geen zin in eten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

geen zin in eten

Berichtdoor Barfplaats

pup
3-sterren

geen zin in eten

Berichtdoor pup » Vr 09 Sep 2005, 23:45

Heb ik net iemand anders op het forum een hart onder de riem gestoken....zit ik met hetzelfde probleem, nl:
Buck dook toen hij nog CB at, altijd als een bezetene op zijn bak af. Later ben ik gaan barfen en sindsdien, moet ik hem altijd aanmoedigen om te eten. Hij kijkt soms niet eens naar zijn bak als ik het roep om te eten. Soms dan hangt ie er even met zijn neus boven en draait zich dan om.
Ook staat ie al 2,3 weken op hetzelfde gewicht. Hij is 6,5 maand oud en moet nog groeien. Meer voeren probeer ik wel, maar hij eet niet alles op.
Zou ie verzadigd zijn ofzo. Moet ik overstappen naar 2 maaltijden per dag ipv 3?
Doedels
5-sterren

Re:geen zin in eten

Berichtdoor Doedels » Vr 09 Sep 2005, 23:57

Ja, ik denk dat je 2x moet gaan voeren. Hij lijkt wel verzadigd. Wat voor ras is Buck ook al weer?
pup
3-sterren

Berichtdoor pup » Vr 09 Sep 2005, 23:58

bull terrier. Zo'n lekker ding, weet je wel :D
Doedels
5-sterren

Berichtdoor Doedels » Za 10 Sep 2005, 00:03

pup schreef:bull terrier. Zo'n lekker ding, weet je wel :D
O, zo'n lekker ding ;) Dan is de grootste lengte groei er een beetje uit. Dan heeft hij i.d.d. iets minder nodig.
pup
3-sterren

Berichtdoor pup » Za 10 Sep 2005, 00:21

Lengte groei....ja langer zal ie niet worden. Hij moet wel zwaarder worden. Moet ik nu iedere week zijn voer gaan meerderen? Ik heb dat wel gedaan vanaf 8 weken. Ik zit nu tussen de 900 gram en een kilo per dag.
Ik vraag me dit al een tijdje af....wanneer ga je het voer in gewicht naar beneden brengen?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 10 Sep 2005, 08:24

Zijn grootste groeispurt is er volgens mij al af. Hoeveel weegt hij nu? En hoeveel zou zijn volwassen gewicht ongeveer moeten zijn?
Pauline
5-sterren

Berichtdoor Pauline » Za 10 Sep 2005, 08:32

Ik ben degene die je een hart onder de riem hebt gestoken en daar ben ik jou en alle andere heel dankbaar voor. :-*
Maar goed nu zit jij met het probleem. Ik zou ook 2x per dag gaan voeren. Doe het met Joris (21 weken) nu ook en sindsdien gaat het gewoon veel beter.
Sterkte ermee! ;)
pup
3-sterren

Berichtdoor pup » Za 10 Sep 2005, 10:12

Lizzy schreef:Zijn grootste groeispurt is er volgens mij al af. Hoeveel weegt hij nu? En hoeveel zou zijn volwassen gewicht ongeveer moeten zijn?

Hij weegt nu 19,5 kg, en zijn volwassen gewicht is niet standaard bij een bull terrier. Uhhh....30 kg tot 35 kg is mooi denk ik.
pup
3-sterren

Berichtdoor pup » Za 10 Sep 2005, 10:12

Pauline schreef:Ik ben degene die je een hart onder de riem hebt gestoken en daar ben ik jou en alle andere heel dankbaar voor. :-*
Maar goed nu zit jij met het probleem. Ik zou ook 2x per dag gaan voeren. Doe het met Joris (21 weken) nu ook en sindsdien gaat het gewoon veel beter.
Sterkte ermee! ;)

Hihi, zo zijn we er voor elkaar, toch? Bedankt en ik ga nu 2 x per dag voeren. Ben benieuwd.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 10 Sep 2005, 10:51

Bij Dalmatiers (die wegen tussen de 25 en 30 kilo zeg maar) gaan veel mensen na 6 maanden de hoeveelheid voer stabiliseren en vanaf een maand of 9 gaan ze minder voer geven.

Dus ik zou zeggen dat de hoeveelheid voer zo langzamerhand niet meer omhoog hoeft. Ik zou dus een tijdje 900 gram gaan geven. Natuurlijk is het wel de bedoeling dat hij wat aan blijft komen, maar als hij verzadigd is, geen trek heeft en dus niet lekker eet, dan komt hij ook niet aan.

Gaat verder wel alles goed met hem? Ik bedoel, is hij levendig? En niet mager? Geen wormen?
pup
3-sterren

Berichtdoor pup » Za 10 Sep 2005, 11:45

Het gaat prima met hem, levendig, ziet er prachtig uit, strak in zijn vel, niet mager, niet dik. Prachtige glans op zijn vacht. Ben zeer tevreden over zijn uiterlijke verschijning :D. En aan zijn doen en laten mankeert ook niks. Poept en plast goed. Toppie dus.
Heb hem net zijn eerste maaltijd gegeven, 450 gram, en goed opgegeten en vanavond krijgt hij 500gram. Dit zal ik een tijdje aanhouden en kijken hoe hij het daarop doet....
Doedels
5-sterren

Berichtdoor Doedels » Za 10 Sep 2005, 19:34

pup schreef:Lengte groei....ja langer zal ie niet worden. Hij moet wel zwaarder worden. Moet ik nu iedere week zijn voer gaan meerderen? Ik heb dat wel gedaan vanaf 8 weken. Ik zit nu tussen de 900 gram en een kilo per dag.
Ik vraag me dit al een tijdje af....wanneer ga je het voer in gewicht naar beneden brengen?
;D ;D Met lengte groei bedoel ik de hoogte. Hij groeit niet meer zo hard in de hoogte. Natuurlijk moet hij nog flink uitzwaren, maar nu hoef je niet meer steeds meer te voeren. Kijk maar eens wat er gebeurt als hij nog maar twee maal daags krijgt. Je merkt van zelf wel wanneer de totale hoeveelheid naar beneden moet. Dan wordt hij iets dikker of hij blijft mutsen met eten.
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Za 10 Sep 2005, 20:36

Tara had afgelopen week een echte muts-week >:(
Liet de lekkerste dingen liggen tot Tinus in de buurt kwam,of ik moest weer de eendennekken(hier een delicatesse,is maar goed dat ze niet weten dat het voor mijn lieverdjes is :-[)klein maken en dan nog met lange tanden.....ik heb haar vanaf gisteren minder gegeven en ze vreet nu als een trein ;)
Goed ze is dan ook volwassen...ik zou ook overgaan naar 2 maaltijden en kijken wat hij dan doet!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”