Ziva heeft pijn?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Re: Ziva heeft pijn?

Berichtdoor Barfplaats

Anne in Zweden
5-sterren

Berichtdoor Anne in Zweden » Do 08 Nov 2018, 15:58

sam28 schreef:Ziva heeft de plus folder op de wc gelezen. ;D Ze vond de plus net zo'n kak winkel als dat ik dat vind. ;D
Poep is ingeleverd. Ik ben heel benieuwd.

;D ;D ;D
sam28
4-sterren

Berichtdoor sam28 » Vr 09 Nov 2018, 21:02

Kaktest was negatief, geen worm in te vinden. Heel fijn dus! :beerchug:
Nu afwachten want madam heeft uiteraard niet meer gehoest sinds het DA bezoekje. Ook niet echt meer pijn aangegeven.
DA zei dat als ze binnen 2 weken weer hoest hij er een AB kuur of prednison in wil stoppen omdat dr luchtpijp wel geirriteerd is. Nu, nadat hij opgehangen heeft, denk ik tja, ze heeft geen koorts, er is verder niks aan de hand. Waarom dan AB of zelfs prednison?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 10 Nov 2018, 08:04

sam28 schreef:Kaktest was negatief, geen worm in te vinden. Heel fijn dus! :beerchug:
Nu afwachten want madam heeft uiteraard niet meer gehoest sinds het DA bezoekje. Ook niet echt meer pijn aangegeven.
DA zei dat als ze binnen 2 weken weer hoest hij er een AB kuur of prednison in wil stoppen omdat dr luchtpijp wel geirriteerd is. Nu, nadat hij opgehangen heeft, denk ik tja, ze heeft geen koorts, er is verder niks aan de hand. Waarom dan AB of zelfs prednison?

Dat is natuurlijk fijn! Maar je weet dat 1 test niet voldoende is om de Franse Hartworm uit te sluiten? Aangezien de worm intermitterend uitscheid, moet je van 3 dagen achter elkaar ontlasting onderzoeken.....
sam28
4-sterren

Berichtdoor sam28 » Za 10 Nov 2018, 10:58

Je hebt helemaal gelijk Lizzy.
Weet je hoe mijn hoofd werkt?

Mijn week was heftig en heel erg druk. Er gebeurt dan iets in mijn hoofd waardoor ik dit soort info vergeet, zo ook dat het 3x moest achter elkaar.
De DA belde laat, 19.30.. Ik had het niet meer verwacht en was niet helder, had een heftige dag gehad na een heftige week. Hij vertelde dat er geen worm in gezien was en dat dat dus fijn was. Ik kan op dat moment dan alleen maar blij zijn met de uitslag.
Ik weet in heftige dagen soms bepaalde info niet meer en dus ook niet meer dat ik 3 kweken had moeten afnemen achter elkaar. Dat is erg vervelend maar zoals het is.
Maandag maar weer de DA bellen en anders eens een ander op gaan zoeken die meer weet van de worm.
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Za 10 Nov 2018, 13:38

Lastig als een hond pijn lijkt aan te geven en je niet kunt vinden waar het nu precies van komt..
Hier is de oorzaak van het hoesten ook nog een raadsel.
Beterschap voor Ziva!

Lizzy schreef:Dat is natuurlijk fijn! Maar je weet dat 1 test niet voldoende is om de Franse Hartworm uit te sluiten? Aangezien de worm intermitterend uitscheid, moet je van 3 dagen achter elkaar ontlasting onderzoeken.....

Xindy hoest al een tijd. Ze is al onderzocht; echo, hartfilmpje etc. Dus nu maar weer opnieuw testen op hartworm. Kan ik dan beter 3 setjes bestellen en dan 3 dagen achter elkaar er 1 opsturen, of van 3 dagen ontlasting mengen en dat in 1x opsturen?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 10 Nov 2018, 14:20

Nou, dit artikel is echt de moeite waard om even te lezen: https://www.uu.nl/onderzoek/veterinair- ... us-vasorum

Dat geeft goed antwoord op de vraag of je een mengmonster kunt maken. Als je het doet, meng de ontlasting dan al heel goed zelf. Want ze verwachten natuurlijk niet dat ze van 3 dagen opgestuurd krijgen en zij gaan het niet mengen.
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Za 10 Nov 2018, 14:35

Dank je!
Ik ga dan maar geen mengmonster maken zo te lezen. Ik vroeg me ook nog af of de monsters drie dagen direct op elkaar volgend moeten worden genomen, maar dat hoeft blijkbaar niet.
Ik heb zojuist de 1e testset besteld en zal een tweede bestellen als deze negatief is, en zo verder.
Jammer dat ze geen losse set voor Franse hartworm hebben.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 10 Nov 2018, 15:06

Eef+doggies schreef:Dank je!
Ik ga dan maar geen mengmonster maken zo te lezen. Ik vroeg me ook nog af of de monsters drie dagen direct op elkaar volgend moeten worden genomen, maar dat hoeft blijkbaar niet.
Ik heb zojuist de 1e testset besteld en zal een tweede bestellen als deze negatief is, en zo verder.
Jammer dat ze geen losse set voor Franse hartworm hebben.

Dat is zeker jammer... Via je dierenarts naar Utrecht sturen kan ook. Dikke kans dat dit goedkoper is. Ik weet nog dat ik via mijn dierenarts iets van €16 betaalde (staat nog wel op barfplaats in het topic van Linga).
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Za 10 Nov 2018, 15:59

Lizzy schreef:Dat is zeker jammer... Via je dierenarts naar Utrecht sturen kan ook. Dikke kans dat dit goedkoper is. Ik weet nog dat ik via mijn dierenarts iets van €16 betaalde (staat nog wel op barfplaats in het topic van Linga).

Goed punt voor de toekomst!
Normaal is het via mijn eigen da duurder, maar als het alleen voor Franse hartworm is, is het misschien idd wel voordeliger.

Helaas kan ik nu met mijn schouder niet rijden om de ontlasting weg te brengen, onze da zit een stad verderop, dus moet het toch via Het Woud.
sam28
4-sterren

Berichtdoor sam28 » Do 15 Nov 2018, 15:30

De golden paste heb ik vorige week gemaakt en die krijgt ze nu. Sochtends en in de middag een theelepel en sochtends ook nog duivelsklauw. Vanochtend (voor ik wat gegeven had) met de kou liep ze als een kieviet, afwachten maar hopelijk blijft dat zo!! Kan ik de komende dagen mooi uittesten aangezien het echt kouder word. ;)
De eerste dagen wilde ze de golden paste niet vrijwillig eten maar zojuist heeft ze het van mn lepel gelebberd. Niet over nagedacht, de hele keuken weer geel. ;D

Hoesten en doorverwijzing orthopeed oid ben ik mee bezig maar heb het deze week heel druk gehad, staat voor morgen op de lijst.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”