Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door labranwk
#387388
Hoi,

Mijn Hollandse Herder pup van 5 maanden eet alleen vers vlees en doet het prima op verschillende merken (ik wissel een beetje af). Nu had ik voor mijn beide honden Energique gekocht, maar heb dus geen variant "pup" gehaald. In principe heb ik pas volgend weekend de mogelijkheid om vlees bij te halen bij de groothandel. Nu is mijn vraag: is het slecht om de pup de normale Energique een paar dagen te voeren? en hoeveel moet ik er dan van geven? (Hij weegt nu ongeveer 18kg)

alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door labranwk op za 17 sep 2005, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#387403
Je kunt een pup gerust de normale Energique voeren. Een pup heeft helemaal geen speciaal voedsel nodig. Alleen eet een pup relatief meer. Bij brokken worden er tegenwoordig allerlei varianten voor elke levensfase ontwikkeld. Met vers vlees zit je altijd goed.
Door labranwk
#387455
oké perfect! ik was er even wat onzeker over ivm dat er ook E-puppy is... maar goed dan krijgt hij gewoon net als de volwassen hond Energique... uiteraard meer!
bedankt!
Door Sofie
#387578
[quote="Doedels"]
Bij brokken worden er tegenwoordig allerlei varianten voor elke levensfase ontwikkeld. [/quote]

Hahah niet alleen voor elke levensfase....nu zijn ze al voor 'speciale' rassen zoals de Duitse herder bezig....oh please.... ::)
Door Truus
#387595
[quote="Sofie"]
Hahah niet alleen voor elke levensfase....nu zijn ze al voor 'speciale' rassen zoals de Duitse herder bezig....oh please.... ::)
[/quote]
Inderdaad. Vanmiddag sprak ik iemand die speciale teckelbrokken geeft ;D. Ik weer een praatje over versvlees maar...nee :'(
Door Truus
#387598
[quote="Lupa"]
en wat denken jullie van de poedel brok?
als ik in een gekken bui ben ga ik dat aan de cavia''s voeren heb ik 2 dwergpoedels ;D
[/quote]
Zorg maar dat je ze zelf niet per ongeluk eet ::) ;D
Door labranwk
#387605
ik had het hier over vers vlees hoor ;D maar inderdaad al die verschillende brokken... t zou wat zijn als je een Herder, labrador, poedel en teckel in huis hebt.... heb je vier voertonnen op een rijtje ;D
Ik heb nu alleen een enorme vrieskist in de schuur staan...t neemt erg veel ruimte in!! en zeker met die jongste grote eter ;) Hij krijgt nu zo'n 1200gram Duck per dag!! En, nou ja vanaf morgen dus Energique :D en dan eind van de week weer een kilo of 100/150 halen...
De dozen zijn niet aan te slepen gewoon!!! ik ben wel blij dat ik het nog bij de groothandel kan halen voor inkoopsprijs ;)
Door labranwk
#387610
ja zeg ga daar een beetje over brokken praten in mijn topic hahaha

maar euhm... weet iemand toevallig hoeveel Energique ik ongeveer moet voeren aan een pup van 5 maanden en 18kg? Hagrid moest ongeveer 1000 gram Duck, maar de voedingsschema's voor Energique heb ik niet voor een pup en straks geef ik te weinig :-\
Laatst gewijzigd door labranwk op za 17 sep 2005, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door labranwk
#387611
volgens mij heb ik het gevonden: 200 gram per 5 kg lichaamsgewicht. Dus met zijn 18kg zou hij dan ongeveer 800 gram moeten hebben.

ik heb even opgezocht op de site naar de verhoudingen en volgens mij is dat zo weinig verschil dat het toaal niet uitmaakt inderdaad welke je voert aan de pup. Alleen moeten ze dus per 5 kg 200 gram ipv 100gram.

dit is voor pup:
Analyse:

ruw eiwit 15,0 %
ruw vet 14,5 %
ruw as 3,02 %
ruwe celstof 0,70 %
vocht 63,5 %
calcium 0,66 %
fosfor 0,48 %

Toegevoegd per kilo:
Vit. A 6500. IE
Vit. D3 650. IE
Vit. E 21 mg
koper 2 mg

en dit is de normale energique:
Analyse volwassen honden:

ruw eiwit 14,8 %
ruw vet 14,1 %
ruw as 2,95 %
ruwe celstof 0,70 %
vocht 61,5 %
calcium 0,66 %
fosfor 0,48 %

Toegevoegd per kilo:
Vit. A 6500. IE
Vit. D3 650. IE
Vit. E 21 mg
koper 2 mg
Laatst gewijzigd door labranwk op za 17 sep 2005, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#387613
Ik lees...per 2.5 kilo 1 schijf of heb ik het nou mis ???

gewicht pup:
2,5 kilo
1 schijfje
5 kilo 2 schijfjes
7,5 kilo 3 schijfjes
10 kilo 4 schijfjes
Laatst gewijzigd door Truus op za 17 sep 2005, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#387615
Ik denk dat je met 800 gr. per dag iets aan de hoge kant zit, ik zou voor 700 gr. per dag gaan.
18:5=3,6*200=720 ;).
En de normale Energique kun je ook rustig aan je pup geven hoor.
Door Truus
#387616
[quote="labranwk"]
volgens mij heb ik het gevonden: 200 gram per 5 kg lichaamsgewicht. Dus met zijn 18kg zou hij dan ongeveer 800 gram moeten hebben.




[/quote]
Ja, je hebt gelijk ;).
Gebruikersavatar
Door Nitus
#387617
[quote="Truus"]
Ik lees...per 2.5 kilo 1 schijf of heb ik het nou mis ???[/quote]

Da's dus 200 gr per 5 kg ;)

Sorry, dat had je intussen al gezien ;)
Laatst gewijzigd door Nitus op za 17 sep 2005, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#387620
[quote="Nitus"]


Da's dus 200 gr per 5 kg ;)

Sorry, dat had je intussen al gezien ;)
[/quote]
Ja ;D. Je was te snel ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door