mensenlijf of zo/ allergien

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Ma 12 Sep 2005, 18:06

Zagen gisteren een programma op TV dat ging over allergien auto-imuum ziekten en voeding. De laatste 10 jaar is het aantal allergien heel sterk gestegen. Zou aan ons gehaast leven liggen en niet gezond eten, ook aan de overmatige hygiene en te steriel eten. Je zag ook in een dierentuin wat ze allemaal te eten kregen, gezonder als de gemiddelde mens. Ook ging het over probiotica. De apen van de dierentuin kregen ook Yakult.
Nou drink ik dat zelf ook op aanraden van de huisarts wegens maag/darm problemen. Moet zeggen dat dat bij mij ook werkt (ook nadat ze een niet zo heftige bacterie om zeep hebben geholpen) Kan zelf niet tegen champions en peulvruchten en meer en zeker niet tegen allerlei conserveringsrommel.
Ook werd er in het programma gehamert dat er zeker goede bacterien aanwezig moeten zijn in het spijsverteringsstelsel van mens en dier. Dit door gevarieerd eten en vers.
Maar bij het zien van het programma dacht ik wel meteen en wie kan dan nog beweren dat brok ergens goed voor is?
Lizzy
Moderator

Re:mensenlijf of zo/ allergien

Berichtdoor Lizzy » Ma 12 Sep 2005, 18:15

Ik neem zelf probiotica capsules (ik vind Yakult namelijk te vies voor woorden en de capsules bevatten evenveel of zelfs nog meer goede bacterieen. Ook is het goedkoper. Tis maar een tip!). Mijn honden krijgen ook met grote regelmaat probiotica capsules. Geweldig spul!

Jammer dat ik het tv programma gemist heb.... Op welke zender was het? (misschien wordt het nog eens herhaald). Het klinkt me namelijk zeer interessant! En wie kan er nog beweren dat brokken ergens goed voor zijn? Je moest ze de kost geven!
Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Ma 12 Sep 2005, 18:28

denk op rtl7 in ieder geval op een van de rtl's. Ja over de hond en zijn brokken hebben ze het niet gehad, maar 1 + 1 is voor mij nog altijd 2.
Maar er werden wel een heleboel balletjes opgegooit over de oorzaak van allergien (helaas niet allen bewezen) Maar verder ging het helaas niet diep wetenschappelijk maar wel over goede bacterien dus.

En probiotica capsules waar krijg je die? en hoe heten die? Vind Yakult nou ook niet het lekkerste maar alles went (Kaio vindt het wel lekker) maar blijft wel duur.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 12 Sep 2005, 18:33

[quote="Kaio"]
denk op rtl7 in ieder geval op een van de rtl's. Ja over de hond en zijn brokken hebben ze het niet gehad, maar 1 + 1 is voor mij nog altijd 2.
Maar er werden wel een heleboel balletjes opgegooit over de oorzaak van allergien (helaas niet allen bewezen) Maar verder ging het helaas niet diep wetenschappelijk maar wel over goede bacterien dus.

En probiotica capsules waar krijg je die? en hoe heten die? Vind Yakult nou ook niet het lekkerste maar alles went (Kaio vindt het wel lekker) maar blijft wel duur.
[/quote]

Ik zal de gids eens napluizen want altijd leuk, zulke programma's! (ik ben het met je eens hoor, 1 + 1 is voor mij ook altijd nog 2!). Je ziet ook dat de wachtkamers bij de DA vol zitten met huid en darmproblemen!

Ik haal 'mijn' probiotica bij de reformwinkel. Van het merk Akropharma en het heet : acidophilus.
Debora
4-sterren

Berichtdoor Debora » Ma 12 Sep 2005, 19:00

Ja toevallig zapte ik erop want ik verveelde me dood. Niks te beleven op tv en dan ineens dit. Daarna nog een stukje Jambers meegepikt. Over oude vrouwen met een heleboel honden in huis. Daar moest ik even van slikken....ik hoop dat mijn toekomst er niet zo uitziet dat ik bij Jambers op tv mag ::)
Sanyo
5-sterren

Berichtdoor Sanyo » Ma 12 Sep 2005, 19:34

Ik heb voor mijn werk een cursus voeding gevolgd. Daarin kwamen ook de proboitica aan bod. Het beste is om een supplement te nemen dat verschillende bacteriën bevat. Je weet nl zelf niet welke aangevuld zouden moeten worden. Yakult heeft als nadeel dat het maar 1 soort bevat. Het kan je helpen, als je net een tekort hebt aan deze ene specifieke soort. Maar beter is dus een supplement te kiezen, dat meerdere soorten goede bacteriën combineert.
Anneke V
5-sterren

Berichtdoor Anneke V » Di 13 Sep 2005, 08:14

[quote="Lizzy"]
Ik neem zelf probiotica capsules (ik vind Yakult namelijk te vies voor woorden en de capsules bevatten evenveel of zelfs nog meer goede bacterieen. Ook is het goedkoper. Tis maar een tip!). Mijn honden krijgen ook met grote regelmaat probiotica capsules. Geweldig spul!

Jammer dat ik het tv programma gemist heb.... Op welke zender was het? (misschien wordt het nog eens herhaald). Het klinkt me namelijk zeer interessant! En wie kan er nog beweren dat brokken ergens goed voor zijn? Je moest ze de kost geven!
[/quote]

Ik ben momenteel ook probiotica aan't nemen...heb al meer dan 2 maanden last van diarree & begon het redelijk beu te worden...dus nu doe ik samen met de honden een probiotica kuur... ;D De katten krijgen ook 1x/week een capsule over hun eten... ;D
Nelly
5-sterren

Berichtdoor Nelly » Di 13 Sep 2005, 09:44

zou je niet naar de dokter gaan als je al zo lang diarree hebt? Zou ik wel doen hoor. :-\
conleeuw
5-sterren

Berichtdoor conleeuw » Di 13 Sep 2005, 12:16

Acidophilus mag ik dus absoluut niet hebben.
Ook vindt ik het jammer dat veel van deze soort suplementen in capsule vorm zitten, en helaas is lang niet alle capsules vegetarisch, maar tja dan heb jij mij weer. Ik weiger dus om ze in te nemen, mede omdat ik vega ben.
Ik wil niet raar doen, maar als je langdurig diaree heb, moet je wel echt een keertje naar de huisarts.
Als er dan wat aan de hand is, geld hoe sneller je erbij ben des te makkelijker is het op te lossen. En ik kan het weten, ik ben ervaringsdeskundige wat dat betreft. :'(
MarijeJoanne
4-sterren

Berichtdoor MarijeJoanne » Di 13 Sep 2005, 13:42

Hoe sneller je erbij bent, hoe makkelijker op te lossen?
Laat mij niet lachen, was het maar zo.
Ik heb 9 jaar lang met verschrikkelijke buikpijnen rond gelopen.
Soms ging het wat beter, maar niet vaak en niet lang.

In februari weer naar een ander alternatief geneeswijzer geweest (ja, ander, want naast de vele doctor en ziekenhuisbezoeken en zelfs een opname en meerdere alternatieve geneeswijzen geprobeerd te hebben) en eindelijk kan ik zeggen, ik denk dat zij het bij het juiste eind had.
Vol sceptisme stond ik daar toen ik hoorde wat zij mij te zeggen had.
Eerst zien, dan geloven, maargoed, niet geschoten is altijd mis.

Maar werkelijk, heb er nu na een halfjaartje zowat geen last meer van.

En wat het was? Een melkallergie!!!
Nog steeds niet bewezen in de reguliere geneeskunde, (nog niet achteraan gezeten, ff de puf en moed ervoor vinden) maar voor mij wel, na jaren problemen te hebben gehad, nu zo goed als geeneen meer.
Daar heb ik dus wel eerst 9 jaar mee rond moeten lopen, de opluchting is er des te groter door geworden dat ze nu de oorzaak hebben gevonden (en ongelovelijker, maar vooruit), maar het was des te makkelijker geweest dat toen ik bij de huisarts met mijn klachten kwam, dat ze daar binnen afzienbare tijd mee gekomen waren.
Dan had het leven mij namelijk niet zo uitzichtloos geleken, dan had ik misschien nu al wel een diploma gehad, dan had ik waarschijnlijk heel anders in het leven gestaan.
Dan had ik van mijn jeugd kunnen genieten, niet ziek thuis hoeven te zitten.
Mijn paardje niet alleen in de wei kunnen zien staan, maar ook erop rijden (dat doe ik weer sinds een 3 maand), uitgaan, dingen doen.
School afmaken, bijbaantje hebben, werk hebben en ga zo maar door.

Dan was mijn leven zo anders geweest!
En dat door een verrekte allergie.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Di 13 Sep 2005, 13:56

[quote="Kaio"]

[/quote]

Het was op rtl7. (ook ik verveelde me LOL) Mens en lijf heette het, of zoiets.
Brokken werden niet specifiek genoemd, wel spraken ze over kant en klaarvoeders voor dieren die deze bacteriën niet meer bevatte en dat de dierentuindieren veel beter af waren omdat daar wel goed gekeken werd of ze wel de juiste dingen te eten kregen. Op zich vond ik het een zeer informatief programma, toch even geleerd dat probiotica veel meer voor het lichaam doet dan alleen darm/spijsverteringsproblemen oplossen. Alleen jammer dat het yakult voor en na was, alsof er dus niks anders is dan dat. Zelf een megaaap, moest nog aan de yakult om te laten zien dat dat voor hun ook gezond was.
Loeka
5-sterren

Berichtdoor Loeka » Di 13 Sep 2005, 14:46

[quote="MarijeJoanne"]
En wat het was? Een melkallergie!!!
Nog steeds niet bewezen in de reguliere geneeskunde, [/quote]

Goh is dat niet bewezen :o Wat raar. Ik kan al sinds mijn baby-tijd niet tegen koemelk. Op de kleuterschool kregen we altijd van die kartonnetjes schoolmelk, tjonge wat ben ik daar misselijk van geweest :-X Tot mijn moeder ingreep ;) Gelukkig kan ik wel tegen karnemelk en yoghurt. Ik heb er duidelijk ook in veel mindere mate last van als jij. Negen jaar... niet te geloven >:(
Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Di 13 Sep 2005, 14:47

Alleen jammer dat het yakult voor en na was, alsof er dus niks anders is dan dat. Zelf een megaaap, moest nog aan de yakult om te laten zien dat dat voor hun ook gezond was.

ja je moet ergens door gesponserd worden he 8) ;)

en over die buikpijn en zo. Heb er veel last van gehad en jarenlang maar toen het weer voor de zoveelste erger werd zei een nieuwe huisarts direct eerst maar es alle melkprodukten schrappen, dat hielp bij mij dus niet. Dan een kweek gemaakt en daar zat een redelijk onschuldige bacterie (weet even niet welke, dacht een of andere kiem of zo) in waarna ze pas sinds kort kijken. Zijn ze nu aan het bestuderen bij kleine kinderen of het verband houd met maad-darm klachten. Nou aan mij gevraagd of er wat aan wou doen, want er was geen zekerheid. Toch maar gedaan en was goed ziek van de antibiotica maar heeft toch al met al goed geholpen heb nu veel minder last! Maar blijf een spastiche darm houden maar de pijn en frequentie vallen nu reuze mee tegenover eerst.
Naar de huisarts gaan kan helpen alleen jammer dat je eerst tig keer metdezelfde vage klachten moet komen voordat ze verder kijken. ALhoewel mijn huidige HA ben ik niet zo vaak geweest en die zei dat van melk en daarna maar meteen een kweek laten doen
Helen
5-sterren

Berichtdoor Helen » Di 13 Sep 2005, 15:13

[quote="Loeka"]
Goh is dat niet bewezen :o Wat raar. Ik kan al sinds mijn baby-tijd niet tegen koemelk. Op de kleuterschool kregen we altijd van die kartonnetjes schoolmelk, tjonge wat ben ik daar misselijk van geweest :-X Tot mijn moeder ingreep ;) Gelukkig kan ik wel tegen karnemelk en yoghurt. Ik heb er duidelijk ook in veel mindere mate last van als jij. Negen jaar... niet te geloven >:(
[/quote]

Inderdaad, dat is helemaal niet onbekend, sterker nog dat is heel bekend. Ik kan ook maar in zeer beperkte mate tegen melkproducten en dat was niet zo moeilijk om te achterhalen. Zo ken ik wel meer mensen met lactase deficientie of melkallergie.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 13 Sep 2005, 15:37

[quote="conleeuw"]
Acidophilus mag ik dus absoluut niet hebben.
Ook vindt ik het jammer dat veel van deze soort suplementen in capsule vorm zitten, en helaas is lang niet alle capsules vegetarisch, maar tja dan heb jij mij weer. Ik weiger dus om ze in te nemen, mede omdat ik vega ben. [/quote]

Mag ik vragen waarom je geen acidophilus mag?

Overigens zit de meeste probiotica wel degelijk een vegetarische capsules hoor.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”