Brandnetels

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Brandnetels

Berichtdoor Barfplaats

hannabelgje
5-sterren

Brandnetels

Berichtdoor hannabelgje » Vr 06 Mei 2016, 10:19

Heel de winter heeft Zoë nergens last van gehad en nu heeft ze weer allemaal kleine rode plekjes op haar snuit. Op de plaats van haar snorharen. Last heeft ze er niet echt van, maar het ziet er naar uit. Kan dat van brandnetels komen. Ze zit nogal eens met haar snuit in de brandnetels.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Doranto
5-sterren

Re: Brandnetels

Berichtdoor Doranto » Vr 06 Mei 2016, 11:43

Als ze met haar snuit tussen de brandnetels zit, lijkt me dit niet onmogelijk. Wel vreemd dat ze haar snuit daarin stopt :-\ . Die van ons vermijden brandnetels.
Ramses1
5-sterren

Berichtdoor Ramses1 » Vr 15 Jul 2016, 00:29

Mijn hond eet brandnetels, geen idee waarom maar hij trekt er stukjes af en eet dat op ::)
zurca
5-sterren

Berichtdoor zurca » Vr 15 Jul 2016, 16:15

Ja hier ook een brandneteletende hond, wel heel specifiek de grote brandnetel en dan daar ook nog heel specifiek bepaalde blaadjes van. Ze duwt haar kop er helemaal tussen maar nog nooit enige huidreactie gezien terwijl haar keel op 1 plek zogoed als kaal is en ook haar buik is erg dun behaard....
Diego
4-sterren

Berichtdoor Diego » Vr 15 Jul 2016, 16:23

Hier alle 4 de honden brandnetel lopers, ze banjeren er dwars door heen en 1 eet ook wel de blaadjes ervan. Nog geen reactie gezien op hun lichaam.
Diego
4-sterren

Berichtdoor Diego » Vr 15 Jul 2016, 16:40

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er geen honden zijn die wel bultjes kunnen krijgen van de brandnetels.
Of een reactie op een andere plant/struikgewas? Bramen?
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Vr 15 Jul 2016, 21:03

Als er hier een door de brandnetels gelopen heeft dan is hij het eerste uur helemaal gek. Schoppen met voetjes, heen en weer rennen, graven, likken, van pure wanhoop bij mij op schoot springen en als dat niet helpt er net zo snel weer af... Ik wordt dan helemaal gek van hun :-X
CindyMayella
5-sterren

Berichtdoor CindyMayella » Vr 15 Jul 2016, 22:03

Kan het geen bereklauw zijn? Toen Appie net zn chemische castratie (chip) had gehad, heeft ie als een dolle lopen snuffelen tijdens het uitlaten, ruim een week lang, net toen alles begon te groeien..... Toen kreeg hij ineens soort blaartjes op zn neus, aan 1 kant. We hebben het opgezocht en het leek op uitslag van bereklauw. De DA kon het niet plaatsen en wist niet hoe het kwam of wat het was. Appie heeft een AB kuurtje gekregen van een week en een kap om, omdat ie met zn snuit over het kleed ging (blijkbaar jeukte het heel erg) en de blaartjes open gingen.... Binnen een week waren de blaartjes weer dicht. Nu zie je wel littekens waar de blaartjes hebben gezeten..... Overigens heeft ie de kap maar anderhalve dag op gehad en toen was de jeuk weg.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”