slowcooking brokken?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

slowcooking brokken?

Berichtdoor Barfplaats

sharond
1-ster

slowcooking brokken?

Berichtdoor sharond » Di 05 Jul 2016, 21:26

Ik vroeg me af hoe jullie staan tegenover slowcooking brokken, zoals http://www.naturadiet.de/startseite.html of http://nl.edgardcooper.com/ .
Is dit beter dan gewone brokken of enkel een manier van reclame maken?
pluk
Moderator

Re: slowcooking brokken?

Berichtdoor pluk » Di 05 Jul 2016, 21:36

Leuk reclamepraatje, niks meer, niks minder
Er zijn betere brokken en ook veel mindere.
Maar goed, Who needs brokken :biggrin2:
frodo quin
5-sterren

Berichtdoor frodo quin » Wo 06 Jul 2016, 09:55

Mooie marketing techniek :)
Fenixjuh
5-sterren

Berichtdoor Fenixjuh » Wo 06 Jul 2016, 11:34

Wauw... Geen vleesmeel en alleen maar ingrediënten die niets liever doen dan gras eten en gezonde voeding zijn voor onze honden.... Ik ken ze helaas nog niet, de koetjes en schaapjes die blij worden van geslacht worden....
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Wo 06 Jul 2016, 12:55

In de ene zit 20% (!!!) rijst en in de andere volkorengranen. Dus wat ik ervan vindt? Ja leuk dat het niet kapot gekookt is (maar wat is slowcooking? hoe warm is dat is dat niet alsnog doodgekookt?) maar de ingrediënten zouden mij al niet bevallen.
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Wo 06 Jul 2016, 15:05

Het blijft brok en geen barf.
dinky89
5-sterren

Berichtdoor dinky89 » Wo 06 Jul 2016, 19:05

Bij die van natura die staat natuurlijke voeding en vervolgens zie ik een verpakking met heel veel groente en een klein stukje vlees terwijl het natuurlijk voer voor een carnivoor is :???:

Die andere heeft een mooie filosofie (biologisch afbreekbare verpakking) en geen vleesmeel maar ik weet niet wat ik van de andere ingrediënten moet vinden. Wel positief dat ze als basis vlees nemen :)

Grote nadeel met brokken is dat er altijd een deel zetmeel nodig is om de vorm te krijgen/behouden.
frodo quin
5-sterren

Berichtdoor frodo quin » Wo 06 Jul 2016, 20:24

dinky89 schreef:Bij die van natura die staat natuurlijke voeding en vervolgens zie ik een verpakking met heel veel groente en een klein stukje vlees terwijl het natuurlijk voer voor een carnivoor is :???:

Die andere heeft een mooie filosofie (biologisch afbreekbare verpakking) en geen vleesmeel maar ik weet niet wat ik van de andere ingrediënten moet vinden. Wel positief dat ze als basis vlees nemen :)

Grote nadeel met brokken is dat er altijd een deel zetmeel nodig is om de vorm te krijgen/behouden.

Bedoel je de tweede? De variant die ik bekeken heb heeft wel als eerste ingrediënt vlees, maar de volgende ingrediënten zijn graan. Naar mijn mening zijn er wel betere brokken te vinden als je brok wil voeren, maar ook slechtere.
Hope
5-sterren

Berichtdoor Hope » Wo 06 Jul 2016, 21:24

Je hond geen echte brokken voeren lijkt wel een hype. Er komen steeds meer merken kvv, mensen voeren hun hond barf, nrv of een zelf bedacht menu van biefstuk en kipfilet. De brokken zonder graan staan in glimmende verpakkingen in het schap. Dit is gewoon de zoveelste fabrikant die op die hype wil meeliften.
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Wo 06 Jul 2016, 21:42

Hope schreef:Je hond geen echte brokken voeren lijkt wel een hype. Er komen steeds meer merken kvv, mensen voeren hun hond barf, nrv of een zelf bedacht menu van biefstuk en kipfilet. De brokken zonder graan staan in glimmende verpakkingen in het schap. Dit is gewoon de zoveelste fabrikant die op die hype wil meeliften.

Ja, dat is het ook. Ik maak mij geregeld ook echt zorgen over de kvv's die mensen gaan voeren. En over hoe mensen erover nadenken. Een aantal van die onnadenkende types heb ik domweg geadviseerd de hond weer de brokken te voeren die hij al jaren lang kreeg en het 'goed' op deed. Want wat ze nu aan het voeren waren allemaal, dat kon gewoon weg niet goed zijn. Ja, maar brok is slecht. Klopt, maar dan doe je ook de moeite om je erin te verdiepen. nee, dat wil ik niet. Nou in dat geval..... laat het svp. Maar ik hoor om mij heen echt de hele tijd weet je dat brok slecht is?! Eh ik geef mijn honden en katten al 10 jaar rauw. Ben al 9 jaar volslagen mag en nu gaat men tegen mij zeggen dat brok niet goed is haha.
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Wo 06 Jul 2016, 23:21

Aaah weer een nieuwe hype ::)
Brok blijft brok . Dus nee .....
TomsBorders
5-sterren

Berichtdoor TomsBorders » Wo 06 Jul 2016, 23:26

of je het nu langzaam of snel kapot kookt, het eindpunt is hetzelfde toch?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 07 Jul 2016, 19:09

TomsBorders schreef:of je het nu langzaam of snel kapot kookt, het eindpunt is hetzelfde toch?

Dit dus.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”