kvv samenstellen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

kvv samenstellen

Berichtdoor Barfplaats

Boutje
3-sterren

kvv samenstellen

Berichtdoor Boutje » Zo 17 Apr 2016, 21:58

Ik voer nu verschillende merken en smaken door elkaar van voornamelijk darf, degomeat, smuldier, carnibest.
Zit hier mee rond 3,50 per kilo en heb 2,5 tot 3 kilo per dag nodig.

Naar aanleiding van een discusie over calcium/fosfor verhouding in degomeat in een ander forum (zou veel te veel in zitten) ben ik nog maar eens opnieuw de voeding hier aan het bekijken.
Barfen heb ik geprobeerd en vind ik te onhandig met proportioneren en met enkele honden die zeer kieskeurig zijn, dus wil ik niet meer.
Zelf kvv samenstellen heb ik ook een tijdje gedaan, maar heel veel werk en protest ivm mijn "abatoir"-keuken dus ook mee gestopt.

Nu zat ik kiezenbrink te bekijken...
Zou het lukken om met gewoon gemalen vlees van hen en eventueel wat mixen plus een zelf gemaakte groentenmix voor erbij op een niet te dure en niet te onhanidge manier een complete kvv te maken?
En hoe zou ik dat dan doen?
Is het gemalen spiervlees ven hen van goede kwaliteit?

Gemalen kippenkarkas kan ik in de buurt terug goedkoop krijgen, zou ik enkel dat durven gebruiken als calciumbron?
En dan 1 dag per week vis?
Angelique
5-sterren

Re: kvv samenstellen

Berichtdoor Angelique » Zo 17 Apr 2016, 22:45

Ik denk dat dat zeker wel kan. Het enige waar je tegen aan loopt is dat je dus niet weet hoe de kwaliteit is van het gemalen spiervlees en ook niet hoe exact de botverhouding ligt in de botmixen.

Goed, aangezien er op korte termijn nooit erg veel mis kan gaan zou ik het gewoon proberen en kijken naar de hond in de zin van....is de ontlasting te hard/wit, dan wat minder botmix voeren. Plakt je gemalen spiervlees van vettigheid aan je schaal vast, dan daar rekening mee houden qua hoeveelheid enz.

In beginsel zou ik dan zoveel mogelijk de standaard barfverhoudingen aanhouden, naar je honden kijken en aan de hand daarvan eventueel wat aanpassingen doen.

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”