Quinoa volwaardig eiwit

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Quinoa volwaardig eiwit

Berichtdoor Barfplaats

Solange
2-sterren

Quinoa volwaardig eiwit

Berichtdoor Solange » Wo 26 Okt 2005, 15:50

Is Quinoa goed om in de voeding te gebruiken? Quinoa is weliswaar een graansoort maar met volwaardige eiwitten. Dus vleesvervangende eiwitten.
conleeuw
5-sterren

Re:Quinoa volwaardig eiwit

Berichtdoor conleeuw » Wo 26 Okt 2005, 16:02

Solange schreef:Is Quinoa goed om in de voeding te gebruiken? Quinoa is weliswaar een graansoort maar met volwaardige eiwitten. Dus vleesvervangende eiwitten.

Ik heb er nog nooit van gehoord ???
Solange
2-sterren

Berichtdoor Solange » Wo 26 Okt 2005, 16:14

Quinoa is een uiterst eiwitrijk voedingsmiddel, dat veel verschillende vitaminen en mineralen bevat en een hoog ijzergehalte heeft. De zaadjes van quinoa hebben een naar verhouding heel lange kiem, en daar zit de meeste voedingswaarde in. Het gewas wordt oorspronkelijk in het hooggebergte van Zuid-Amerika geteeld, maar zou, voor zover ik weet, ook heel goed in het Nederlandse geteeld kunnen worden. Ik weet niet of dit momenteel in ons land gebeurt. Misschien weet een andere Forum-bezoeker dit wel? Voor wie er meer over wil weten: o.a. in oude nummers van het in Amsterdam uitgegeven tijdschrift Vruchtbare Aarde is er vrij uitgebreid over Quinoa geschreven.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 26 Okt 2005, 16:45

Wij eten een paar maal per week quinoa. Heerlijk. Het is een heel klein beetje bitter. Als tafelrestje kan het best aan honden gegeven worden maar het is en blijft graan dat door honden niet optimaal verteerd wordt.
conleeuw
5-sterren

Berichtdoor conleeuw » Wo 26 Okt 2005, 23:24

Lizzy schreef:Wij eten een paar maal per week quinoa. Heerlijk. Het is een heel klein beetje bitter. Als tafelrestje kan het best aan honden gegeven worden maar het is en blijft graan dat door honden niet optimaal verteerd wordt.

Ok, maar het valt onder koolhydraten, en dat is nou net iets wat ik niet mag/kan eten :(
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Do 27 Okt 2005, 11:04

Lizzy schreef:Wij eten een paar maal per week quinoa. Heerlijk. Het is een heel klein beetje bitter. Als tafelrestje kan het best aan honden gegeven worden maar het is en blijft graan dat door honden niet optimaal verteerd wordt.

Klinkt goed. Waar krijg je zoiets en een lekker receptje misschien??? (voor mij dan he)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 27 Okt 2005, 11:05

Lil schreef:Klinkt goed. Waar krijg je zoiets en een lekker receptje misschien??? (voor mij dan he)

Voor jou, nee, dan is het goed ;D

Lust je graag bonen en kapucijners?
Sander
3-sterren

Berichtdoor Sander » Vr 28 Okt 2005, 12:13

Hoewel quinoa lijkt op graan is het dat volgens mij NIET. Het is geloof ik verwant aan spinazie, ofzo.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”