groeit een hond op KVV harder dan op brok?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

helmi6669
1-ster

Berichtdoor helmi6669 » Do 02 Jun 2016, 23:06

Wij hebben sinds kort een reutje kruising Boomer met Chihuahua aan ons gezin toegevoegd. Hij krijgt nu met 13 weken 7% van zijn lichaamsgewicht KVV. Hij weegt nu 1635 gram. Zijn zusje is aanzienlijk minder zwaar: vorige week een kilo tegenover Jack die toen 1500 gram woog. Ik kan zijn ribbetjes en ruggenwervel voelen. Zijn geboortegewicht was 150 gram. Groeien hondjes op KVV sneller dan brokgevoerde honden (merk: Kjen)?
Lizzy
Moderator

Re: groeit een hond op KVV harder dan op brok?

Berichtdoor Lizzy » Vr 03 Jun 2016, 07:10

Nee. Tenzij je een KVV voert die echt super erg niet in orde is en veeeeeeeeeeel te vet is: dan kunnen er natuurlijk wel dingen met de groei fout gaan. Maar anders is het antwoord nee. Sterker nog, wij vinden dat honden op goede KVV of BARF langzamer groeien.
Fioon
4-sterren

Berichtdoor Fioon » Vr 03 Jun 2016, 09:02

Eens met Lizzy daarnaast een hersenspinsel: kan reu en teef zit sowieso al gewichtverschil in het eindgewicht, mijn idee is dat je dat niet kunt vergelijken. Daarnaast, het zijn kruizingen: zou het teefje niet meer chihauhau kunnen zijn en het reutje meer boomer? Daar kan ook een behoorlijk gewichtsverschil in zitten lijkt mij.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 03 Jun 2016, 09:24

En tel daar bij op dat groei geschreven staat in de genen. Dus om uit een kruisingnestje een broertje en zusje te vergelijken: is een appel met een peer vergelijken ja :)
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Vr 03 Jun 2016, 09:29

Fioon schreef:Eens met Lizzy daarnaast een hersenspinsel: kan reu en teef zit sowieso al gewichtverschil in het eindgewicht, mijn idee is dat je dat niet kunt vergelijken. Daarnaast, het zijn kruizingen: zou het teefje niet meer chihauhau kunnen zijn en het reutje meer boomer? Daar kan ook een behoorlijk gewichtsverschil in zitten lijkt mij.

Daar ben ik het mee eens . En net wat Lizzy al post . Als je kvv voert die veel te vet is of met wisselende samenstelling (lees onbekend) dan zou het kunnen
helmi6669
1-ster

Berichtdoor helmi6669 » Vr 03 Jun 2016, 15:40

ik maak me ook verder helemaal geen zorgen, hij is echt niet te dik, maar een pond verschil tussen broer en zus vond ik idd wel veel. Paps weegt 3 kg en mams weegt 4 kg. Ik denk dat Jack idd op zijn moeder lijkt, heeft ook een totaal ander uiterlijk dan zijn zus die op haar papa lijkt. Ik vroeg het me gewoon af..... thx dames, ieder hondje is verschillend. We zullen wel zien hoe groot en hoe zwaar hij uiteindelijk wordt.....
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Vr 03 Jun 2016, 22:53

helmi6669 schreef:ik maak me ook verder helemaal geen zorgen, hij is echt niet te dik, maar een pond verschil tussen broer en zus vond ik idd wel veel. Paps weegt 3 kg en mams weegt 4 kg. Ik denk dat Jack idd op zijn moeder lijkt, heeft ook een totaal ander uiterlijk dan zijn zus die op haar papa lijkt. Ik vroeg het me gewoon af..... thx dames, ieder hondje is verschillend. We zullen wel zien hoe groot en hoe zwaar hij uiteindelijk wordt.....

Zegt exht totaal niks.
Mijn hond is een chi x malthees, zaten met 4 in het nest, 3 leken sprekend op chi's en mijne...tja...schmiegel word ie genoemd...zegt genoeg denk ik :D ;D
enfin, zn kleinste zusje weegt 1,3 kilo (6,5 jaar zijn ze nu) en tom is de grootste met 7,5 kilo.
Dus een pond is niks :P
fransbulletje
5-sterren

Berichtdoor fransbulletje » Za 04 Jun 2016, 11:36

Onze engelse bulldog is opgegroeid op kvv , nu 1 jaar oud, en weegt 25 kg.
Zijn broer is opgegroeid op RC engelse bulldogbrokken en weegt 28 kg.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”