Gedragsmedicatie ervaringen.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Vr 30 Sep 2016, 23:44

De laatste tijd heeft Zoë het moeilijk. Sinds een jaar kan ze 's nachts niet meer alleen zijn en 's avonds gaat ook niet meer. Overdag gelukkig nog wel. Als iemand een vliegenmepper pakt dan vlucht ze en komt die dag niet meer in de buurt. Ook doet ze weer moeilijk met haar eten.
Ik ga volgende week met haar naar de da en wil ook vragen naar gedragsmedicatie. Heeft er iemand ervaring mee?
Ze krijgt al puur nervositeit maar dat helpt niet voldoende.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Kaela
5-sterren

Re: Gedragsmedicatie ervaringen.

Berichtdoor Kaela » Za 01 Okt 2016, 09:01

Oscar staat op clomicalm.

Wij zijn er vorig jaar mee begonnen toen hij door de pijn ook naar ons toe onberekenbaar werd en hij zijn stress niet meer los kon laten. Hij bleef stress stapelen, waardoor we nooit meer een "oh dit valt eigenlijk best wel mee" ervaring konden creeeren.

Oscar was vorig jaar heel slecht en we hadden de indruk dat het om maanden zou gaan. Inmiddels zijn we een jaar verder en hij krijgt het nog steeds dagelijks. Ik heb geen idee of dat de bedoeling is en hoe schadelijk dat is. Gezien de rest van Oscar zijn gezondheidstoestand durf ik hem er niet vanaf te halen. We gaan er nog steeds niet van uit dat hij nog jaren mee zal draaien en ik heb dan geen behoefte aan een terugval. Niet voor ons, maar zeker ook niet voor hem.

Onze dierenarts en GT hebben via mij overleg gehad en de GT heeft ook navraag in Utrecht voor mij gedaan. De dosering clomicalm blijkt nogal eens te laag ingezet te worden door dierenartsen.

Oscar is nu weer gewoon zichzelf. Veilig voor ons en in staat om stress af te laten vloeien en leermomenten te hebben. Het heeft voor ons dus er voor gezorgd dat hij weer de hond werd die wij in de 4 jaar daarvoor kenden. Hij is absoluut niet suf of iets, het is echt een verbetering in stressverwerking.
frodo quin
5-sterren

Berichtdoor frodo quin » Za 01 Okt 2016, 13:49

Ja, jammer genoeg ervaring met gedragsmedicatie bij de katten:
-telizen: heel miniem een positief resulaat, maar echt wel nauwelijks
- zylkène: geen merbaar resultaat
- clomicalm: agressie, in zichzelf gekeerd, bij Wolf ook nauwelijks meer plassen, zeer slecht resultaat dus, maar ik lees wel dat dat bij honden vaak wel kan helpen en bij katten wel vaak dit veroorzaakt
- bach rescue: het enige waar ik wel duidelijk positief resultaat mee had, maar het lost natuurlijk het probleem niet op. Ik merkte dat het de stress het meest deed afnemen, zonder te versuffen
-bach larch: zou het zelfvertrouwen moeten bevorderen, maar Wolf werd daar zeer angstig van, zeer negatief resultaat dus
Bosliefje
4-sterren

Berichtdoor Bosliefje » Za 01 Okt 2016, 14:34

Hier clomicalm tegen angst en daarvoor hielp het niet/nauwelijks. Toen ik ermee ophield viel me wel heel duidelijk op dat ze weer agressiever werd naar andere honden, weer zomaar ineens uitvallen. Dat deed ze met de clomicalm helemaal niet meer.
Voorheen rustcompositum gegeven en daar ook weinig reslutaat mee gezien.
hamada
5-sterren

Berichtdoor hamada » Za 01 Okt 2016, 19:42

Hier ervaring met clomicalm bij een getraumatiseerde kat met verlatingsangst en plassen in huis.
Werkte heel goed. Prince kwam uit zijn depressieve gedrag, geen plassen meer in huis, was veel relaxter( niet suf, maar relaxt op een positieve manier).
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”