Verantwoord afslanken

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Verantwoord afslanken

Berichtdoor Barfplaats

JolandaB
4-sterren

Verantwoord afslanken

Berichtdoor JolandaB » Zo 09 Okt 2005, 23:45

Hoi,

Mijn 12 jarige gecastreerde reu is zo'n 3 kilo te zwaar.
Hij staat nu een week of 3 op Carnibest en zou volgens het etiket 460 gram per dag mogen eten.
Hij krijgt nu 300 gr per dag verdeeld over 2 keer, dit is zowat niets je ziet het bijna niet liggen in z'n bak en volgens mij heeft ie echt honger. Ik geef hem er regelmatig de kruidenmix bij zodat hij toch nog een redelijke hoeveelheid in z;n bak heeft alleen gaat mij dat zo tegenstaan iedere dag die "drol" bij z'n vlees :-\
Ook krijgt hij er weleens een paar scheppen yoghurt bij.
Wie heeft er voor mij nog wat magere tips, ik neem aan dat ik ook niet teveel kan zakken met de hoeveelheid CB.

Hij krijgt overigens voldoende beweging, 3x daags een half uur en 1x lang zo'n anderhalf tot 2 uur

Gr. Jolanda
JolandaB
4-sterren

Re:Verantwoord afslanken

Berichtdoor JolandaB » Zo 09 Okt 2005, 23:52

Zo'n 22 a 23 kilo.
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Zo 09 Okt 2005, 23:53

Er is ook carnibest light, heb je dat al eens geprobeerd? Ik geef 1 keer per dag een hele maaltijd omdat het dan de maag vult. Je moet de hoeveelheid afstemmen op het gewicht wat hij eigenlijk moet wegen.
Tineke *
4-sterren

Berichtdoor Tineke * » Zo 09 Okt 2005, 23:54

Ik heb net op een andere vraag gereageerd over afvallen.Geef hem wat sperziebonen uit blik erbij echt het is alleen vulling en de hond heeft geen honger.
bij mijn rottweiller werkte het fantastich.

Tineke
JolandaB
4-sterren

Berichtdoor JolandaB » Zo 09 Okt 2005, 23:58

Dan zou ik hem 440 gram moeten geven, en ik geef nu 300 gram. Ik heb 3 honden en de ene hond moet ik ivm braken 2x daags voeren. ik heb er grote moeite mee om 1 hond dan een maaltijd te geven terwijl de rest kwijlend staat toe te kijken. De hond van 12 krijgt dus al 12 jaar 2 x daags te eten en het is voor mij geen optie om dat nu in z'n laatste jaren te gaan veranderen.

Ik zoek, naast de kruidenmix, gewoon iets wat vult en niet aanzet.
Doedels
5-sterren

Berichtdoor Doedels » Ma 10 Okt 2005, 00:06

[quote="JolandaB"]
Wie heeft er voor mij nog wat magere tips, ik neem aan dat ik ook niet teveel kan zakken met de hoeveelheid CB.
[/quote]Gecastreerde reuen hebben vaak erg weinig voer nodig. Ik kan me voorstellen dat de hoeveelheid tegenvalt. Cb light en één maaltijd per dag zoals Truus aangeeft kunnen daarbij helpen. Af en toe long toevoegen. Daar zit niet veel in. En verder is het een kwestie van even volhouden. Succes.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Ma 10 Okt 2005, 13:22

Wat is dat toch met die sperziebonen uit blik? Elke keer lees ik weer dat de da heeft gezegd als de hond moet afvallen, sperziebonen uit blik ...
Als dat zo goed werkt, waarom is er dan niet allang een sperziebonen-dieet voor mensen? (Of is mij weer eens iets ontgaan ;D ;D)
Sperziebonen zijn best goed eten, maar in blik wordt er zout en suiker toegevoegd, zaken die je je hond niet wilt geven. Een mens trouwens ook eigenlijk niet. En ze zijn aardig doodgekookt, ook niet echt fijn.

Als mijn honden te dik zijn krijgen ze minder eten, en als ze te dun zijn meer. Gewoon van hetzelfde eten, hooguit geef ik een dikke hond minder vet en een dunne wat meer. En als je je hond errug zielig en hongerig vindt kun je best wat meer groente voeren maar dan als mix, dus rauwe groente fijngemalen in de blender, staafmixer, sappers oid, met een eitje, yoghurt of wat gemalen vlees erdoor voor het lekker. Daar kun je ook best sperziebonen doorheen doen mits ff gekookt om de phasine inactief te maken. Maar alleen sperziebonen .... kletskoek volgens mij.
Nelly
5-sterren

Berichtdoor Nelly » Ma 10 Okt 2005, 13:30

Sluit me bij jou aan hoor Kruimel, vind dat sperciebonenverhaal ook grote onzin. Als een hond (of kat) te dik is, is er maar een remedie volgens mij: minder eten en meer beweging, net als bij ons mensen! ;) Ik heb zelfs mijn twijfels over al dat "mager" en "light" spul. :-\
JolandaB
4-sterren

Berichtdoor JolandaB » Do 13 Okt 2005, 21:20

Goed, ik ben het met jullie eens dat wanneer een hond te dik is dat je hem simpelweg mider voer moet geven.
Maar, ik heb duidelijk vermeld dat de hond iets van 400 gram per dag mag volgens het gewicht dat zou moeten gaan wegen. Hij krijgt nu 300 gram. Jullie zijn het toch wel met mij eens dat je op een gegeven moment op een minimum zit van het aantal grammen dat je hem geeft.
De vraag was dan ook of er nog iemand tips had om bij het kleine beetje CB te doen zodat het beest toch nog een beetje volume in z'n bak vindt.

Gr. Jolanda
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Do 13 Okt 2005, 21:21

Nou, dat advies was er toch ook:

En als je je hond errug zielig en hongerig vindt kun je best wat meer groente voeren maar dan als mix, dus rauwe groente fijngemalen in de blender, staafmixer, sappers oid, met een eitje, yoghurt of wat gemalen vlees erdoor voor het lekker. Daar kun je ook best sperziebonen doorheen doen mits ff gekookt om de phasine inactief te maken.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”