Boy en z'n problemen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Re: Boy en z'n problemen

Berichtdoor Barfplaats

inni
5-sterren

Berichtdoor inni » Wo 13 Feb 2019, 15:25

Dank je voor de info. Ik ga nu eerst gewoon doen wat ik straks te horen krijg maar wel zelf z'n voer aanpassen. Over 10 dagen controle en dan kijken naar 't vervolg. Hij is een stevig beer van bijna 7 kg en mag best een heel klein beetje gewicht verliezen door magerder te gaan eten.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Wo 13 Feb 2019, 20:07

Anne in Zweden schreef:Bij te hoge leverwaarden zou je Zentonil Advanced kunnen overwegen, is bij medpets.nl verkrijgbaar. Dat schijnt de waarden heel snel weer te normaliseren - volgens de recensies op medpets.nl dan, want onze Max krijgt het nu weliswaar al enige weken maar ik heb zijn bloed nog niet opnieuw laten testen en kan je dus niet zeggen of het bij hem iets heeft geholpen. Maar ik vind hem wel kwieker nu dan een tijdje terug, dus schaden doet het blijkbaar ook niet.

Even off topic, sorry, maar zou je als je Zentonil Advanced geeft nog Mariadistel mogen geven (aangezien in de Zentonil ook silibine zit) of zou het beter zijn om dat dan te stoppen? Enig idee?
Anne in Zweden
5-sterren

Berichtdoor Anne in Zweden » Wo 13 Feb 2019, 21:06

pike schreef:Even off topic, sorry, maar zou je als je Zentonil Advanced geeft nog Mariadistel mogen geven (aangezien in de Zentonil ook silibine zit) of zou het beter zijn om dat dan te stoppen? Enig idee?

Geen idee, ik had volgens mij wel tegen de da gezegd dat Max mariadistel krijgt. Ik ga effe googele.
inni
5-sterren

Berichtdoor inni » Wo 13 Feb 2019, 21:07

Boy is thuis met ab, maagbeschermer en een supplement om de lever te ondersteunen. Ook nog metacam voor het geval hij pijn laat merken. Over 10 à14 dagen een controle van de bloedwaarden. Voorlopig houden ze het op een infectie van lever en gal als gevolg van een maag/darm infectie. Of dat echt zo is zal de toekomst uitwijzen.

Boy krijgt nu als supplement Silycure...ik moet nog 's googlen om te weten wat het juist inhoud. Voorlopig houd ik het bij dit en een aangepaste voeding, later zien we wel. ;)
Anne in Zweden
5-sterren

Berichtdoor Anne in Zweden » Wo 13 Feb 2019, 21:13

pike schreef:Even off topic, sorry, maar zou je als je Zentonil Advanced geeft nog Mariadistel mogen geven (aangezien in de Zentonil ook silibine zit) of zou het beter zijn om dat dan te stoppen? Enig idee?

Wat ik zo snel tegenkom is dat combineren geen probleem is:

https://plantaardigheden.nl/plant/beschr/annv

https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... 6&t=208653

Maar ik blijf nog effe zoeken. :)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”