ik heb een oplossing voor de cats.....

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Femke
5-sterren

Berichtdoor Femke » Za 23 Jul 2005, 09:41

....toen ik een paar jaar geleden met versvlees begon heb ik sunday eerst energique gevoerd. Nou was ik gisteren bij die winkel waar ik altijd energique kocht en ik dacht: laat ik het eens proberen voor de katten. En het werkt!!!!
Ze eten het met smaak op, dus het blikvoer kan de kliko in :D :D :D :D
Jojo
5-sterren

Re:ik heb een oplossing voor de cats.....

Berichtdoor Jojo » Za 23 Jul 2005, 12:44

Euh, wat eten ze nu dan precies? Energique?
En dan gewoon de honden-versie?! Of hebben zij ook een kattenversie?
Ik wou dat die poezedames hier eens iets gezonds wouden eten ::)
sylvia
5-sterren

Berichtdoor sylvia » Za 23 Jul 2005, 13:01

Hee goed Femke Afbeelding
amber2
4-sterren

Berichtdoor amber2 » Za 23 Jul 2005, 14:15

Energique heeft alleen honden-versies. Maar ik heb een tijdje geleden bij Energique nagevraagd, en volgens hen kan je dit ook gewoon aan katten geven.
Femke
5-sterren

Berichtdoor Femke » Zo 24 Jul 2005, 12:34

ja inderdaad de honden versie. Om het (eventuele) taurine tekort op te vangen krijgen de katten hier regelmatig wat extra roodvlees of hart.

Ben blij dat ze dit wel eten, want ik werd gek van het haar van de katten overal (vooral oliver liet in 1 keer zijn hele vacht los). Daarnaast kwamen er veel meer vliegen op de kattenbak af :o :o :o nu ze weer een paar dagen rauw eten heb ik daar geen last meer van ::) ::) ::). De kattenbak stinkt 10 keer erger, met dat blikvoer :-X

Meteen die stink-kattenbak verschoond :-X
Femke
5-sterren

Berichtdoor Femke » Zo 24 Jul 2005, 12:37

Jojo schreef:Euh, wat eten ze nu dan precies? Energique?
En dan gewoon de honden-versie?! Of hebben zij ook een kattenversie?
Ik wou dat die poezedames hier eens iets gezonds wouden eten ::)

ja zo ben ik ook al een jaar aan het klojooën met de katten. Eindelijk wilden ze iets gezonders (CB kip en rijst) maar de laatste keer heb ik 100 kg natuur gehaald en dat moesten ze weer niet ::)

Ik weet wel waar mijn katten gevoelig voor zijn: ze willen geen stukjes waar ze lang op moeten kauwen, ze hebben het liefst kip en het liefst zo fijn mogelijk gemalen. Oftewel: ze willen hun eten zo naar binnen kunnen schuiven, zonder er al te veel moeite voor te hoeven doen :P
Femke
5-sterren

Berichtdoor Femke » Ma 25 Jul 2005, 16:27

heb vandaag 12 kilo energique ingeslagen. En laat ze het niet wagen dat ze het volgende week niet meer willen eten >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Maris

Berichtdoor Maris » Ma 25 Jul 2005, 16:46

Ik weet presies wat je bedoeld. Passie van mij moest nooit wat anders dan brokken ik heb alles geprobeerd, voor kleine Phoebe had Syl bibi meegegeven. Dus ik sta Phoebe eten te geven, ik denk laat ik het eens bij Passie proberen en eten als een tierelier. Nou de vlag kon uit, en nu hopen dat ze het blijft eten.
Nelly
5-sterren

Berichtdoor Nelly » Zo 21 Aug 2005, 14:06

Die kleine rooie van mij eet ook voornamelijk kvv en eendagskuikens, maar ik vind wel dat hij er agressief van wordt hoor ;D Na het eten scheurt hij door het huis als een tornado, valt mij en de honden aan, vernielt de planten en krabt het bankstel kapot. Ik ben tegenwoordig voortdurend in gezelschap van een plantenspuit ;D
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Zo 21 Aug 2005, 19:04

Nelly schreef:Die kleine rooie van mij eet ook voornamelijk kvv en eendagskuikens, maar ik vind wel dat hij er agressief van wordt hoor ;D Na het eten scheurt hij door het huis als een tornado, valt mij en de honden aan, vernielt de planten en krabt het bankstel kapot. Ik ben tegenwoordig voortdurend in gezelschap van een plantenspuit ;D

Zie je nou wel ! Het bewijs ;) ;D ;D
Nelly
5-sterren

Berichtdoor Nelly » Di 23 Aug 2005, 00:32

Ja hoor! ;D
jeanne
5-sterren

Berichtdoor jeanne » Di 23 Aug 2005, 10:51

Femke schreef:ja zo ben ik ook al een jaar aan het klojooën met de katten. Eindelijk wilden ze iets gezonders (CB kip en rijst) maar de laatste keer heb ik 100 kg natuur gehaald en dat moesten ze weer niet ::)

Ik weet wel waar mijn katten gevoelig voor zijn: ze willen geen stukjes waar ze lang op moeten kauwen, ze hebben het liefst kip en het liefst zo fijn mogelijk gemalen. Oftewel: ze willen hun eten zo naar binnen kunnen schuiven, zonder er al te veel moeite voor te hoeven doen :P
oh, dat is hier precies andersom met SJonnie, die blieft geen pure kattencarnibest, daar moet ik natuurvoer van de honden onder mengen en dat eet ze eerst de grote stukken vlees eruit ::) Ook een kippevleugeltje peuzelt ze helemaal op (moet het wel eerst een tijdje liggen, want meneer eet alleen wanneer HIJ dat wil) Verder eet ie eigenlijk alles wat de honden ook eten, behalve pure kattencarnibest
::)
Nelly
5-sterren

Berichtdoor Nelly » Di 23 Aug 2005, 12:27

Platgeslagen kippenekken gaan hier ook goed naar binnen bij die rooie, hij eet er zomaar 2.5 achter elkaar op :P
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”