ervaringen met een kelpie?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

TOSCA EN SPIKE
3-sterren

Berichtdoor TOSCA EN SPIKE » Za 05 Mar 2016, 16:52

hoi hoi,

er is een kelpie mijn pad gekruist en ben op slag verliefd. heeft er iemand ervaringen met dit ras? uiteraard veel overgelezen al enzo. maar ervaringen zouden wel fijn zijn om te horen.
**Jillaroo**
5-sterren

Re: ervaringen met een kelpie?

Berichtdoor **Jillaroo** » Za 05 Mar 2016, 18:29

Ja, en behoorlijk veel ook. Sinds jan 1999 heb ik al Australian kelpies. Het zijn sporthondjes bij uitstek.
TOSCA EN SPIKE
3-sterren

Berichtdoor TOSCA EN SPIKE » Za 05 Mar 2016, 18:42

oke, hij is nu 16 weekjes. ben zo verliefd...maar vriendlief wil liever een boomer...wat zou je aanraden voor een gezin. ow overigens ik loop elke dag hele stukken..
Laika
3-sterren

Berichtdoor Laika » Zo 06 Mar 2016, 07:47

Kelpies zijn leuk :biggrin2:
Zelf heb ik een working kelpie teefje van 5 jaar oud. Waar je echt rekening mee moet houden is dat kelpies (en zeker working kelpies) veel aandacht op kunnen eisen als je ze niet voldoende uitdagingen kan bieden. Zowel fysiek als mentaal. Alleen wandelen is meestal niet voldoende.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 06 Mar 2016, 08:45

Ik ken ze alleen maar van het tegen komen in het bos. Er lopen er bij mij 3. Ik vind het alle 3 hele leuke en fijne honden. Ze zijn niet zo "ohww, een andere hond, kom laten we daar eens even op af rennen". Ik vind ze voor vreemde beide een beetje afstandelijk. En dat mag ik wel in een hond. Maar, ik zie er regelmatig andere honden op af vliegen en dan reageren ze eigenlijk altijd wel cool (maar ze lopen wel gauw door naar de baas). Ik heb regelmatig met de eigenaren een praatje gemaakt en ik krijg niet de indruk dat zij er nou zo actief mee werken.... Ik weet niet, heb je hier ook niet een werk en showlijn?
mizzsylver
4-sterren

Berichtdoor mizzsylver » Zo 06 Mar 2016, 09:01

ik vind ze leuk. Mooi om te zien, leuk formaat, lekker actief, gezond ras, en een karakter wat ik waardeer. Baasgericht, sociaal naar andere honden die hun pad kruisen maar zelf niet opzoeken.

Dit ras staat op mijn "ik wil ooit" lijstje :)
**Jillaroo**
5-sterren

Berichtdoor **Jillaroo** » Zo 06 Mar 2016, 09:10

Klopt binnen de kelpie heb je de working kelpie een werk hond puur sang en de australian kelpie, een sporthondje wat een dagje minder ook wel oké vind. Ik heb bewust gekozen voor de australian, wil ook echt geen working in mijn lijnen hebben. Dat is mijn keuze! Er zijn fokkers die dat wel doen, vanuit de zgn dubbel geregistreerde. Ik sport 3 *per week met mijn jongste van 5. Flyball agility en zijn we gestart met schapen drijven. De kelpie waar het hier over gaat is puur een working, lijkt mij niet geschikt als huis hond in een druk jong gezin. Die moet je aan het werk zetten anders zoekt hij dat wel op voor je.
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Zo 06 Mar 2016, 12:17

Ik heb er eentje gekend die NOG meer uitdaging nodig had als mijn kruising werkmechel waarmee ik 5 dagen per week trainde en elke dag 2-3 uur wandelde.

Die kelpie kon overigens best fel zijn op honden en was terughoudend naar vreemde mensen. Net een drukke mini mechel vond ik die hond. Maar dat was dus maar 1 individu. Ik zie ze eigenlijk nooit.
Laatst gewijzigd door Lil op Zo 06 Mar 2016, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Parelridder
5-sterren

Berichtdoor Parelridder » Zo 06 Mar 2016, 12:50

Met de Kelpies die ik ken wordt niet gesport/getraind, wel dagelijks in het bos gewandeld, maar niet opvallend lang/veel. Ze zijn niet gericht of gesteld op contact met onbekende honden en mensen (waardoor honden en mensen die ze regelmatig passeren ook onbekenden blijven ;) ) Een beetje onzeker en gereserveerd in dat contact zijn & blijven ze (zonder agressie!) ondanks dagelijks wandelingen in 't bos en deelname aan gezinsleven.
TOSCA EN SPIKE
3-sterren

Berichtdoor TOSCA EN SPIKE » Zo 06 Mar 2016, 13:55

We hebben besloten om voorlopig geen kelpie ini uis te nemen. Vriendlief had een boomer gezien en die gaan wr straks bekijken. En ja ik weet kijken naar pup is vaak meenemen..haha wordt vervolgt....

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Zo 06 Mar 2016, 14:50

attje en puk schreef:We hebben besloten om voorlopig geen kelpie ini uis te nemen. Vriendlief had een boomer gezien en die gaan wr straks bekijken. En ja ik weet kijken naar pup is vaak meenemen..haha wordt vervolgt....

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Wat voor een kruising is het?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 06 Mar 2016, 14:54

Als ie maar bij een fatsoenlijke fokker vandaan komt (wat bij Boomerhondjes vaak niet het geval is).
TOSCA EN SPIKE
3-sterren

Berichtdoor TOSCA EN SPIKE » Zo 06 Mar 2016, 14:57

Het is een kruizing shitzu maltheser. We zijn net wezen kijken en wat een schatje. Ze komt niet van een fokker..bij mensen(kennisen vanvriendlief) die eenmalig een nestje bij hun teef wilden.
mizzsylver
4-sterren

Berichtdoor mizzsylver » Ma 07 Mar 2016, 21:34

attje en puk schreef:Het is een kruizing shitzu maltheser. We zijn net wezen kijken en wat een schatje. Ze komt niet van een fokker..bij mensen(kennisen vanvriendlief) die eenmalig een nestje bij hun teef wilden.

Dat is dus een fokker.
Hopelijk waren ze wel zo verstandig wat gezondheidstestjes zoals patella te doen, en hebben jullie daar uiteraard ook naar gevraagd. ;)
Veel plezier met de nieuwe aanwinst :)
TOSCA EN SPIKE
3-sterren

Berichtdoor TOSCA EN SPIKE » Di 08 Mar 2016, 09:43

Uiteraard hebben we daar na gevraagt.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”