Vraagje over brok & vers

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Barfplaats
Gesponsord bericht

Vraagje over brok & vers

Berichtdoor Barfplaats

doggirl
1-ster

Vraagje over brok & vers

Berichtdoor doggirl » Di 06 Sep 2005, 18:36

Hoi ik heb even een vraag.

Ik heb voor Daisy & Bo nu 1 keer per week Duck. In verband met huidproblemen van Bo in het verleden wil ik dit heel langzaam aan gaan uitbreiden en waarschijnlijk uiteindelijk helemaal van de brok afstappen en ze alleen nog maar Duck geven. (of wat anders, moet ik nog even bekijken)
Dan nu mijn vraag: ;D

1: Daisy & Bo krijgen 2 keer per dag te eten. Kan ik het beste een complete vleesdag zetten of mag je ook b.v. S'morgens brok en 's Avonds vlees doen???? (ik heb nu 1 hele dag vlees gedaan)
Femke
5-sterren

Re:Vraagje over brok & vers

Berichtdoor Femke » Di 06 Sep 2005, 18:56

[quote="doggirl"]
Hoi ik heb even een vraag.

Ik heb voor Daisy & Bo nu 1 keer per week Duck. In verband met huidproblemen van Bo in het verleden wil ik dit heel langzaam aan gaan uitbreiden en waarschijnlijk uiteindelijk helemaal van de brok afstappen en ze alleen nog maar Duck geven. (of wat anders, moet ik nog even bekijken)
Dan nu mijn vraag: ;D

1: Daisy & Bo krijgen 2 keer per dag te eten. Kan ik het beste een complete vleesdag zetten of mag je ook b.v. S'morgens brok en 's Avonds vlees doen???? (ik heb nu 1 hele dag vlees gedaan)

[/quote]

ik zou een hele dag vers en een hele dag brok doen.

Mocht je later meer dagen vers gaan doen (bijv. fifty-fifty) dan zou ik eerst een paar dagen brok achter elkaar geven en dan een paar dagen vers in plaats van bijv. 's ochtends brok en 's avonds vers. Brokken die grotendeels uit koolhydraten bestaan verteren namelijk heel anders dan vlees, dat voornamelijk uit vet bestaat.
Als je dan een paar dagen brok gevolgd door een paar dagen vers voert heb je 1 omschakelmoment per week, doe je 's ochtends het één en 's avonds het ander dan heb je er 14.
doggirl
1-ster

Berichtdoor doggirl » Di 06 Sep 2005, 20:41

Als ik het goed begrijp kan ik dus als ik straks meerdere dagen op vlees zit dus het beste b.v. 3 dagen achter elkaar vlees geven en 4 dagen achter elkaar brokken?
Cathelijn
5-sterren

Berichtdoor Cathelijn » Di 06 Sep 2005, 20:49

[quote="doggirl"]
Als ik het goed begrijp kan ik dus als ik straks meerdere dagen op vlees zit dus het beste b.v. 3 dagen achter elkaar vlees geven en 4 dagen achter elkaar brokken?
[/quote]
ja, dat heb je goed begrepen. Dit zorgt ervoor dat je zo min mogelijk schakelt tussen brok en vers.
doggirl
1-ster

Berichtdoor doggirl » Wo 07 Sep 2005, 11:59

Dan ga ik het zo doen ;D Thanx
Borke
5-sterren

Berichtdoor Borke » Za 10 Sep 2005, 14:48

Juist als je hond huidproblemen heeft (gehad) dan zou ik liever helemaal op kvv over gaan op alle dagen!
KayleighShanden
5-sterren

Berichtdoor KayleighShanden » Zo 11 Sep 2005, 12:31

[quote="AstridStraver"]
Juist als je hond huidproblemen heeft (gehad) dan zou ik liever helemaal op kvv over gaan op alle dagen!
[/quote]

Juist, want ik vraag me af of het zin heeft voor die huidproblemen om maar 1 dag vlees te geven....denk namelijk van niet.
doggirl
1-ster

Berichtdoor doggirl » Ma 12 Sep 2005, 14:04

De huidproblemen zijn nu al een half jaar helemaal weg. Ik wil het vers voer dus heel langzaam op bouwen om te voorkomen dat het terug komt. Zodra het n.l. weer terug komt stop ik er weer mee. :) En krijgt hij gewoon weer elke dag zij brok. Maar ik zie zeker wel de voordelen van vers, en dus wil ik dat graag gaan voeren, maar als het niet uitpakt zoals ik hoop/wil dan is dat dus helaas.

Vandaar dat ik voorlopig maar 1 dag per week geef. ;)
Doedels
5-sterren

Berichtdoor Doedels » Ma 12 Sep 2005, 21:04

[quote="doggirl"]
De huidproblemen zijn nu al een half jaar helemaal weg. Ik wil het vers voer dus heel langzaam op bouwen om te voorkomen dat het terug komt. Zodra het n.l. weer terug komt stop ik er weer mee. :) En krijgt hij gewoon weer elke dag zij brok. Maar ik zie zeker wel de voordelen van vers, en dus wil ik dat graag gaan voeren, maar als het niet uitpakt zoals ik hoop/wil dan is dat dus helaas.

[/quote]Als je hond volledig op vers staat kan hij een ontgiftingsreactie krijgen om alle ongewenste hulpstoffen van de brokken kwijt te raken. Die ontgifting kan evt. een reactie op de huid geven. Het zou zonde zijn als je dan gelijk terug gaat op de brok. Mocht er zo'n reactie komen, is het juist een zaak van lekker de tijd geven om te ontgiften en daarna nooit meer last.
Yari
4-sterren

Berichtdoor Yari » Di 13 Sep 2005, 19:25

[quote="Doedels"]
Als je hond volledig op vers staat kan hij een ontgiftingsreactie krijgen om alle ongewenste hulpstoffen van de brokken kwijt te raken. Die ontgifting kan evt. een reactie op de huid geven. Het zou zonde zijn als je dan gelijk terug gaat op de brok. Mocht er zo'n reactie komen, is het juist een zaak van lekker de tijd geven om te ontgiften en daarna nooit meer last.
[/quote]

Inderdaad.
En je kunt ook altijd als de Duck niet bevalt nog andere merken kvv uitproberen. ;)
KayleighShanden
5-sterren

Berichtdoor KayleighShanden » Ma 30 Jan 2006, 11:32

[quote="doggirl"]

Ah mooi, dan doe je het heel goed op deze manier...hoop dat het lukt
[/quote]
K@rin
5-sterren

Berichtdoor K@rin » Ma 30 Jan 2006, 12:40

De honden, die bij mij niet voor 100% op vers staan, krijgen 's morgens een bekertje brok (Canidae) met vuile pens en 's avonds de hoofdmaaltijd Vers (Carnibest)
Dit bevalt prima, ze hebben prachtige ontlasting en totaal geen probleem met omschakelen.
Toen ik nog hele dagen Vers en hele dagen brok voerde hadden ze de eerste dag na de omschakeling meer moeite ermee en een slechtere ontlasting.
Zo hebben ze in ieder geval elke dag vers ......
K@rin
5-sterren

Berichtdoor K@rin » Ma 30 Jan 2006, 15:21

[quote="Tinker"]
Oh maar ik dacht dat je nooit vers en brok op een dag mocht geven?Want als het dus wel zou mogen dan zou ik dat natuurlijk ook kunnen proberen,dus in de ochtend brokjes met een lepeltje pens en 's avonds een Rodi schijf?Dan vervalt er in ieder geval 1 KVV maaltijd.Ik vind het hartstikke rot want ze heeft net met lange tanden die brokjes staan eten,zo zielig,maar ik zou zo graag willen dat ze er weer wat mooier uit ging zien,vandaar dat ik toch even wil doorzetten.
[/quote]

Als je honden het er goed op doen en er geen problemen mee hebben, zou ik niet weten waarom je het niet zou kunnen doen.
Maar wat bedoel je met "dan vervalt er in ieder geval 1 KVV maaltijd" ..............
K@rin
5-sterren

Berichtdoor K@rin » Ma 30 Jan 2006, 17:47

[quote="Tinker"]
Nou ik geef nu twee Kvv maaltijden per dag,dus 's ochtends 1 schijf Rodi en 's middags weer 1 schijf Rodi.Dus dan kan ik 1 KVV maaltijd laten vervallen en daar voor in de plaats dan brokjes geven.Ik dacht vaker te hebben gehoord dat het slecht zou zijn voor de spijsvertering om brok en vlees op 1 dag te geven.Maar goed als jij het ook doet dan kan ik het natuurlijk ook proberen.
[/quote]

Ja, maar het is beter om ALLEEN vers te blijven geven .........
Waarom wil je dan brok erbij gaan voeren ?
Bij mij krijgen sommige honden 's morgens brok om de kosten een beetje te drukken ..........
Laatst gewijzigd door K@rin op Ma 30 Jan 2006, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Ma 30 Jan 2006, 18:25

[quote="Tinker"]
Hierom wil ik brok erbij gaan voeren.Het gaat me niet om de kosten want een zak Nutro Choice koste me 12,75 voor 2 kilo.En de Rodi kost 1,04 per 400 gram,dus ik ben duurder uit met brokken.
[/quote]
Je gaat dus weer brokken voeren ::) ::)
Je kan beter een ander merk kvv geven ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”