Hoe lang mag je Traumeel geven?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Audrina
5-sterren

Berichtdoor Audrina » Di 23 Aug 2005, 15:59

Hoe lang mag je een hond de maximale dosering van Traumeel tabletjes blijven geven en hoe lang de normale dosering?
Onze jongste teef heeft namelijk haar kniebanden verrekt en gister haar voorpoot (waar ze ook ED aan heeft) verdraaid. :-\ Van die kniebanden is al een tijdje hoor, maar we zijn er na lang gedokter nu eindelijk achter wat ze heeft.
Nu heb ik ontdekt dat ze veel beter loopt (niet meer houterig, minder pijn, soepeler, enz) als ik ze elke dag een paar Traumeel tabletjes geef. Geef ik die tabletjes een paar dagen niet, dan krijgt ze weer last.
Ze krijgt ook al salisprin en duivelsklauw.
Nitus
5-sterren

Re:Hoe lang mag je Traumeel geven?

Berichtdoor Nitus » Di 23 Aug 2005, 16:46

Ik heb Gitte ook eens 6 weken lang (op DA voorschrift) Mac Samuel Wond gegeven. Dus ik denk dat 6 weken lang geen kwaad kan, of dat ook voor langere periodes geldt durf ik niet te zeggen.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 23 Aug 2005, 17:13

Normaal stop je natuurlijk met homeopathische middelen. Want het principe is dat het het lichaam aan zet tot genezing. Maar ik zie geen enkel middel of verdunning in Traumeel waarvan ik zeg "nou, moet je persee niet te lang geven". Ik zou het gewoon voorlopig nog lekker blijven geven hoor!
Audrina
5-sterren

Berichtdoor Audrina » Di 23 Aug 2005, 17:50

Bedankt voor de antwoorden. Ik blijf het haar dan idd lekker nog een tijdje geven tot ik het gevoel heb dat ze weer helemaal in orde is. :)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”