Intuitie

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Intuitie

Berichtdoor Barfplaats

Aura
4-sterren

Intuitie

Berichtdoor Aura » Wo 10 Aug 2005, 22:42

Sita heeft me weer eens versteld doen staan van de hondse intuitie.
Ik ben nu de Bach-methode van Dietmar Kramer een beetje aan het ontdekken, en ik had dus haar combinatie helemaal opnieuw samengesteld. Ik had een aantal sporen uitgezocht waar we aan zouden werken.
Alle flesjes erbij gepakt (ik heb er inmiddels al 28, lekker goedkoop via m'n werk ;D ) en opeens kreeg ik een inval. De flesjes op de grond gelegd, Sita erbij geroepen en toen mocht ze zelf zoeken.

Ze had wel wat aanmoediging nodig, maar toen snuffelde ze wat over de flesjes heen en pakte toen heel beslist een flesje in haar bek. Dat was een remedie die ik nog heel duidelijk miste in haar vorige combinatie! :o
Het tweede flesje was de 2e remedie die ik nog duidelijk vond missen. Daarna pakte ze er nog 2 en ook die had ik zelf al uitgekozen. De vijfde had ik niet uitgekozen, maar lag wel in een spoor dat ze nodig heeft. Ik vertrouw wel op haar intuitie, dus ik heb het lijstje een klein beetje aangepast. ;)

Ik hoor hier wel eens verhalen over honden die precies aanvoelen wat ze wel en niet moeten/kunnen eten. Dit deed me daar wel wat aan denken.
In ieder geval blijft het heel apart.....

Oh ja, Aura mocht ook nog kiezen, maar die vond die flesjes alleen maar erg leuk om mee te spelen ;D
Doedels
5-sterren

Re:Intuitie

Berichtdoor Doedels » Wo 10 Aug 2005, 23:59

Geweldig die Sita :D Dat ga ik met mijn honden ook uitproberen.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Do 11 Aug 2005, 14:25

Een vriendin van mij werkt met essentiele olien bij dieren, en die doet dat ook zo. Ze laat het dier aan een drupje van de olie ruiken en kijkt dan hoe het reageert. Zo zoeken ze zelf hun 'medicijn' uit. Werkt geweldig! Je zou denken dat bv paarden bepaalde olien allemaal lekker vinden en andere weer niet, vanwege een lekker of juist niet luchtje, maar niks is minder waar, ze verschilllen allemaal in wat ze wel en niet willen.
Zelfs bij katten werkt het, en die zijn zoooo kritisch op luchtjes, het meeste stinkt ;D

Heb trouwens lang geleden bij een kat van mij iets dergelijks meegemaakt maar dan met peniciline. Ze moest een 10-daagse kuur, en ik loste de pil op in een beetje melk met water. Smerig! Zelfs haar kliko-broertjes moest het niet, maar Muisje dronk het 2x daags tot de laatste druppel op. En ze moest ook 2 weken rustig blijven liggen, niet bewegen (gecompliceerde pootbreuk). Ze lag gewoon in een kartonnen supermarktdoosje, perfect stil, alleen ff opstaan voor de daglijkse boodschappen, en na 14 dagen stapte ze vastberaden de doos uit 'zo, klaar!'
Wonderlijke wezens toch, die dieren ; ;)
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op Do 11 Aug 2005, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
jack
3-sterren

Berichtdoor jack » Do 11 Aug 2005, 21:54

Ik gebruik ook bach bloesem, als ze het echt nodig heeft,(heb een adhd hondje) komt ze bij me........ik loop naar het kastje en gewillig gaat het bekkie open.......
Vaak is ze gewoon druk......gezellig druk, maar er zijn momenten, maar ja dat heeft ze dus zelf ook wel door! :-*
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Zo 14 Aug 2005, 14:08

Ja, de honden zijn echt niet gek, ze voelen heel erg goed aan wat goed en slecht voor ze is (ze zouden zieke dode dieren waar ze zelf ook ziek van kunnen wordenlaten liggen en niet opeten, tenminste dat wordt er beweerd).
Boris geeft af en toe ook best aan wat hij wilt. Zo heb ik hem laatst twee keer geweigerd zijn dekje/t-shirt aan te doen, omdat het warm was. Gisteren mijn eerste seminar van tellington touch gevolgd en daar bleek overduidelijk dat mijn onzekere ventje geholpen is met een t-shirt of bandage zodat hij zich zekerder in zijn vel voelt. Dat had hij me eigenlijk al overduidelijk verteld, maar ik domme baas heb daarna niet geluisterd! :-\
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”