Eerste menupoging

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Eerste menupoging

Berichtdoor Barfplaats

mariekes_katten
3-sterren

Eerste menupoging

Berichtdoor mariekes_katten » Do 07 Apr 2016, 20:08

Hoi allemaal,

na veel uitproberen en het lezen van de tips hier doe ik een eerste menu-poging.
Het menu is voor mijn twee fulltime-BARFers Pung (bijna 1,5 jaar, 6 kilo, gecastreerd) en Hessel (3 jaar, 4 kilo, gecastreerd). O ja, het zijn twee ex-katers en allebei heel energiek en beweeglijk.
Per maaltijd krijgt Pung 120 gram en Hessel 70.

Maandag: 's ochtends KVV (Alroda konijn), 's avonds kwartelkarkas met orgaan.
Dinsdag: 's ochtends KVV (Alroda wilde eend), 's avonds hertenspiervlees.
Woensdag: 's ochtends kalkoenspiervlees, 's avonds duifkarkas met orgaan. Tussen de middag ben ik thuis en krijgen ze een 'snackie': elk 2 kippenhartjes.
Donderdag: 's ochtends KVV (Alroda bosduif), 's avonds konijnkarkas met orgaan.
Vrijdag: 's ochtends zalmfilet, 's avonds kippennekjes. Tussen de middag bij wijze van snack elk 3 sprotjes.
Zaterdag: 's ochtends KVV (Alroda runderhart), 's avonds kwartelkarkas met orgaan. Tussen de middag elk 2 kippenmaagjes (goed uitgespoeld uiteraard).
Zondag: 's ochtends KVV (Alroda haas), 's avonds borrelpootjes van patrijs. Tussen de middag elk een stukje lamslever van 50g. Borrelpootjes krijgen ze iets minder van, daar zit relatief veel bot in: Pung krijgt 100g en Hessel 50.

De karkasjes zijn goed gevuld: alle belangrijke organen als lever, hart en nier zitten er nog in.

Hebben jullie nog opmerkingen en tips? Missen jullie iets? Suggesties hartelijk welkom. Alvast dank namens de beide roodjes :kitty: :kitty:
judith vd
5-sterren

Re: Eerste menupoging

Berichtdoor judith vd » Do 07 Apr 2016, 21:28

Hoi Marieke,

Het ziet er in ieder geval heel smakelijk uit :) .
Ik ben alleen bang dat je het topic niet op de juiste plek hebt gezet (waardoor je misschien niet zo heel veel reacties krijgt). Dit is het barf onderdeel voor honden.

1 van de moderators (Lizzy) zal hem vast voor je verplaatsen.

groet,

Judith
mariekes_katten
3-sterren

Berichtdoor mariekes_katten » Vr 08 Apr 2016, 13:12

Oh wat suf van mij... Had helemaal niet gezien dat ik tussen de hondjes was verdwaald. :doh:

Alvast dank voor de verwijzing en het verplaatsen!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”