Bpwr Belasting

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Bpwr Belasting

Berichtdoor Barfplaats

Ingeborg58
3-sterren

Bpwr Belasting

Berichtdoor Ingeborg58 » Vr 22 Apr 2016, 22:32

Krijg ik opeens met de voorlopige aanslag 2015 een bedrag terug met drie nullen :cool: :o :o :o
Klopt natuurlijk geen drol van. Ik heb het maar even op een spaarrekening gezet,want het is weekend. ::)
Maar wat moet ik doen???
Melden,of een gevalletje van centjes bewaren en geen slapende honden wakker maken.
pluk
Moderator

Re: Bpwr Belasting

Berichtdoor pluk » Vr 22 Apr 2016, 22:52

Ik zou het direct melden.

De kans is zeer groot dat dit uitkomt. Vervolgens zullen ze gaan terugvorderen en als ik me niet vergis mogen ze dan zelfs rente vorderen.

Zou het kunnen dat je bij het invoeren van je voorlopige teruggaaf of aangifte ergens een komma hebt ingevuld? Die kent het systeem niet en dan kun je er zomaar wat nullen bij hebben.
frodo quin
5-sterren

Berichtdoor frodo quin » Vr 22 Apr 2016, 23:06

Ik zou het om de eerlijkheid alleen al melden. Los daarvan is de kans dat dat vroeg of laat uit komt groot en als jij daar op de ene of de andere manier voor verantwoordelijk kan gehouden worden zal je er nog problemen mee krijgen ook.
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Za 23 Apr 2016, 07:55

Altijd melden om gezeur en financieel nadeel te voorkomen.
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Za 23 Apr 2016, 08:02

Als je digitaal aangifte hebt gedaan ff nakijken of en waar er een fout zit, en sowieso melden...ze komen er toch wel achter en hoe sneller het terug is bij ze hoe beter ;)
MillyMol
5-sterren

Berichtdoor MillyMol » Za 23 Apr 2016, 09:16

Die slapende honden worden vanzelf wel een keer wakker en dan heb je een probleem. Je bent volgens mij zelfs verplicht het te melden.
Wel snel trouwens, bericht over je aangifte 2015!
BusKay

Berichtdoor BusKay » Za 23 Apr 2016, 09:43

dalinka58
1-ster

Berichtdoor dalinka58 » Za 23 Apr 2016, 11:11

Hahaha !! Ik ga eerst ff contact opnemen met de persoon die voor mij de aangifte heeft gedaan
Het bedrag wat ik heb terug gekregen is precies de betaalde belasting over mijn partner alimentatie .
Mogelijk is daar iets fout gegaan. En dan ga ik het natuurlijk melden bij de belastingdienst. Dan krijgen ze hun centjes netjes terug.
Maar het staat wel leuk hoor.... op m'n spaarrekening ; )
Ingeborg58
3-sterren

Berichtdoor Ingeborg58 » Za 23 Apr 2016, 13:42

dalinka58 schreef:Hahaha !! Ik ga eerst ff contact opnemen met de persoon die voor mij de aangifte heeft gedaan
Het bedrag wat ik heb terug gekregen is precies de betaalde belasting over mijn partner alimentatie .
Mogelijk is daar iets fout gegaan. En dan ga ik het natuurlijk melden bij de belastingdienst. Dan krijgen ze hun centjes netjes terug.
Maar het staat wel leuk hoor.... op m'n spaarrekening ; )

Op mn telefoon ingelogd,dan heet ik opeens weer dalinka :o
Erna
5-sterren

Berichtdoor Erna » Za 23 Apr 2016, 13:59

In principe hoef je niets te doen want het is een voorlopige aanslag, dus geen definitieve. Je kunt het geld gewoon op je spaarrekening laten staat totdat je de definitieve aanslag krijgt.
Parelridder
5-sterren

Berichtdoor Parelridder » Za 23 Apr 2016, 14:13

Erna schreef:In principe hoef je niets te doen want het is een voorlopige aanslag, dus geen definitieve. Je kunt het geld gewoon op je spaarrekening laten staat totdat je de definitieve aanslag krijgt.

Dat lijkt mij ook! Eén dingetje om rekening me te houden: als je mét dit 'vermogen' nu over een bepaalde grens komt, kan dat je recht op toeslagen negatief beïnvloeden. En door het niet uit te kunnen geven omdat je meent er geen recht op te hebben, zou het er nog een hele poos kunnen moeten blijven staan. Als je dus denkt dat er echt een vergissing in het spel is én je tegemoetkomingen kunt mislopen t.g.v. 'spaargeld', dan doe je er beter aan het initiatief te nemen het spoedig recht te zetten.
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Za 23 Apr 2016, 14:54

Parelridder schreef:Dat lijkt mij ook! Eén dingetje om rekening me te houden: als je mét dit 'vermogen' nu over een bepaalde grens komt, kan dat je recht op toeslagen negatief beïnvloeden. En door het niet uit te kunnen geven omdat je meent er geen recht op te hebben, zou het er nog een hele poos kunnen moeten blijven staan. Als je dus denkt dat er echt een vergissing in het spel is én je tegemoetkomingen kunt mislopen t.g.v. 'spaargeld', dan doe je er beter aan het initiatief te nemen het spoedig recht te zetten.
sowieso want terugbetalen heffen ze rente op dus onterecht ontvangen kan je ook nog eens geld kosten...
Ingeborg58
3-sterren

Berichtdoor Ingeborg58 » Za 23 Apr 2016, 16:43

Tsja toeslagen heb ik niet dus dat is geen punt.
*Marga*
5-sterren

Berichtdoor *Marga* » Di 26 Apr 2016, 19:21

En ben je nog steeds rijk??
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”