Bot voor de tanden

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Bot voor de tanden

Berichtdoor Barfplaats

Maaike_L
3-sterren

Bot voor de tanden

Berichtdoor Maaike_L » Di 09 Aug 2005, 13:23

Ik wil Juta graag een bot geven waarmee ze haar tanden weer eens goed schoonmaakt. De lappen pens die ik daarvoor bedoeld had worden zo snel mogelijk doorgeslikt en maken dus weinig schoon. (Van de week ga ik dat vastspijkeren eens proberen.)

Ik heb het topic in de bieb over honden en botten gelezen en begreep daaruit dat een brok hond moet beginnen met makkelijke botten. Juta staat nu echter dik een jaar op kvv. Ik heb er zelf gewoon totaal geen verstand van en zie mezelf nog steeds geen stukken vlees/bot met een hamer te lijf gaan ;D en hoop dan ook eigenlijk dat ik nu gewoon een bot van de slager of bijvoorbeeld van Carnibest kan geven. Dus kan dat zo en zo ja, wat voor botten kan ik dan geven?
Laatst gewijzigd door Maaike_L op Di 09 Aug 2005, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
sylvia
5-sterren

Re:Bot voor de tanden

Berichtdoor sylvia » Di 09 Aug 2005, 14:19

Je kunt eens een kippenpoot geven, of een lamsrib, kipkarkasje..........
Nitus
5-sterren

Berichtdoor Nitus » Di 09 Aug 2005, 14:42

Als Juta al een jaar op kvv zit kan er weinig mis gaan met het verteren van zachte botten, ik denk niet dat je met een hamer in de weer hoeft, al zou ik voor de zekerheid de eerste keer vleugels wel in het bochtje inknippen, als ze netjes kauwt kun je dat dan de volgende keer achterwege laten.
Bij Carnibest kun je een heleboel zachte botten krijgen zoals kippen- en eendenvleugels, kip- en eendkarkassen, kalverstaarten, lamsribben, kalfsribben, kalfsstrotten...
Bij de slager/supermarkt kippenpoten en kuikenbouten, kipkarbo's, of een halve kip
Laatst gewijzigd door Nitus op Di 09 Aug 2005, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Di 09 Aug 2005, 18:55