Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Steph
#356440
Een vriendin van mij heeft haar hond nu al een week op Duck. Die hond had veel problemen op brokken, en deed het deze week heel goed op Duck. Nu is hij al 2 dagen niet zo goed in zijn vel en heeft hij juist overgegeven. Het was waterig gemixt met Duck. Zou dit kunnen zijn doordat de maag de hoeveelheid nog niet aankan 620 gr brok => 1200 gr Duck. Dit verdeeld over 2 maaltijden. Zou ze hem nu een dagje laten vasten of beter gewoon wat yoghurt geven?
Door Truus
#356442
Een week is nog wel heel kort en misschien is er een probleem met het overschakelen van brokken naar vers.
Ze zou het eerst even met een beetje warm water kunnen overgieten en dit dan langzaam afbouwen. Dit wil nog wel eens helpen.
Geeft ze de juiste hoeveelheid? Kijk anders even hier...

http://www.ducknatuurvoeding.com/Beginframe.htm
Laatst gewijzigd door Truus op vr 22 jul 2005, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Steph
#356444
[quote="Truus"]
Dit wil nog wel eens helpen.
Geeft ze de juiste hoeveelheid? Kijk anders even hier...

http://www.ducknatuurvoeding.com/Beginframe.htm
[/quote]

Hallo Truus
Ja ze heeft de juiste hoeveelheid. Ik denk eigenlijk dat het water dat hij een tijdje na het eten drinkt er te veel aan is. Haar hond dronk bijna halve emmer watere na de brokken en nu wacht hij wel een tijdje en drinkt hij zeker niet zo veel meer, maar toch...
Door Truus
#356448
Het is moeilijk :-\ en telkens weer zoeken waar het nu aan ligt. Op kvv drinken ze aanmerkelijk minder, hier kijken ze de waterbak bijna niet aan maar goed...ik zou het eerst eens even uitproberen, door er een beetje warm water erover te gieten.
Het zou ook kunnen dat hij het wel goed doet op een ander merk maar ik vind het daar nog te kort voor om iets over te zeggen.
Misschien heeft hij iets anders onder de leden, een virusje ofzo :-\.
Of misschien de maaltijd eerst even 3 keer per dag geven zodat de hoeveelheid minder belastend is.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#356584
Het kan ook zijn dat de Duck nog te koud was? Sommige honden kunnen daar niet goed tegen. Oplossing hiervoor is de Duck eerder uit de koeling halen of de bak met Duck een tijdje in warm water zetten, over iid zoals Truus al zei overgieten met een beetje warm water.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#356950
[quote="Steph"]
Een vriendin van mij heeft haar hond nu al een week op Duck. Die hond had veel problemen op brokken, en deed het deze week heel goed op Duck. Nu is hij al 2 dagen niet zo goed in zijn vel en heeft hij juist overgegeven. Het was waterig gemixt met Duck. Zou dit kunnen zijn doordat de maag de hoeveelheid nog niet aankan 620 gr brok => 1200 gr Duck. Dit verdeeld over 2 maaltijden. Zou ze hem nu een dagje laten vasten of beter gewoon wat yoghurt geven?


[/quote]


1200 gr duck .............wat voor hond is dat, dit is erg veel hoor 1200gr kvv.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#356956
[quote="sylvia"]
1200 gr duck .............wat voor hond is dat, dit is erg veel hoor 1200gr kvv.
[/quote]
Ja dat vroeg ik me ook net af.
Door sentinel1984
#357036
Ik sprak gisteren mensen, die waren ook overgestapt. De honden hebben de eerste 2 weken heel veel last gehad van hun ingewanden.
De eerste dagen waren ze aan de diarree. Laters was het heel hard en pik zwart en naar de 2de week ging het over naar normaal.
Hun waren ook geschrokken van deze ''ontgiftiging.'' Maar naar zoeken op internet kwamen ze er achter dat dit normaal was. En nu zitten ze er een 1/2 jaar op en doen ze het perfect.
Door Steph
#357281
Wat voor een hond dit is? Een cane Corso. Mijn grote zwitser staat ook op 1200 kg Duck. Grote jongens eten goed ook...
Vandaag heeft hij weeral overgegeven. Nu zat er wel een plastiek brokje in van iets waar hij 2 weken geleden gepiekt had. En er zat ook een enorme haarbal in, echt waar ik heb dit gezien en (met handsschoenen) uit elkaar getrokken om te zien wat het juist was. Haar allemaal in elkaar gekwakt??? Misschien begint zijn maag nu pas te werken sedert hij vers krijgt en wordt alles verwerkt die er al een tijdje in lag te liggen. Ze heeft hem in ieder geval gewoon verder zijn maaltijden in 3 x.
Door jon
#364098
Hoi, mijn hond krijgt al veel langer Duck en heeft nog steeds bij vlagen last van zijn maag die dan als een gek tekeer gaat,het borrelt aan alle kanten. Soms spuugt hij ook. Voorheen kreeg hij Rodi met hetzelfde probeem. De dierenarts adviseerde brokken maar dat was helemaal een slecht idee. Dus weer terug naar duck, maar na twee dagen wil hij niets eten. Ik ga nu toch maar een ander merk proberen (energique). Lam rijst varianten weigert hij consequent te eten. Ben nieuwsgierig hoe het verder met de hond van je vriendin gaat en de reacties van anderen erop. Ik wordt er zelf soms wat moedeloos van.
Door wieke
#364101
[quote="jon"]
Hoi, mijn hond krijgt al veel langer Duck en heeft nog steeds bij vlagen last van zijn maag die dan als een gek tekeer gaat,het borrelt aan alle kanten. Soms spuugt hij ook. Voorheen kreeg hij Rodi met hetzelfde probeem. De dierenarts adviseerde brokken maar dat was helemaal een slecht idee. Dus weer terug naar duck, maar na twee dagen wil hij niets eten. Ik ga nu toch maar een ander merk proberen (energique). Lam rijst varianten weigert hij consequent te eten. Ben nieuwsgierig hoe het verder met de hond van je vriendin gaat en de reacties van anderen erop. Ik wordt er zelf soms wat moedeloos van.
[/quote]

Bij mijn hond hielp de overstap naar Energique heel goed, hiervan hoeft hij nooit te meer braken
Door jon
#364116
Hoi Wieke, ging jij van brokken over op Energ. of kreeg jouw hond ook Duck? Mijn hond heeft net heel voorzichtig iets van de energ. gegeten en dat zegt wel iets omdat hij zich echt nog niet lekker voelt.
Door wieke
#364151
Hoi,

Ik ben van brokken naar kkv gegaan. Met name Willem is dus bij mij de probleemhond, daar ga ik vanuit.

Eerst Carnibest, rare ontlasting, met slijm, diarree en kale plekken in de vacht.
Toen Duck, Lam rijst, betere vacht (ben toen ook met maiskiemolie begonnen, maar nog wel veel jeuk.
Nu energique 4, geen problemen meer.

Ik heb alle soorten wel een langere periode gegeven, om te zien of het inderdaad wel aan het voer lag.

WIllem kreeg bij de fokker al vanaf pup lam rijst(brokken) omdat de moederhond en de rest van de honden veel huidproblemen kregen bij andere brok.

Het is mij niet gelukt om Willem van de lam rijst af te krijgen, met Energique nummer 4 gaat het wel goed dus.

p.s. het gaat er zeker niet om dat Willem het niet lekker vind, dat is echt een kliko als het aan hem lag!!
Laatst gewijzigd door wieke op do 04 aug 2005, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jon
#364177
Nou dat geeft in ieder geval weer wat hoop. Lakkie is een tibetaanse spaniel, zo"n lekker nuffig hondje dat z'n eten (en zeker duck) meestal ook wel lekker vindt. Ik heb wel spijt van dat brokken gedoe, want ik en de hond vonden het maar niks: maar goed, de dierenarts zei het en ik wil het graag goed doen met mijn eerste hond en ik had barfplaats toen nog niet ontdekt. Hij heeft in elk geval weer iets gegeten en kijkt wat blijer uit z'n ogen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door