Waar orgaan verkrijgbaar? Nijmegen

Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Sassol
2-sterren

Berichtdoor Sassol » Do 10 Jan 2019, 23:51

Nog meer Nijmegenaren op Barfplaats?

Ik wil graag volledig gaan BARFen weer, dus ook hele organen. Voorheen gebruikte ik veel de orgaanmix van Kiezebrink, maar begreep dat dat toch ook niet alles is.

Maar... wat dan wel? Lever en nier het liefst van jonge dieren/biologisch/wild heb ik begrepen maar waar dan? Bij slagerij de Groene Weg kan ik het wel biologisch krijgen, vanaf 9 euro per kilo... best prijzig.
Hart en pens zijn opties genoeg maar lever kan ik alleen kip/rund vinden per kilo en nier dan ook nog konijn. Maar begreep dat konijnennieren juist te vet waren.

Dus... Waar halen jullie je orgaan? Ik heb geen auto, dus het moet echt in Nijmegen verkrijgbaar zijn of geleverd kunnen worden voor een leuke prijs.
pike
5-sterren

Re: Waar orgaan verkrijgbaar? Nijmegen

Berichtdoor pike » Vr 11 Jan 2019, 14:27

Konijnenniertjes zelf zijn niet vet. Maar vaak zit alle niervet er nog omheen en dan gooi je dus meer dan de helft weg.

Floris (zie elders op dit forum) heeft konijnenniertjes maar of het vet er aan zit zou je hem even moeten vragen. Hij heeft ook kalkoenlever en mogelijk ander orgaan wat voor jou bruikbaar/goedkoper is. Voor 3 euro brengt hij het aan je deur.
https://www.florisvlees.nl
Sassol
2-sterren

Berichtdoor Sassol » Za 12 Jan 2019, 15:23

Ik bestel heel veel bij hem inderdaad, helaas is de keuze daar ook niet zo uitgebreid. Kalkoenlever gaat alleen per 2,5kg, valt helaas ook niet onder jong/wild/biologisch. De kiezebrink mix gebruikt zelf ook konijnennier, eendenlever, runderhart en kippenmaag. Dus als ik er qua soort niet echt op vooruit ga, blijf ik liever bij de mix. Lekker handig.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Za 12 Jan 2019, 16:18

Sassol schreef:Ik bestel heel veel bij hem inderdaad, helaas is de keuze daar ook niet zo uitgebreid. Kalkoenlever gaat alleen per 2,5kg, valt helaas ook niet onder jong/wild/biologisch. De kiezebrink mix gebruikt zelf ook konijnennier, eendenlever, runderhart en kippenmaag. Dus als ik er qua soort niet echt op vooruit ga, blijf ik liever bij de mix. Lekker handig.

Nou ik weet het niet hoor. Dat valt natuurlijk ook niet onder jong/wild/biologisch dus zo kritisch ben je dan ook weer niet. Maar wat ik nogal triest vindt: Die orgaanmix bevat 22% vet. Dus 220 gram van de kilo. Bijna een kwart van wat je in de bak doet is dus geen orgaan maar vet. Dat schiet lekker op. Bij mij komt iets dergelijks niet in de vriezer.
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Zo 13 Jan 2019, 12:00

Lever moet niet jong zijn, wel liefst bio, maar als het niet kan, dan maar niet bio he. Beste kijk je dan voor dieren die niet zoveel AB krijgen. Kip (en konijn) krijgt vb de eerste 4-5 weken van de 6 weken van zijn leven AB, een lam wordt ouder en loopt doorgaans op de wei, met veel minder tot geen AB. Lever van het lam is dus een heel stuk gezonder.

Nier moet dan weer wel jong zijn. En konijnnier is prima, maar idd zonder vet eraan.

Ik hoop dat er nog wat mensen in je buurt reageren.
Hanny
5-sterren

Berichtdoor Hanny » Zo 13 Jan 2019, 12:23

Tja, hier voeren we eenvoudig en halen orgaan bij het slachthuis. Altijd van rund.
Voor ons betaalbaar en verkrijgbaar.
Tot nu toe hebben we geen enge afwijkingen bij onze honden vastgesteld, ook niet na vele jaren.
Dat bewijst niet, dat het goed is, maar wij doen het ermee

We zijn tevreden.

Hanny
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”