikant ons graag wijs wil maken. Ooit een wolvenwelp aan de puppieprooi gezien? Ma wolf brengt gewoon grotewolvenvoer en daar groeien de welpen gezond op. Mits er genoeg is natuurlijk. Want per kg lichaamsgewicht hebben pups meer nodig dan volwassen dieren.

en hij zou rond de 800 gram per dag moeten krijgen,maar zoveel krijgt hij niet op,geef 300 gram s'morgens maar daar eet hij maar de helft van op,in de namiddag eet hij de rest en s'avonds weer een 2 a 300 gram,geef ik meer laat hij het staan.
dus in totaal maar 5 a 600 gram dat hij opeet,kan het geen kwaad dat hij niet zo veel nodig heeft dan ze aanraden?
waarschijnlijk niet,maar vraag het toch liever aan mensen die er verstand van hebben.
Kijk het maar een poosje aan. Als hij er niet mager van wordt dan heeft hij ook niet meer nodig. Wat er op de verpakking staat zijn slechts richtlijnen voor de gemiddelde hond. Je moet zelf even ontdekken hoe veel je hond werkelijk nodig heeft.

schelsey poept ook beetje plat met precies slijmen erin,heeft dit te maken met duck,meestal gebeurt dit als ik enkele dagen duck achter elkaar geef,zonder brokken tussendoor.
Dat is een ontgiftingsreactie. Na een poosje uitsluitend Duck gaat het vanzelf over.

had aan dierenwinkel gevraagt wat hij van duck vond,hij zei dat men dit kon vergelijken met blikvoer,dat geloof ik nu niet hoor,maar hij zei ook dat ze tandplak krijgen van duck,doordat het gemakkelijker aan de tanden plakt dan brok,is dat waar?
ze krijgen hier nu wel 2 keer per week een knook.

sonja
De man van de dierenwinkel heeft geen idee waar hij het over heeft. blikvoer is op geen enkele manier te vergelijken met kvv. Tandplak wordt veroorzaakt door de hoge hoeveelheden koolhydraat in brok en blik. Vlees zorgt voor speeksel dat tandplak tegen gaat. Bovendien blijft het niet aan het gebit plakken. Verder zijn lappen vlees of pens en zachte botten goed voor het gebit omdat de tanden er in wegzakken en daardoor worden gereinigd. Harde botten hebben dat effect niet en kunnen zelfs de tanden beschadigen.
Truus
5-sterren

Re:vooledig op duck gezet,maar pup eet minder dan zou moeten

Berichtdoor Truus » Do 27 Okt 2005, 23:31

Goed dat je nu volledig versvlees gaat geven. Kijk uit met een knook geven..ze zijn te hard en de kiezen gaan er van slijten. Als het een gerookt bot is, ook niet geven.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”