Ik heb honden-zaadjes gekocht!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 05 Apr 2016, 08:47

Afbeelding

Ze gaan van Ohio naar Grass Valley

Afbeelding

En dan van Grass Valley naar Duitsland

Afbeelding

En dan van Duitsland naar Nederland

Afbeelding

En van wie zijn die zaadjes?

Van deze mooie meneer :smitten:

Afbeelding

Afbeelding

Deze mooie meneer heet Guinness. Of eigenlijk "Fiacre's I'll Have Another at Rimrock". Hij is een LUA. Oftewel, hij heeft 1 kopie van het gezonde gen en maakt zelf geen uraatgruis meer aan en als je mazzel hebt geeft hij dit door aan ongeveer 50% van zijn nakomelingen!

Maar goed, zo ver is het nog lang niet. Eerst moeten de zaadjes naar Nederland. En dan moet ons smurfje daarmee bevrucht worden (volgende loopsheid). En omdat ze diepgevroren zijn ( :biggrin2: ) hopen we dat ze weer goed gaan zwemmen na het ontdooien. En als dat lukt, dan komt er dus een Siamsa B nestje!

Deze meneer is een echte Amerikaanse Dalmaat. En 16 generaties geleden is er dus een Pointer ingekruist. En het COI van de pups is over 10 generaties gemeten dan ook 0,0%.

De moeder van deze mooie man is de wereldberoemde Fiona, Fiacre's First And Foremost. Voor wie tijd en zin heeft, echt de moeite waard om te bekijken, Fiona is onderwerp van gesprek geweest bij Pedigree Exposed. En nu een keer op een positieve manier:

Ik ben eerlijk gezegd nogal blij. En ik hoop eigenlijk vanaf vannacht ook weer te kunnen gaan slapen. Man man, wat een geregel en wat een stress :-X :-X :biggrin2: . Maar, deze keer voor een goed doel! Het moet nog een beetje inzinken hoor, ik heb ze gisterenavond pas definitief gekocht :biggrin2:
*Marga*
5-sterren

Re: Ik heb zaadjes gekocht

Berichtdoor *Marga* » Di 05 Apr 2016, 08:51

Wat een leuk nieuws.. de zaadjes maken bijna een wereldreis... moeten wel mooie pupjes worden met zo'n mooie papa.

Succes met wachten.. :)
-Saskia-
5-sterren

Berichtdoor -Saskia- » Di 05 Apr 2016, 08:52

:circle: WhoopWhoop! Ik dacht dat je in het moestuin-topic moest zijn, maar dit is véle malen leuker dan bloemkool! :biggrin2:

Gefeliciteerd met de aankoop en ik ga volle bak aan de duim! :-*
BusKay

Berichtdoor BusKay » Di 05 Apr 2016, 08:55

Goed bemesten met lekker wat paardenmest en wat zaaigrond...
Even lekker in harken.. hmm.. een regenbuitje.. en de zon doet de rest lijkt me...

Maar als dat teveel is mag je ze van mij ook laten zwemmen hoor.... ::) ::)
zurca
5-sterren

Berichtdoor zurca » Di 05 Apr 2016, 09:06

Ohhhwww Lizzy, wat ontzettend leuk...spannend en en nouja misschien ook wel beetje "eng" maar vooral heel erg leuk!! :)
Wanneer zou de volgende loopsheid zijn?
Hoop dat je tot die tijd in ieder geval weer slapen kan :biggrin2: :-*
Sammy1980
5-sterren

Berichtdoor Sammy1980 » Di 05 Apr 2016, 09:10

Ohhhhhhhhhhh wat een knappe kerel Lizzy, en van Fiona :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten:

Ahhhhhhhhh ik hoop zo dat de zaadjes goed ontdooien en dat er prachtige pupjes komen.
Brutale vraag hoor, maar welk smurfje word de gelukkige?? :) :)
Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Di 05 Apr 2016, 09:25

Gefeliciteerd!!! En ik duim hard dat het in puppies gaat resulteren.
Mooie knappe papa

Begrijp ik het trouwens goed, hebben de meeste dalmaten dan uraatgruis en die van jou dus bijv. ook?
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Di 05 Apr 2016, 09:28

Stoer :cool:
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 05 Apr 2016, 09:29

Sammy1980 schreef:Ohhhhhhhhhhh wat een knappe kerel Lizzy, en van Fiona :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten:

Ahhhhhhhhh ik hoop zo dat de zaadjes goed ontdooien en dat er prachtige pupjes komen.
Brutale vraag hoor, maar welk smurfje word de gelukkige?? :) :)

Jaaaa, mooi is ie he :smitten:

Nee hoor, dat is niet brutaal. Frou Frou gaat als eerste mama worden. Tenminste...., als ze drachtig raakt natuurlijk! Ik fluister elke dag in haar oor "word jij de mama van onze babbies?" en dan kijkt ze me heel wijs aan :smitten:
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 05 Apr 2016, 09:30

Kaio schreef:Gefeliciteerd!!! En ik duim hard dat het in puppies gaat resulteren.
Mooie knappe papa

Begrijp ik het trouwens goed, hebben de meeste dalmaten dan uraatgruis en die van jou dus bijv. ook?

Nee, niet de meeste Dalmaten helaas maar alle Dalmaten maken uraatgruis aan. Behalve dus LUA Dalmaten (de nakomelingen van de Pointer). En ja, die van mij dus ook.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 05 Apr 2016, 09:32

Angelique schreef:Stoer :cool:

:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ja stoer he. Ik vind het zelf ook nogal stoer. En natuurlijk word ik voor gek versleten door sommige. Die vinden dat ik eerst een nest op de natuurlijke wijze moet fokken, pupgeld moet incasseren waarvan ik dan dit avontuur kan betalen. Maar ja, je kent me.... Dat vliegt niet.
Inge en Bono
5-sterren

Berichtdoor Inge en Bono » Di 05 Apr 2016, 09:52

Wat goed! :D Ben je de eerste fokker in Nederland die met een LUAreu gaat fokken?
Ontzettend interessant filmpje, zit HIJ in het nestje pups dat te zien was? Maar wat een starheid bij de rasvereniging, zo'n mooie kan om een mega verbetering aan het ras te doen. En ja, er zullen wat generaties overheen gaan voor er pups geboren worden die er precies uitzien als de dalmatische hond. Maar jeetje; kijk eens even wat een prachtige mama jouw prachtige schoonzoon heeft.... :D
Daantje
5-sterren

Berichtdoor Daantje » Di 05 Apr 2016, 09:53

Wat een super gaaf en spannend projekt :cool:
Ik zie een nieuw boek aan de horizon verschijnen , van zaadje tot spikkel :Spot on :D
AnnemiekevD
5-sterren

Berichtdoor AnnemiekevD » Di 05 Apr 2016, 09:57

Zeker stoer en hopelijk word het een geslaagd avontuur!
Jantina
5-sterren

Berichtdoor Jantina » Di 05 Apr 2016, 10:03

Supergaaf! En welke kliniek mag uiteindelijk jouw zaadjes gaan bewaren en weer tot leven wekken?
Ben met een collega fokker bezig voor haar teef vers uit Schotland over te laten komen. Wat een debiele bedragen worden er gerekend zeg... Als je het vergelijkt met dat wat er voor paardensperma wordt gerekend... Ik hoop enorm voor je dat deze investering het meer dan waard gaat zijn!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”