Bot voor de tanden

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Bot voor de tanden

Berichtdoor Barfplaats

Maaike_L
3-sterren

Bot voor de tanden

Berichtdoor Maaike_L » Di 09 Aug 2005, 13:23

Ik wil Juta graag een bot geven waarmee ze haar tanden weer eens goed schoonmaakt. De lappen pens die ik daarvoor bedoeld had worden zo snel mogelijk doorgeslikt en maken dus weinig schoon. (Van de week ga ik dat vastspijkeren eens proberen.)

Ik heb het topic in de bieb over honden en botten gelezen en begreep daaruit dat een brok hond moet beginnen met makkelijke botten. Juta staat nu echter dik een jaar op kvv. Ik heb er zelf gewoon totaal geen verstand van en zie mezelf nog steeds geen stukken vlees/bot met een hamer te lijf gaan ;D en hoop dan ook eigenlijk dat ik nu gewoon een bot van de slager of bijvoorbeeld van Carnibest kan geven. Dus kan dat zo en zo ja, wat voor botten kan ik dan geven?
Laatst gewijzigd door Maaike_L op Di 09 Aug 2005, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
sylvia
5-sterren

Re:Bot voor de tanden

Berichtdoor sylvia » Di 09 Aug 2005, 14:19

Je kunt eens een kippenpoot geven, of een lamsrib, kipkarkasje..........
Nitus
5-sterren

Berichtdoor Nitus » Di 09 Aug 2005, 14:42

Als Juta al een jaar op kvv zit kan er weinig mis gaan met het verteren van zachte botten, ik denk niet dat je met een hamer in de weer hoeft, al zou ik voor de zekerheid de eerste keer vleugels wel in het bochtje inknippen, als ze netjes kauwt kun je dat dan de volgende keer achterwege laten.
Bij Carnibest kun je een heleboel zachte botten krijgen zoals kippen- en eendenvleugels, kip- en eendkarkassen, kalverstaarten, lamsribben, kalfsribben, kalfsstrotten...
Bij de slager/supermarkt kippenpoten en kuikenbouten, kipkarbo's, of een halve kip
Laatst gewijzigd door Nitus op Di 09 Aug 2005, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Di 09 Aug 2005, 18:55

Kijk even hoeveel vlees eraan zit, als er weinig aan zit en hoofdzakelijk bot , geef dan voor alle zekerheid een ondergrondje van versvlees. Na het eten van botten laat ik ze een uurtje niet drinken.
Femke
5-sterren

Berichtdoor Femke » Di 09 Aug 2005, 21:47

Woonde je niet in Ermelo, of in de buurt daarvan? Bij Corine kun je ook kipnekken halen, dat zijn eigenlijk de echte beginners-botten ;)

In het begin even vasthouden om te kijken of ze ze goed kraakt en dan kan er met kipnekken weinig misgaan

Kun je de pens trouwens niet vasthouden, met een chirigen handschoen aan? Scheelt weer een hoop gespijker
Maaike_L
3-sterren

Berichtdoor Maaike_L » Wo 10 Aug 2005, 09:25

[quote="Femke"]
Woonde je niet in Ermelo[/quote]

In Dronten, klein stukje rijden dus maar. Bedankt voor jullie reacties, ik weet nu in ieder geval iets beter wat ik kan doen en ga inderdaad eerst maar naar carnibest en niet langs de slager, dan weet ik gewoon zeker dat ik goed zit.

Bedankt!
Jojo
5-sterren

Berichtdoor Jojo » Vr 12 Aug 2005, 12:24

[quote="Maaike_L"]
In Dronten, klein stukje rijden dus maar. Bedankt voor jullie reacties, ik weet nu in ieder geval iets beter wat ik kan doen en ga inderdaad eerst maar naar carnibest en niet langs de slager, dan weet ik gewoon zeker dat ik goed zit.

Bedankt!
[/quote]
Ik ben zo´n 2 maanden geleden ook begonnen met barf-achtige snackjes en had ook niet zo goed een idee over hoe en wat. Heb dus ook de barf-artikelenlijst van cb gevraagt en eerst eens kippennekken besteld. Dat was een succes. Vervolgens heb ik uit de supermarkt eens een aanbieding kipvleugels meegenomen en ook dat ging goed. Toen heb ik eens gek gedaan ;) en wat lamsribben bij cb besteld en vervolgens eendenekken. Zo had ik toch ook het gevoel dat ik inieder geval de juiste dingen gaf, want als ik eenmaal bij de slager stond wist ik eigenlijk niet zeker wat ik nou moest halen :-[
Dus voor de onzekere beginner is het ontzettend handig dat je via cb ook wat uit een lijstje kan uitzoeken ;D
Ik laat het hem overigens nog niet zelfstandig eten omdat hij alles in ene naar binnen wil sluizen en dan weer loopt te kokken :-X maar wie weet gaat hij ook nog eens de beleefdheid krijgen om het normaal te kauwen alvorens door te sluizen ::)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”