Re: Hoi allemaal

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Zo 23 Sep 2018, 02:12

Incubi666 schreef:Wat is iets groter ik zou liever voor een maand willen bestellen.

Ja, dan moet je iets van marge nemen he. Hoeveel precies, das moeilijk he. Maar ik zou toch zeker een week marge nemen.
Persoonlijk zou ik zelfs iets meer nemen. Dat geeft je de mogelijkheid eens iets aan te kopen dat wat langer blijft liggen. Een grotere batch vb, bij een buitenkansje oid.
pluk
5-sterren

Berichtdoor pluk » Zo 23 Sep 2018, 10:25

Het hangt ook echt af van het merk dat je koopt en hoe zij verpakken.
Toen ik mijn extra vriezer kocht gaf ik vooral Darf. Dat zit per doos van 5kg verpakt. Ik heb dus een lege doos meegenomen naar de winkel om te passen. In 1 la past 1 doos en dan hield ik nog een beetje ruimte over.
Kilorollen zijn al een stuk makkelijker. Van rollen van 500 gr kun je er in verhouding waarschijnlijk meer kwijt omdat je meer kunt passen en meten.

Als ik jou was kocht ik zo groot als mogelijk. Met een RR gaat er behoorlijk wat voer doorheen. En misschien komt er ooit een 2e hond of ga je barfen,dan ben je blij met de extra ruimte.
Incubi666
1-ster

Berichtdoor Incubi666 » Ma 24 Sep 2018, 00:36

pluk schreef:Het hangt ook echt af van het merk dat je koopt en hoe zij verpakken.
Toen ik mijn extra vriezer kocht gaf ik vooral Darf. Dat zit per doos van 5kg verpakt. Ik heb dus een lege doos meegenomen naar de winkel om te passen. In 1 la past 1 doos en dan hield ik nog een beetje ruimte over.
Kilorollen zijn al een stuk makkelijker. Van rollen van 500 gr kun je er in verhouding waarschijnlijk meer kwijt omdat je meer kunt passen en meten.

Als ik jou was kocht ik zo groot als mogelijk. Met een RR gaat er behoorlijk wat voer doorheen. En misschien komt er ooit een 2e

hond of ga je barfen,dan ben je blij met de extra ruimte.

Ben op onderzoek gegaan hier in de buurt kan ik van carnis en carnibest rollen v an een kilo kopen. Van der wouw diervoeders heet het zit in Gilze en in loon op zand. Dichtbij dus. Zoek natuurlijk ook nog voor andere hoe is carnis? Ook goed merk? Zou ik de pup elke week moeten weren en op het gevoel meer moeten geven. 8x7% 56gram per keer d a t 4x per dag. Hij komt een kilo per week aan ofzo iets. En groente maak ik een grote voorraad en vries ik per 50gram in.
Incubi666
1-ster

Berichtdoor Incubi666 » Ma 24 Sep 2018, 00:40

Incubi666 schreef:Ben op onderzoek gegaan hier in de buurt kan ik van carnis en carnibest rollen v an een kilo kopen. Van der wouw diervoeders heet het zit in Gilze en in loon op zand. Dichtbij dus. Zoek natuurlijk ook nog voor andere hoe is carnis? Ook goed merk? Zou ik de pup elke week moeten weren en op het gevoel meer moeten geven. 8x7% 56gram per keer d a t 4x per dag. Hij komt een kilo per week aan ofzo iets. En groente maak ik een grote voorraad en vries ik per 50gram in.

Trainingsnoepjes wordt k9 gevriesdroogd Nederlandse website gevonden k9snacks. En daar verkopen ze ook vleesbotten voor mijn hond van mijn moeder nu een paardenbeen gekocht en paarden Trainingsnoepjes.
pluk
5-sterren

Berichtdoor pluk » Ma 24 Sep 2018, 01:45

Incubi666 schreef:
Ben op onderzoek gegaan hier in de buurt kan ik van carnis en carnibest rollen v an een kilo kopen. Van der wouw diervoeders heet het zit in Gilze en in loon op zand. Dichtbij dus. Zoek natuurlijk ook nog voor andere hoe is carnis? Ook goed merk? Zou ik de pup elke week moeten weren en op het gevoel meer moeten geven. 8x7% 56gram per keer d a t 4x per dag. Hij komt een kilo per week aan ofzo iets. En groente maak ik een grote voorraad en vries ik per 50gram in.

Met Carnis heb ik geen ervaring.
Als ik op de site kijk valt mij op dat in een aantal soorten (oa rund, paard en lam) luchtpijp verwerkt is (als calciumbron) en geen echt bot. Ik zou dus zorgen dat ik in ieder geval ook de varianten met karkassen (oa eend, kip, konijn) voer. Daarnaast vind ik persoonlijk 2 merken kvv wat karig. Ik zou voor minimaal 3 of meer gaan.

Staar je trouwens niet blind op wat je in jouw buurt kunt kopen. Oa Naturalpaws bezorgt in Brabant en via Versvoer en Oervoer kun je diepvriesproducten via de pakket dienst laten bezorgen (in speciale verpakking).

Wekelijks wegen is prima maar pups voer je op t oog. Dus wordt hij wat spekkig dan geef je in verhouding wat minder, wordt hij te iel dan wat meer.

"8x7% 56gram per keer d a t 4x per dag."
Deze rekensom begrijp ik niet.
Stel je pup weegt 8000 gram, dan is 7% dus 560 gram. Dit voer je per dag, verdeeld over 4 maaltijden.

Groentemix geven is prima! Hou er wel rekening mee dat de kwaliteit er van achteruit gaat in de diepvries. Dus ik zou niet voor meer dan 2-3 weken maken. Had je de info over welke groenten je kunt voeren al gevonden?
pluk
5-sterren

Berichtdoor pluk » Ma 24 Sep 2018, 01:48

Incubi666 schreef:
Trainingsnoepjes wordt k9 gevriesdroogd Nederlandse website gevonden k9snacks. En daar verkopen ze ook vleesbotten voor mijn hond van mijn moeder nu een paardenbeen gekocht en paarden Trainingsnoepjes.

Ik vraag me af of K9 handig is als snoepjes. Kruimelt dat niet ontzettend?

Paardenbeen????
Je weet dat dit totaal ongeschikt is als bot?
Veel te hard, menig hond heeft z'n gebit al gesloopt op dat soort botten.
Bovendien kan t ook tot verstopping leiden.
Incubi666
1-ster

Berichtdoor Incubi666 » Ma 24 Sep 2018, 07:28

pluk schreef:Ik vraag me af of K9 handig is als snoepjes. Kruimelt dat niet ontzettend?

Paardenbeen????
Je weet dat dit totaal ongeschikt is als bot?
Veel te hard, menig hond heeft z'n gebit al gesloopt op dat soort botten.
Bovendien kan t ook tot verstopping leiden.

Dan laat ik hem wel het bot kaal eten en de rest gooi ik weg. Alles gebeurd onder toezicht. En idd een derde moet ik nog hebben was in grammen vergeten te rekenen. Bij mij zou hij veel te weinig hebben gekregen maar da's veel 7% voor een pup. Halve kilo per dag dan maar ja brokken hoef ik niet... dat is de ziekte bron van alle ziektes voor honden. HD bestond er nog niet toen er geen brokken waren.
src_esther
5-sterren

Berichtdoor src_esther » Ma 24 Sep 2018, 08:34

Incubi666 schreef:Trainingsnoepjes wordt k9 gevriesdroogd Nederlandse website gevonden k9snacks. En daar verkopen ze ook vleesbotten voor mijn hond van mijn moeder nu een paardenbeen gekocht en paarden Trainingsnoepjes.

Begin je nou weer over die k9snacks?
k9snacks schreef:Ik heb het certificaat voedingsdeskundige voor hond en kat

Wie was nou die 'ik'? Ben je dat nou zelf of is dat een vriendin van je?
En dat voedingsdeskundige certificaat? Wat, waar, hoe?
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Ma 24 Sep 2018, 08:44

Paardenbeen is echt niet verstandig, ook niet om wat te knagen. Joep heeft hier mooi een halve hoektand door een mergpijp, gewoon gekocht in de dierenwinkel.
pluk
5-sterren

Berichtdoor pluk » Ma 24 Sep 2018, 08:48

Incubi666 schreef:
Dan laat ik hem wel het bot kaal eten en de rest gooi ik weg. Alles gebeurd onder toezicht. En idd een derde moet ik nog hebben was in grammen vergeten te rekenen. Bij mij zou hij veel te weinig hebben gekregen maar da's veel 7% voor een pup. Halve kilo per dag dan maar ja brokken hoef ik niet... dat is de ziekte bron van alle ziektes voor honden. HD bestond er nog niet toen er geen brokken waren.

Die 7% nam ik over tbv het voorbeeld maar is voor een RR pup wel veel denk ik. Ik zou eerder denken aan 5 tot 6%.
Maar je voert op t oog, dus het kan zomaar zijn dat je uiteindelijk toch richting een pond (of meer) per dag gaat.
In de beginnersinfo staat hier meer over. Lees deze vooral nog even.
Incubi666
1-ster

Berichtdoor Incubi666 » Ma 24 Sep 2018, 12:40

pluk schreef:Die 7% nam ik over tbv het voorbeeld maar is voor een RR pup wel veel denk ik. Ik zou eerder denken aan 5 tot 6%.
Maar je voert op t oog, dus het kan zomaar zijn dat je uiteindelijk toch richting een pond (of meer) per dag gaat.
In de beginnersinfo staat hier meer over. Lees deze vooral nog even.

Zal ik zeker doen. Net al op aantal sites geweest en kiezenbrink kivoen darf gaat het worden of misschien carnibest. Hangt beetje van budget af en van het feit van levering. Welke site heeft al deze producten totaal in het assoritementzodat ik meerdere leveranciers hoef te hebben. 5 tot 6% oké maar goed het gaat op het oog
Suzanne
5-sterren

Berichtdoor Suzanne » Ma 24 Sep 2018, 19:12

Incubi666 schreef:Dan laat ik hem wel het bot kaal eten en de rest gooi ik weg. Alles gebeurd onder toezicht. En idd een derde moet ik nog hebben was in grammen vergeten te rekenen. Bij mij zou hij veel te weinig hebben gekregen maar da's veel 7% voor een pup. Halve kilo per dag dan maar ja brokken hoef ik niet... dat is de ziekte bron van alle ziektes voor honden. HD bestond er nog niet toen er geen brokken waren.

Ik weet niet in welke wereld je leeft maar beide beweringen zijn niet waar natuurlijk. Ja, ik vind vers 100 x beter dan brokken... maar dat wil niet zeggen dat elke brokgevoerde hond dood neervalt natuurlijk. Ik wil geen pleidooi houden voor brokken maar ik heb liever iemand die een kwalitatief goede brok geeft dan iemand die maar wat aanklungelt en denkt dat paardenbot geschikt is om te kluiven om maar wat te noemen.

Ik kan niet bewijzen dat HD niet bestond "voor de brok" maar ik ga er toch eerlijk gezegd van uit van wel.

Suzanne
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Ma 24 Sep 2018, 20:40

Incubi666 schreef:Klopt heb lang getwijfeld maar de rr ken ik door een vriendin en kennis van mij een wandeling al met veel rr staat gepland op 7 oktober as. Bij de cruise duinen. Ik neem zeer binnenkort ook contact op met fokkers gisteren al paar mails gestuurd wacht op feedback.
Nog alleen 1 vraag wat voor diepvries adviezieren jullie mij. Is een tafelmodel groot genoeg waar 30kg in kan aan kvv rollen.

30 kg is dat voor 1 maand?

Een tafelmodel heeft normaliter 4 laden.
Meestal zijn de rollen kvv 1 kg. Dan heb je met 30 kg dus 30 rollen. Dat is per lade 6 tot 7 rollen. Dat zou moeten lukken. Bij sommige vriezers kan je de laatjes eruit halen en de spullen op het rooster leggen. Dat creëert meer ruimte en je kan dan makkelijker 2 rijen met rollen op elkaar in een "lade" leggen. Zelf heb ik ook alle laatjes eruit, op een na, want daar zit geen rooster onder. Dus als je nog iets moet kopen kan je daar op letten.
De ervaring van mij, en vele anderen hier, is echter dat je vriezer nooit groot genoeg kan zijn. Heb je de ruimte en het geld, neem dan meteen een grotere. Je hoeft minder vaak te bestellen, en kan dan vaak omdat je meer afneemt ook goedkoper inkopen. Ook met kvv.
pluk
5-sterren

Berichtdoor pluk » Di 25 Sep 2018, 14:54

Incubi666 schreef:Zal ik zeker doen. Net al op aantal sites geweest en kiezenbrink kivoen darf gaat het worden of misschien carnibest. Hangt beetje van budget af en van het feit van levering. Welke site heeft al deze producten totaal in het assoritementzodat ik meerdere leveranciers hoef te hebben. 5 tot 6% oké maar goed het gaat op het oog

kijk eens bij
www.dieza.nl
www.healthydogfoodnmore.com

die 5-6% is een uitgangspunt om mee te starten, daarna kun je idd op het oog gaan voeren
geeft de fokker die je op het oog hebt ook kvv aan de pups? want anders heb je daar natuurlijk je uitgangspunt voor de hoeveelheid voer :)
Incubi666
1-ster

Berichtdoor Incubi666 » Vr 05 Okt 2018, 21:13

Denk toch dat alleen kvv te duur gaat worden. Dan wordt het half kvv half brokken. Wel de beste. Arcana parerie adult. Maar hoe wil ik dat halg half doen, verspreiden over 4 dagdelen. Wantal gram vlees en brokken.
Reu staat vast ridgeback 24oktober kennis making. Dan is reu bijna 5 weken
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”