teek

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

teek

Berichtdoor Barfplaats

Kaela
5-sterren

teek

Berichtdoor Kaela » Di 05 Apr 2016, 11:33

Oscar heeft een teek. Nu ging ik net voor de tweede keer proberen of ik hem er uit mag halen en toen viel me op dat de teek dood is. Hij is plat en uitgedroogd.

Ik hou even in de gaten of hij er vanzelf uit kom en oefen door met hem er uit halen. Maar nou vroeg ik me af of dit vaker gebeurd? Oscar heeft zeker sinds vorig jaar aug/sep geen botlek in zijn nek gehad. Hij krijgt natuurlijk wel een enorme zooi medicijnen (pijnstillers, maagzuurremmers, clomicalm). Zou de teek daarvan dood zijn gegaan? Kan het me haast niet voorstellen, maar ik heb dit nog nooit gehad (zonder botlekpipetje).
eelke
Moderator

Re: teek

Berichtdoor eelke » Di 05 Apr 2016, 11:39

Heeft ie er niet zelf op gebeten? Dan zijn ze hier ook dood, en vooral plat, echt heel plat.
rosmin
5-sterren

Berichtdoor rosmin » Di 05 Apr 2016, 11:56

Hier gaan ze zonder botlek ook weleens dood, ws. omdat ie ze zelf dood bijt.
Als Sam 'm er dan niet zelf uithaalt, haal ik ze er uit, om ontsteking te voorkomen.
Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Di 05 Apr 2016, 12:31

Tekenexpert hier.
Hier zijn de platte teken altijd kapot gebeten teken.
Haal ik er ook uit. Weg is weg. Kan tevens nog steeds voor irritatie zorgen, ofwel dat deed het eigenlijk al.
inni
5-sterren

Berichtdoor inni » Di 05 Apr 2016, 15:32

Berre had ook wel 's dode teken terwijl hij nooit iets van gif of "teken weghoudspul" kreeg. Tobi had er eergisteren ook eentje zitten, een beetje gezwollen maar die bewoog niet veel....ik vermoed dat ze ook niet lang meer geleefd had als ik ze niet had gevonden. Hier heeft Tobi er de laatste dagen regelmatig over z'n rug lopen als hij uit onze tuin komt.....Of er zijn er héél veel dit jaar, of.....we zitten in het voor de honden afgebakende stukje van onze tuin met veel teken. :(

Ik haalde dode teken ook weg.
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Di 05 Apr 2016, 16:12

Oke, grappig dat ik het nooit eerder bij hem gezien heb. Dank voor jullie reacties!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”