Ook hier een Rabiës dilemma

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Ramses1
5-sterren

Berichtdoor Ramses1 » Ma 11 Apr 2016, 14:43

Omdat Ramses als pup ernstige vaccinatieschade heeft opgelopen door fouten van de d.a., word hij nooit meer gevaccineerd.
Nergens voor, en dus gaan we ook niet meer naar het buitenland met de honden.

Maar nu heb ik een aanbieding gekregen om met vrienden en mijn jongste hond naar een trainingskamp in Engeland te gaan.
Het komt ineens eerder dan verwacht (ik stel het zolang mogelijk uit) en mocht ik besluiten om te gaan dan moet ik hem heel snel laten vaccineren om dat het eind mei al is.
Maar de Rabiës enting vind ik echt doodeng :(

Mijn hond is nu precies 3 jaar oud, heeft als pup en op één jarige leeftijd de core vaccins gekregen en verder niets.
Ik las over ontstoren en vraag me af of het echt iets doet of is het meer baat het niet dan schaad het niet?
TomsBorders
5-sterren

Re: Ook hier een Rabiës dilemma

Berichtdoor TomsBorders » Ma 11 Apr 2016, 15:51

zelf vond ik het ook een enge beslissing die ik van de winter heb moeten maken, ook op korte termijn.
wat ik wel vind, het is een belangrijk vaccin want de kans is nog altijd aanwezig dat hij het in het buitenland kan oplopen, omdat het wel eens voorkomt.
van het ontstoren weet ik niets, maar toen ik het gedaan had, merkte ik dat ze er even last van had en daarna vrolijk verder liep. Ik hou het nog altijd in de gaten maar tot op heden geen duidelijke symptomen tot uiting zien komen, dus hopelijk blijft dat stabiel. Daarnaast denk ik dat Owen sterk zat is om de klap te vangen omdat hij verder in zeer goede conditie is, ik weet niet hoe het destijds bij Ramses was, maar ik denk dat daar de situatie veel negatiever was. Met Owen heb je wel de juiste weg ingeslagen en is de kans sowieso veel lager op schade naar mijn idee.
Het is een lastige keuze, maar ik zou het wel zo lang mogelijk van te voren doen als ik jou was, vlak voor vertrek moet je ook nog ontwormen en de tijd tussen de enting en dat zou ik langer dan het minimum vereiste aantal dagen proberen te laten zijn.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 11 Apr 2016, 16:14

Ramses1 schreef:Omdat Ramses als pup ernstige vaccinatieschade heeft opgelopen door fouten van de d.a., word hij nooit meer gevaccineerd.
Nergens voor, en dus gaan we ook niet meer naar het buitenland met de honden.

Maar nu heb ik een aanbieding gekregen om met vrienden en mijn jongste hond naar een trainingskamp in Engeland te gaan.
Het komt ineens eerder dan verwacht (ik stel het zolang mogelijk uit) en mocht ik besluiten om te gaan dan moet ik hem heel snel laten vaccineren om dat het eind mei al is.
Maar de Rabiës enting vind ik echt doodeng :(

Mijn hond is nu precies 3 jaar oud, heeft als pup en op één jarige leeftijd de core vaccins gekregen en verder niets.
Ik las over ontstoren en vraag me af of het echt iets doet of is het meer baat het niet dan schaad het niet?

Ik weet het niet of het werkt. Ik denk dat het in ieder geval geen kwaad kan. Maar of het echt iets doet....? Mijn ervaring is helaas niet zo goed om honden die vaccinatieschade hebben gehad weer te laten vaccineren :-\
Ramses1
5-sterren

Berichtdoor Ramses1 » Ma 11 Apr 2016, 20:26

TomsBorders schreef:zelf vond ik het ook een enge beslissing die ik van de winter heb moeten maken, ook op korte termijn.
wat ik wel vind, het is een belangrijk vaccin want de kans is nog altijd aanwezig dat hij het in het buitenland kan oplopen, omdat het wel eens voorkomt.
van het ontstoren weet ik niets, maar toen ik het gedaan had, merkte ik dat ze er even last van had en daarna vrolijk verder liep. Ik hou het nog altijd in de gaten maar tot op heden geen duidelijke symptomen tot uiting zien komen, dus hopelijk blijft dat stabiel. Daarnaast denk ik dat Owen sterk zat is om de klap te vangen omdat hij verder in zeer goede conditie is, ik weet niet hoe het destijds bij Ramses was, maar ik denk dat daar de situatie veel negatiever was. Met Owen heb je wel de juiste weg ingeslagen en is de kans sowieso veel lager op schade naar mijn idee.
Het is een lastige keuze, maar ik zou het wel zo lang mogelijk van te voren doen als ik jou was, vlak voor vertrek moet je ook nog ontwormen en de tijd tussen de enting en dat zou ik langer dan het minimum vereiste aantal dagen proberen te laten zijn.

Ramses was destijds een pup van 5,5 maand oud, hij had een oor- en voorhuid ontsteking en kreeg de cocktail tegelijk met een antibiotica spuit.
Na 10 dagen controle voor het oor en toen de Rabiës erachteraan....
Kon geen kwaad zei deze d.a., maar hij heeft een paar dagen voor dood gelegen en er een immuunsysteem probleem aan overgehouden. Hij verdraagt geen chemische middelen, reageert snel atopisch en ik kan hem moeilijk op een gezond gewicht houden.
Hij was een gezonde hond maar had nooit een enting mogen krijgen terwijl hij die ontstekingen had. Die Rabiës erachteraan deed hem bijna de das om.

Dit is de reden waarom ik nu wel oplet bij vaccineren er er niet zomaar meer iets laat inspuiten. Harde les :(
En Rabiës is zo'n ruk enting.
Ramses1
5-sterren

Berichtdoor Ramses1 » Ma 11 Apr 2016, 20:27

Lizzy schreef:Ik weet het niet of het werkt. Ik denk dat het in ieder geval geen kwaad kan. Maar of het echt iets doet....? Mijn ervaring is helaas niet zo goed om honden die vaccinatieschade hebben gehad weer te laten vaccineren :-\

Ramses krijgt helemaal niks meer Lizzy. Never nooit meer.

Het gaat om Owen, mijn border collie.
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Ma 11 Apr 2016, 20:54

Als Owen op moment van enten gewoon gezond is dan durfde ik daar best een rabies enting in te stoppen. Ik gebruik zelf wel altijd de ontstoringen van Tannetje.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 11 Apr 2016, 21:14

Ramses1 schreef:Ramses krijgt helemaal niks meer Lizzy. Never nooit meer.

Het gaat om Owen, mijn border collie.

Ohwww, heb ik gewoon niet goed gelezen. Als Owen gezond is en geen klachten heeft en niet eerder maf gereageerd heeft op entingen: zou ik het aandurven. En dan zou ik dat hele lijstje voor de zekerheid afwerken + ontstoren via Tannetje of Anneke (http://dier.jyoti.nl/) of deze : http://www.dierenartsgerdavangemert.nl/ ... &Itemid=10
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”