World's best diet / uitzending gemist

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 18 Mei 2016, 08:00

http://www.npo.nl/3doc-world-s-best-die ... KN_1680886

Ik vond het echt een leuke uitzending. Een reis om de wereld om erachter te komen welk land het gezondste eet.

Enne, de uitslag zal niemand verbazen, denk ik. Het gezondst eten ze waar het eten het minst bewerkt is. Vanzelf geldt dit niet alleen voor mensen, ook voor onze honden. Zijn wij met BARF toch beter af dan al die sneue hondjes die highly processed voer eten, kan me geen reet schelen wat Corbee beweert.
Angelique
5-sterren

Re: World's best diet / uitzending gemist

Berichtdoor Angelique » Wo 18 Mei 2016, 09:36

Nee, dat verbaast idd niet. De term "welvaartsziekten" moet toch ook ergens vandaan komen. Was er tijdje terug ook niet zo,n soort serie met Jamie, met dezelfde insteek?

Goed, er is ook bij humaan eten een omslag gaande, zal ook zijn tijd weer nodig hebben tot het bij de massa is doorgedrongen dat je soep ook zelf kunt maken en dat je prima kunt eten zonder maggi en knorr.
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Wo 18 Mei 2016, 09:59

Angelique schreef:Nee, dat verbaast idd niet. De term "welvaartsziekten" moet toch ook ergens vandaan komen. Was er tijdje terug ook niet zo,n soort serie met Jamie, met dezelfde insteek?

Goed, er is ook bij humaan eten een omslag gaande, zal ook zijn tijd weer nodig hebben tot het bij de massa is doorgedrongen dat je soep ook zelf kunt maken en dat je prima kunt eten zonder maggi en knorr.

Dat gaat nog wel ff duren. Ik had lastst een foto op fb gegooid van iets wat ik gekookt had, volledig vers zeg maar.
Reageerd een dinnetje dat ze geinspireerd raakte en ook weer eens echt vers ging koken.
Krijg ik later een foto van een soeppakket, zakje knorr groentesoepmix en ballen/vlees uit pot...
Als dat in haar opinie 'echt vers' is vraag ik me af wat ze dan normaal op tafel zet...
Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Wo 18 Mei 2016, 10:20

Martine-Tom schreef:Dat gaat nog wel ff duren. Ik had lastst een foto op fb gegooid van iets wat ik gekookt had, volledig vers zeg maar.
Reageerd een dinnetje dat ze geinspireerd raakte en ook weer eens echt vers ging koken.
Krijg ik later een foto van een soeppakket, zakje knorr groentesoepmix en ballen/vlees uit pot...
Als dat in haar opinie 'echt vers' is vraag ik me af wat ze dan normaal op tafel zet...

:2funny: :2funny: :2funny:
of eigenlijk meer :crying:
Maar goed een deel van de bevolking heeft dat wel, bewust zijn van gezonder eten, en een groot deel ook weer helemaal niet.
Kon iemand met suikerziekte boeide het ook totaal niet, zowel eten als bewegen, todat hij bloedsomloopproblemen kreeg in zin benen en moest gaan bewegen en opletten. En goh suiker ging ineens in remise. En ineens was er wel de motivatie om erop te letten. Denk dat veel mensen niet beseffen dat je door verandering in je eetpatroon ook veel goeds kunt doen aan allerlei kwalen en ziektes die je hebt. Ook huisartsen doen maar bar weinig moeite ervoor, ofwel geen aandacht voor de voeding van de patient, maar liever pilletjes. Zal wel protocol zijn :-X Komen we weer uit bij de farmamafia.
Inge en Bono
5-sterren

Berichtdoor Inge en Bono » Wo 18 Mei 2016, 11:07

Ha, de slimmetv heeft hem in de lijst staan, ik ga 'm kijken O0
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Wo 18 Mei 2016, 11:51

Martine-Tom schreef:Dat gaat nog wel ff duren. Ik had lastst een foto op fb gegooid van iets wat ik gekookt had, volledig vers zeg maar.

Dat duurt ook nog wel even, maar het begin is er. En er zal natuurlijk altijd een groep overblijven die "from scratch" maar omslachtig en onnodig vinden.

Zo ken ik ook iemand die zich een hobbykok noemt en die zich bij iedere maaltijd die hij kookt door minstens 3 zakjes laat bedienen...zakje voor de groente, zakje voor de aardappels, zakje voor het vlees, optioneel zakje voor de jus enz. De optie daaronder is dat je het vanuit de winkel al gekruid en voorgesneden (en gekookt) koopt.
Die heeft zo'n hoge uitschuifkast in de keuken die helemaal gevuld is met zakjes en potjes. :-X
Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Wo 18 Mei 2016, 19:29

Angelique schreef:Dat duurt ook nog wel even, maar het begin is er. En er zal natuurlijk altijd een groep overblijven die "from scratch" maar omslachtig en onnodig vinden.

Zo ken ik ook iemand die zich een hobbykok noemt en die zich bij iedere maaltijd die hij kookt door minstens 3 zakjes laat bedienen...zakje voor de groente, zakje voor de aardappels, zakje voor het vlees, optioneel zakje voor de jus enz. De optie daaronder is dat je het vanuit de winkel al gekruid en voorgesneden (en gekookt) koopt.
Die heeft zo'n hoge uitschuifkast in de keuken die helemaal gevuld is met zakjes en potjes. :-X

Handig zo'n kast dan :biggrin2:

Ow heb net pesto gemaakt in de blender. Hmm ben ik heel erg als ik zeg dat ik hem lekkerder vind met de vijzel? :P Dus volgende keer weer gewoon stampen ::)
constance.blokzijl
5-sterren

Berichtdoor constance.blokzijl » Wo 18 Mei 2016, 20:11

Ik kook redelijk vers, ik smokkel echt wel links en rechts wat (ik maak bijv zelf de pasta of pesto niet) maar verder eet ik aardig gezond op mijn glaasjes coca cola na in de avond (een mens moet toch een beetje genieten)
Helaas heb ik een collega die 12 jaar jonger is dan mij en echt veel te zwaar is. Maar zij begrijpt niet dat het aan haar eetpatroon ligt.... Of ze wil het niet begrijpen, kan ook. Haar idee van vers is de maggi wokpasta met 100 gram oosterse groenten erdoor ofzo. Ja, want je moet zelf groente en vlees toevoegen. Uhuh!
Hadden we het laatste weer over de Hello Fresh box, ja nee dat was veel te veel werk hoor! En bovendien was de Knorr wereldgerechten veel lekkerder, en dat is ook vers. Maar dat ze niets afviel begreep ze toch niets van...
Dus voor er een echte omslag is, duurt echt wel even hoor!
frodo quin
5-sterren

Berichtdoor frodo quin » Wo 18 Mei 2016, 20:46

Ik kan niet begrijpen dat mensen zo vaak voor kant en klaar kiezen. je hoeft niet altijd uitgebreid te koken om eten op tafel te hebben. Ik heb in mijn vroege tienerjaren wel een paar keer iets uit een blik of een kant en klaar maaltijd gegeten, maar lekker kan je dat toch niet noemen, al zal het ook zijn wat je gewend bent. Ik doe wel aan mijn eigen versie van kant en klaar, want elke dag koken en vooral de afwas heb ik niet altijd tijd voor. Ik kook dus meestal voor meerdere dagen en daar gaat een deel van in de vriezer als er ten minste ruimte is.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”