Rabies enting

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Rabies enting

Berichtdoor Barfplaats

Charlie Angel
Moderator

Rabies enting

Berichtdoor Charlie Angel » Vr 09 Sep 2005, 01:13

Wanneer wordt er over het algemeen een rabiesenting gegeven? Wordt dit gedaan als de hond naar het buitenland gaat en als ze naar shows gaan, of zijn er ook bepaalde delen in Nederland waar de Rabies enting wordt aangeraden?
Nitus
5-sterren

Re:Rabies enting

Berichtdoor Nitus » Vr 09 Sep 2005, 15:08

In NL hoef je geen rabiës enting te hebben, rabiës komt in NL niet voor. Ook voor showbezoek in NL heb je geen rabiës-enting nodig. Als je met je hond naar het buitenland wilt zul je meestal een rabiësenting nodig hebben, de voorschriften verschillen van land tot land.
Nelly
5-sterren

Berichtdoor Nelly » Vr 09 Sep 2005, 18:59

Nou als je toevallig net als ik vlak bij de Duitse grens woont, zou ik wel rabies laten enten. Hier is onlangs niet zo ver van de grens een vos met rabies gevonden :-\
conleeuw
5-sterren

Berichtdoor conleeuw » Za 10 Sep 2005, 00:15

Nelly schreef:Nou als je toevallig net als ik vlak bij de Duitse grens woont, zou ik wel rabies laten enten. Hier is onlangs niet zo ver van de grens een vos met rabies gevonden :-\

Ik ent ook in, woon ook in de buurt en loop ook vaak net over de grens, maar dan nog. Ik ga er van uit dat een vosje niet de grensen tussen Duitsland en Nederland respecteerd, ook niet als het beestje met Rabies besmet is.
Wel is het zo dat ik een outje heb die niet meegaat, dus haar doe ik nu niet meer. Wel de honden die meelopen.
Charlie Angel
Moderator

Berichtdoor Charlie Angel » Za 10 Sep 2005, 00:21

Aha, mijn honden worden nu nooit ingeent tegen Rabies, maar omdat ik ga verhuizen naar de Noordoostpolder en ik hier toch regelmatig lees over deze enting begon ik een beetje te twijfelen. :-[
Nitus
5-sterren

Berichtdoor Nitus » Za 10 Sep 2005, 10:38

bernergek schreef:Aha, mijn honden worden nu nooit ingeent tegen Rabies, maar omdat ik ga verhuizen naar de Noordoostpolder en ik hier toch regelmatig lees over deze enting begon ik een beetje te twijfelen. :-[

;D In de Noordoostpolder zit je veilig hoor ;).
conleeuw
5-sterren

Berichtdoor conleeuw » Za 10 Sep 2005, 11:53

bernergek schreef:Aha, mijn honden worden nu nooit ingeent tegen Rabies, maar omdat ik ga verhuizen naar de Noordoostpolder en ik hier toch regelmatig lees over deze enting begon ik een beetje te twijfelen. :-[

Werd er dan gezegd dat in de Noordoostpolder Rabies voorkomt? ???
Charlie Angel
Moderator

Berichtdoor Charlie Angel » Zo 11 Sep 2005, 01:15

conleeuw schreef:Werd er dan gezegd dat in de Noordoostpolder Rabies voorkomt? ???

Nee, dit werd nergens gezegd, maar ik las wel dat sommige mensen een rabies enting geven, dus ik vroeg me af waarom dat was. ;)
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Zo 11 Sep 2005, 10:44

Omdat het dan niet verplicht is zou ik alle rabies entingen, ook niet niet-Nobivac, om de drie jaar doen. Die anderen werken echt ook zo lang, alleen wil de fabrikant ze niet daarvoor laten registreren.
Ine
5-sterren

Berichtdoor Ine » Ma 12 Sep 2005, 00:16

Hitam schreef:Omdat het dan niet verplicht is zou ik alle rabies entingen, ook niet niet-Nobivac, om de drie jaar doen. Die anderen werken echt ook zo lang, alleen wil de fabrikant ze niet daarvoor laten registreren.

Mijn honden zijn geént met Merial. Op het stickertje staat 2006. Houdt dat in, dat er tot dan mee geënt mag worden, of is dan het vaccin in het lichaam nog werkzaam?
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Ma 12 Sep 2005, 21:44

Tot dan mag de entstof gebruikt worden.
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Wo 14 Sep 2005, 20:36

Hitam schreef:Omdat het dan niet verplicht is zou ik alle rabies entingen, ook niet niet-Nobivac, om de drie jaar doen. Die anderen werken echt ook zo lang, alleen wil de fabrikant ze niet daarvoo.

Wat moet ik doen :-\
Tinus en Tara zijn vlak voor we naar Tsjechie verhuist zijn geent tegen rabies(nobivac),ook nog kennelhoest erachteraan voor het pension :(
Enten doe ik voorlopig niet meer....Tinus heeft zich de eerste weken na de entingen finaal leeggescheten, in het pension dus ;)
Als pup was hij al flink ziek na een enting of wormenkuur.
Laatst gewijzigd door tieneke op Wo 14 Sep 2005, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Doedels
5-sterren

Berichtdoor Doedels » Wo 14 Sep 2005, 23:29

tieneke schreef:Wat moet ik doen :-\
Tinus en Tara zijn vlak voor we naar Tsjechie verhuist zijn geent tegen rabies(nobivac),ook nog kennelhoest erachteraan voor het pension :(
Enten doe ik voorlopig niet meer....Tinus heeft zich de eerste weken na de entingen finaal leeggescheten, in het pension dus ;)
Als pup was hij al flink ziek na een enting of wormenkuur.
Hoe bedoel je 'wat moet ik doen'? Moeten ze weer mee over de grens?
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Do 15 Sep 2005, 09:56

Doedels schreef:Hoe bedoel je 'wat moet ik doen'? Moeten ze weer mee over de grens?

Het is hier geen risicogebied maar er zitten zat vossen.
Zit ik veilig om na pas 3 jaar weer te enten?
conleeuw
5-sterren

Berichtdoor conleeuw » Do 15 Sep 2005, 12:45

tieneke schreef:Het is hier geen risicogebied maar er zitten zat vossen.
Zit ik veilig om na pas 3 jaar weer te enten?

De rabies enting is toch 3 jaar geldig, dus hoef jij drie jaar lang niet te enten. Als er wel veel vossen zitten zou ik persoonlijk wel na drie jaar de enting herhalen, maar tja, zo denk ik er nou eenmaal over
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”