Ik schop je kuthond dood

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Ik schop je kuthond dood

Berichtdoor Barfplaats

smulpaap
5-sterren

Ik schop je kuthond dood

Berichtdoor smulpaap » Vr 29 Jul 2016, 11:47

Weer eens een gevalletje van aso gedrag :-X
Waarom zou je rekening houden met iemand die invalide is en een hulphond heeft :-X

http://www.omroepbrabant.nl/?news/25267 ... nner+.aspx
Hope
5-sterren

Re: Ik schop je kuthond dood

Berichtdoor Hope » Vr 29 Jul 2016, 12:16

Vreselijk toch? Ik las het vanmorgen. Ik hoop dat ze de dader snel pakken.
fransbulletje
5-sterren

Berichtdoor fransbulletje » Vr 29 Jul 2016, 12:31

Ongelofelijk hoop dat ze die vent heel snel te pakken hebben :knuppel2:
Doranto
5-sterren

Berichtdoor Doranto » Vr 29 Jul 2016, 13:52

Kan best zijn dat ik dezelfde wielrenner jaren terug ook eens tegen ben gekomen. Ik reed op het fietspad achter de Efteling met mijn paard en 2 bordercollies. Sissy liep altijd onder de staart van het paard, vlak achter me en Tommy liep altijd zo'n 50 meter voor me, keurig helemaal aan de rechter kant van het fietspad. Er naderde een wielrenner, die vlak voor Tommy plotseling zijn voet van de trapper haalde en laag hield, alsof hij Tommy in het voorbijgaan een trap wilde geven. Ik schrok van dit gebaar en zette meteen mijn paard dwars zodat hij met piepende remmen tot stilstand kwam. Dat had hij duidelijk niet verwacht. Ik heb hem toen op zeer onvriendelijke toon iets toegesnauwd in de trant van, dat hij het niet in zijn hoofd hoefde te halen om mijn hondje wat aan te doen, want dat ik hem dan met fiets en al plat zou rijden. Kennelijk kwam dit nogal intimiderend over, want hij mompelde iets, wat ik niet verstond en glipte toen snel langs ons heen. Pffff dat is dan weer het voordeel van op een paard zitten i.p.v. in een rolstoel. Ik hoop echt dat ze kunnen achterhalen wie die klojo is! >:(
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Vr 29 Jul 2016, 14:56

Zulke exemplaren heb je hier ook Doranto. Een paar jaar geleden en knurft die dwars over honden heen fietste en daarvoor gerust wel even omreed via het veld van de boer als de hond heel ver naast het pad liep (dus echt heeeeel doelbewust, want welke mafklepper gaat nu 10 meter naast het pad fietsen, terwijl er alleen 1 wandelaar op een 4 meter breed pad loopt). Deze persoon nooit meer gezien nadat hij dit bij de verkeerde hond gedaan heeft en de hond dus de grote winnaar was.
Sonja
5-sterren

Berichtdoor Sonja » Za 30 Jul 2016, 00:48

Doranto schreef:Kan best zijn dat ik dezelfde wielrenner jaren terug ook eens tegen ben gekomen. Ik reed op het fietspad achter de Efteling met mijn paard en 2 bordercollies. Sissy liep altijd onder de staart van het paard, vlak achter me en Tommy liep altijd zo'n 50 meter voor me, keurig helemaal aan de rechter kant van het fietspad. Er naderde een wielrenner, die vlak voor Tommy plotseling zijn voet van de trapper haalde en laag hield, alsof hij Tommy in het voorbijgaan een trap wilde geven. Ik schrok van dit gebaar en zette meteen mijn paard dwars zodat hij met piepende remmen tot stilstand kwam. Dat had hij duidelijk niet verwacht. Ik heb hem toen op zeer onvriendelijke toon iets toegesnauwd in de trant van, dat hij het niet in zijn hoofd hoefde te halen om mijn hondje wat aan te doen, want dat ik hem dan met fiets en al plat zou rijden. Kennelijk kwam dit nogal intimiderend over, want hij mompelde iets, wat ik niet verstond en glipte toen snel langs ons heen. Pffff dat is dan weer het voordeel van op een paard zitten i.p.v. in een rolstoel. Ik hoop echt dat ze kunnen achterhalen wie die klojo is! >:(

Sorry, maar ik lees nergens dat de wielrenner ook daadwerkelijk naar je hond getrapt heeft, dus hoe weet je nu of hij kwaad van zin was? Ik vind eerlijk gezegd dat je zelf ook niet zo netjes hebt gereageerd door te gaan snauwen terwijl er nog helemaal niets gebeurd was. Kan best zijn dat jouw hond netjes rechts loopt en dat ook altijd blijft doen, maar als hij 50 meter voor jou uitloopt, is het voor iemand anders misschien niet eens direct duidelijk dat de hond bij jou hoort en onder appel staat. Je wilt niet weten hoe vaak je als wielrenner te maken krijgt met loslopende honden die niet netjes aan de kant blijven en waar je dus je nek over breekt. Wielrenners zitten met hun schoenen vastgeklikt aan hun pedalen, dus bij dreigend gevaar zoals een loslopende hond waarvan je niet weet wat die gaat doen is even losklikken en je voet laag houden zodat je die bij een noodstop gelijk aan de grond kunt zetten vaak wel het verstandigste wat je kunt doen. Ik zou dat ook hebben gedaan en dan echt niet met de intentie om te trappen, maar loslopende honden op een fietspad zijn gewoonweg de nachtmerrie van iedere wat snellere fietser. Ik heb zelf ook een paard en een prima luisterende hond, maar ik zou me om die reden nooit zo met paard en hond op of langs een fietspad begeven.

Wielrenners zijn zo langzamerhand het pispaaltje van recreërend Nederland geworden en natuurlijk zitten er eikels bij, maar heel vaak hebben de verhalen ook 2 kanten. Heel veel problemen hadden voorkomen kunnen worden als men gewoonweg een beetje meer rekening met elkaar zou houden en wanneer men zich wat beter in de situatie van een ander zou kunnen verplaatsen.
Wat er in het geval van de meneer in de rolstoel precies is gebeurd? Tja, daar zijn we geen van allen bij geweest en misschien is het ook wel een verhaal met 2 kanten. Misschien ook niet en heeft meneer hier te maken gehad met een nare agressieveling. Ik hoop in ieder geval dat de wielrenner snel boven water komt en dat er een goed gesprek mee gevoerd kan worden.
Retrievers
3-sterren

Berichtdoor Retrievers » Za 30 Jul 2016, 09:24

Ja die zin had ik niet moeten zeggen, ik ben volwassen genoeg om mijn excuses voor degene die het leest en zich aangevallen voelt nu bij deze te bieden. Sorry
Laatst gewijzigd door Retrievers op Za 30 Jul 2016, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Doranto
5-sterren

Berichtdoor Doranto » Za 30 Jul 2016, 09:51

Op dat moment was het voor mij duidelijk dat hij niet veel goeds in zin had, anders had ik zo echt niet gereageerd! Het fietspad was meer dan breed genoeg en op dat gedeelte ook nog eens kaarsrecht, zodat hij vanaf een paar honderd meter al kon zien dat het hondje continu keurig uiterst rechts liep, zelfs eerder naast het fietspad dan erop. Al hadden ze met tweeën naast elkaar gereden, was er nog geen enkel probleem geweest. Hij kwam zelfs extra naar links! Dat hij niet daadwerkelijk getrapt heeft komt waarschijnlijk omdat ik toen mijn paard al dwars had gezet, wat voor hem denk ik een soort 'oeps' reactie gaf.
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Za 30 Jul 2016, 09:58

Retrievers schreef:Laat mij maar een keer meelopen met die man, dan weet de wielrenner hoe het voelt in een rolstoel te zitten voor de rest van zijn leven..

Een goede wielrenner is er 1 die onder een vrachtwagen ligt haha.. ;D

Jeetje, hier schrik ik dan toch weer wel van hoor! Hier in de buurt zijn ontzettend veel wielrenners, en ja, ik heb er ook een hekel aan. Ik krijg geen voorrang, ze blijven met 2 naast elkaar fietsen op de weg terwijl ze eigenlijk op het fietspad horen, de grote groepen die je niet in kunt halen, het geschreeuw naar elkaar wat de rust verstoord...maar jee, zo'n doodsverwensing is echt niet oke!
Doranto
5-sterren

Berichtdoor Doranto » Za 30 Jul 2016, 10:00

eelke schreef:Jeetje, hier schrik ik dan toch weer wel van hoor! Hier in de buurt zijn ontzettend veel wielrenners, en ja, ik heb er ook een hekel aan. Ik krijg geen voorrang, ze blijven met 2 naast elkaar fietsen op de weg terwijl ze eigenlijk op het fietspad horen, de grote groepen die je niet in kunt halen, het geschreeuw naar elkaar wat de rust verstoord...maar jee, zo'n doodsverwensing is echt niet oke!

+1!
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Za 30 Jul 2016, 10:21

eelke schreef:Jeetje, hier schrik ik dan toch weer wel van hoor! Hier in de buurt zijn ontzettend veel wielrenners, en ja, ik heb er ook een hekel aan. Ik krijg geen voorrang, ze blijven met 2 naast elkaar fietsen op de weg terwijl ze eigenlijk op het fietspad horen, de grote groepen die je niet in kunt halen, het geschreeuw naar elkaar wat de rust verstoord...maar jee, zo'n doodsverwensing is echt niet oke!

+2!
Janneke
3-sterren

Berichtdoor Janneke » Za 30 Jul 2016, 10:22

Retrievers schreef:Laat mij maar een keer meelopen met die man, dan weet de wielrenner hoe het voelt in een rolstoel te zitten voor de rest van zijn leven..

Een goede wielrenner is er 1 die onder een vrachtwagen ligt haha.. ;D

Sorry, maar zo'n reactie gaat me echt te ver. Ik heb zelf een hulphond en mijn lief en broer zijn wielrenner. En deze heren bellen netjes, rijden niemand van hun sokken, stoppen voor rood licht, etc. Zij ergeren zich ook aan asociale wielrenners. Want zij maken hetzelfde mee in de toertochten die ze rijden. Niet elke wielrenners is een aso!
Ik heb al heel wat soortgelijke reacties als die van jou gelezen op het artikel. Waarom moet dat zo agressief? Dat roept alleen maar meer agressie en onbegrip op bij beide partijen. En dat in een wereld waarin al zoveel agressie en onbegrip voor elkaar is. Wat deze man deed was echt een no go! Laat dat duidelijk zijn. Maar met zulke reacties bereik je niets.
Doranto
5-sterren

Berichtdoor Doranto » Za 30 Jul 2016, 10:24

Janneke schreef:Sorry, maar zo'n reactie gaat me echt te ver. Ik heb zelf een hulphond en mijn lief en broer zijn wielrenner. En deze heren bellen netjes, rijden niemand van hun sokken, stoppen voor rood licht, etc. Zij ergeren zich ook aan asociale wielrenners. Want zij maken hetzelfde mee in de toertochten die ze rijden. Niet elke wielrenners is een aso!
Ik heb al heel wat soortgelijke reacties als die van jou gelezen op het artikel. Waarom moet dat zo agressief? Dat roept alleen maar meer agressie en onbegrip op bij beide partijen. En dat in een wereld waarin al zoveel agressie en onbegrip voor elkaar is. Wat deze man deed was echt een no go! Laat dat duidelijk zijn. Maar met zulke reacties bereik je niets.

Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Sterker nog, ik denk dat hier in de buurt deze wielrenner eerder een uitzondering is. Daarom denk ik ook dat het zomaar dezelfde persoon zou kunnen zijn geweest die ik tegen kwam. De invalide man woont nl. bij mij in de buurt.
Hope
5-sterren

Berichtdoor Hope » Za 30 Jul 2016, 10:58

eelke schreef:
Jeetje, hier schrik ik dan toch weer wel van hoor! Hier in de buurt zijn ontzettend veel wielrenners, en ja, ik heb er ook een hekel aan. Ik krijg geen voorrang, ze blijven met 2 naast elkaar fietsen op de weg terwijl ze eigenlijk op het fietspad horen, de grote groepen die je niet in kunt halen, het geschreeuw naar elkaar wat de rust verstoord...maar jee, zo'n doodsverwensing is echt niet oke!

+1

Wat een afschuwelijke opmerking.
Je zal maar een familielid zijn kwijtgeraakt na een ongeluk met een mountainbike in het verkeer.
Denk eens even na voor je wat schrijft!
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Za 30 Jul 2016, 11:25

Van welk vervoermiddel je ook gebruik maakt als gezonde weggebruiker ...... als je zoals in dit geval een man ziet in een rolstoel , dan lijkt het mij toch dat je hier rekening mee dient te houden . En als je iets meer dan twee hersencellen bezit dan kan je je misschien ook bedenken dat dergelijke mensen mogelijk wat trager zijn vanwege hun beperking en/of handicap . Bejaarde mensen op de fiets idem .

En ja , er zijn heel beleefde wielrenners . Gelukkig wel . Maar er zijn er ook die denken dat de hele weg van hen is
De wielrenners die zich wel netjes gedragen beklagen zich hier dan ook wel over
Dat de mentaliteit toch eens moet veranderen , zeker gezien het aantal ongelukken
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”