voorhuid spoelen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

voorhuid spoelen

Berichtdoor Barfplaats

Jojo
5-sterren

voorhuid spoelen

Berichtdoor Jojo » Za 23 Jul 2005, 13:37

Hallo, ik kreeg de tip om de piem van mn reutje te gaan spoelen met een oplossing van water en calendulantinctuur ivm de voortdurende groene drupjes ;)
Nu heb ik al heel wat drogisterijen en apotheken afgelopen, maar nergens die tinctuur. Het ten einde raad maar de emulsie genomen en daar een oplossing in water van gemaakt. Heb net ook even op www.vsm.nl gekeken, zelfs daar staat geen tinctuur tussen de rij met producten van calendulan. Heb de tipgeefster gisteravond nog even kort via msn gesproken maar zij zei dat ik die emulsie beter niet kon gebruiken omdat het zou prikken.
Eigenwijs als ik ben (ik beredeneer dat de tinctuur als je die oplost met 1;10 het idemdito is als de emulsie....)heb ik het toch geprobeert, welliswaar sterk verdunt met water, en hij blijkt er geen hinder van te hebben ondervonden, maar wat vinden jullie, kan ik het zo doen of toch maar niet mee verder gaan?!
Lizzy
Moderator

Re:voorhuid spoelen

Berichtdoor Lizzy » Zo 24 Jul 2005, 11:09

Tinctuur wordt door Dr Vogel gemaakt. Het wordt door best aardig wat drogisten verkocht, maar ik heb het ook bij een paar niet kunnen kopen. Even zoeken dus!

Zelf vind ik overigens dat de de piem beter kunt spoelen met een oplossing van Echinacea Angustifolia en Echinacea Purpurea (en water). Zelf koop ik altijd de Echinacea Extra Forte van Bloem. Daar zitten deze twee Echinacea's in + plantago en Cat's Claw. Dat werkt als een speer!
pleuntje
5-sterren

Berichtdoor pleuntje » Zo 24 Jul 2005, 20:51

zou ik dit ook kunnen gebruiken?
Bandit is 16 weken, maar af en toe zit er wat groenige smurrie op zijn piemeltje. Vaak als hij net heeft geplast, maar het is dikker als urine en groener.
Ine
5-sterren

Berichtdoor Ine » Zo 24 Jul 2005, 21:35

pleuntje schreef:zou ik dit ook kunnen gebruiken?
Bandit is 16 weken, maar af en toe zit er wat groenige smurrie op zijn piemeltje. Vaak als hij net heeft geplast, maar het is dikker als urine en groener.

Dat is best jong om al last te hebben.
Je kunt ook beginnen met alleen afgekoeld gekookt water op lichaamstemperatuur.
pleuntje
5-sterren

Berichtdoor pleuntje » Zo 24 Jul 2005, 22:42

ga ik dat eens proberen.
Jojo
5-sterren

Berichtdoor Jojo » Ma 25 Jul 2005, 13:59

Lizzy schreef:Tinctuur wordt door Dr Vogel gemaakt. Het wordt door best aardig wat drogisten verkocht, maar ik heb het ook bij een paar niet kunnen kopen. Even zoeken dus!

Zelf vind ik overigens dat de de piem beter kunt spoelen met een oplossing van Echinacea Angustifolia en Echinacea Purpurea (en water). Zelf koop ik altijd de Echinacea Extra Forte van Bloem. Daar zitten deze twee Echinacea's in + plantago en Cat's Claw. Dat werkt als een speer!

Bedankt voor de tip! ik ga dat dan maar kopen, weet ik zeker dat het goed is, ik durf de emulsie niet zo goed te gebruiken :-\
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”