Weten jullie wat dit is?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Weten jullie wat dit is?

Berichtdoor Barfplaats

Netty van Leeuwen
1-ster

Weten jullie wat dit is?

Berichtdoor Netty van Leeuwen » Do 07 Apr 2016, 10:11

Ik ben Netty en trotse eigenaar van 3 labradors, Boyka, Barry en Bliss, oftewel de 3 B's. Momententeel hobbelt er nog een 4de bij, onze logee Saar.
Ik kreeg het advies hier lid te worden en ook deze vraag bij jullie voor te leggen, omdat hier mensen zijn met het geven van Barf.
Mijn honden zelf krijgen geperste brokken en KVV.
Gisteravond vond ik dus wat op de foto staat, in de hondenmand. Alle honden van voor tot achter, wat van binnen nagekeken kon worden en van buiten helemaal gecheckt. Van welke hond het dus is?? Logee is gesterileerd. Mijn eigen teef is intact maar geen teken wat wijst op loopsheid. 1 reu gecastreerd en de andere reu intact. De prop was hard en heb het doormidden gesneden om te zien of er iets in zat maar zo te zien is het bloed?
De 3de foto heb ik het even in een bakje water gedaan. Wat er in drijft is een hondenhaar.
De 4de foto nadat het in het water had gelegen.

Om alles uit te sluiten, heb ik wel om 11 uur een afspraak bij de da, om mijn intacte teef toch na te kijken.

Hoop dat jullie wat wijs worden uit de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lizzy
Moderator

Re: Weten jullie wat dit is?

Berichtdoor Lizzy » Do 07 Apr 2016, 10:55

Ik heb echt geen idee!
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Do 07 Apr 2016, 12:38

Hier ook geen idee. Groot gelijk dat je het laat nakijken. Want het is hoe dan ook een raar ding.
Netty van Leeuwen
1-ster

Berichtdoor Netty van Leeuwen » Do 07 Apr 2016, 12:41

Ik kreeg een telefoontje van de assistente of ik alleen met het propje naar de praktijk wilde komen. Het liep erg uit en omdat ze zelf kleine knaagdieren voert aan haar slang. Mocht het geen orgaantje zijn, dan moest ik alsnog met mijn teef naar de praktijk komen. Gelukkig kon ze me vertellen dat het geen bloedprop was, maar een hartje van een knaagdier of een vogel. Het orgaantje is wel bij de praktijk gebleven. Mocht de da toch zeggen dat het iets anders is, dan moet ik alsnog met mijn teef naar de praktijk. Opgelucht kunnen we weer verder. Nog geen belletje van de da gehad, dus het zal wel goed zijn. Hoefde alleen als consult een kleine bijdrage te doen voor de Dierenbescherming :thumbup:
Anne in Duitsland
5-sterren

Berichtdoor Anne in Duitsland » Do 07 Apr 2016, 13:03

Ik wilde net schrijven: het lijkt wel een kippenhartje! Kan ze dat ergens hebben gesnaaid? Dat het helemaal niet uit haar spijsverteringsstelsel komt, zeg maar, maar gewoon van het aanrecht? Wel schrikken trouwens, om zo'n bloedprop in de mand te zien. :o Gelukkig is er verder niets aan de hand.
Netty van Leeuwen
1-ster

Berichtdoor Netty van Leeuwen » Do 07 Apr 2016, 14:00

Dit is echt van een beestje wat ze onderweg gesnaaid hebben, maar wie de dader is? Geen hond die het zegt ;D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”