Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lida. S
#3198410
Er zal vast wel eerder naar zijn gevraagd, maar ik heb het niet kunnen vinden. Ik zoek een blender met soep (kook) functie. Een goede, een heel goede, eigenlijk de beste die er is. Prijs is niet belangrijk. Wie kan mij advies geven?
Door Anne in Zweden
#3198424
Als prijs echt geen punt is, dan zou ik ook meteen een Thermomix aanschaffen. Dat ding kan nog veel meer ook. Je kunt er nog net niet mee naar de maan, geloof ik! :D
Door Lida. S
#3198430
Anne in Duitsland schreef:Als prijs echt geen punt is, dan zou ik ook meteen een Thermomix aanschaffen. Dat ding kan nog veel meer ook. Je kunt er nog net niet mee naar de maan, geloof ik! :D
Ik dacht dat ik met 600 euro wel klaar zou zijn. Dit is wel even slikken. 1100,--.
Ik hoef er niet mee te koken. We hebben een Rational stoomoven, hierin bereiden we eigenlijk al het eten. We hebben nu geloof ik 4 of 5 blenders staan, die niet bevallen en die we dus ook nooit gebruiken. Vandaar dat ik nu een perfecte wilde hebben, maar de Thermomix is wel heel perfect en uitgebreid (en duur). Weet iemand nog een alternatief?
Door Borke
#3198443
Ik weet niet wat je wilt?
Ik heb een grote 9 liter soeppan en daar kiep ik alles in en dan met mijn super turbo extra lange rvs staafmixer, heb ik alles in no time gepureerd tot een heerlijke dikke soep.
Ik hou van stevige groentesoep, zonder er aardappels of peulvruchten in te gooien als bindmiddel.
Door Anne in Zweden
#3198535
Voor 600 euro of minder heb je een Vitamix. Die blendert ook als een bezetene, en als je hem lang genoeg laat draaien (2 minuten ongeveer), heb je er ook hete soep mee. Ik heb een Vitamix en vind hem geweldig makkelijk, vooral ook voor het snel maken van groentemixen voor de honden. Maar hij kan uiteraard veel meer!
Door Siberienne
#3198605
Ik blend mijn soepen in de Magimix. Als je de soep er heet in mikt, is íe daarna heus nog wel warm. Gaat prima.
Ik gebuirk hem ook voor sapjes/smoothies, ook van bv bevroren fruit en dat kan 'ie ook prima aan.

Maar hij verhit dus niet.
Volgens mij hebben we deze: http://www.blenderstore.nl/product/2224 ... -rood.html
Nou maak ik nooit hele grote hoeveelheden soep, max 1 tot 1,5 ltr maar je krijgt er heerlijke dikke, mooi gepureerde soepen in
Door Leontine
#3198610
Thermomix met stip!!! Is echt en geweldig apparaat. Soep sauzen stomen, rijst koken, brood kneden, mixen enige waar ik niet super vind gaan is eiwit kloppen. Heb de vitamix er voor ingeruild zelf.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Door Dreetje
#3198612
Leontine schreef:Thermomix met stip!!! Is echt en geweldig apparaat. Soep sauzen stomen, rijst koken, brood kneden, mixen enige waar ik niet super vind gaan is eiwit kloppen. Heb de vitamix er voor ingeruild zelf.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
+1
Heb een aantal keukenapparaten verkocht en kon zo de Thermomix kopen.
Door Leontine
#3198628
Dreetje schreef:
+1
Heb een aantal keukenapparaten verkocht en kon zo de Thermomix kopen.
+1 vitamix en kitchenaid met veel toebehoren verkocht, thermomix gekocht

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Door Anne in Zweden
#3198654
Dreetje schreef:+1
Heb een aantal keukenapparaten verkocht en kon zo de Thermomix kopen.
Dat is eigenlijk wat ik ook van plan was een tijd geleden, maar eigenlijk kon ik van de meeste prominente keukenapparaten hier alleen de Vitamix vervangen. Sapcentrifuge, kleine blender (voor snelle rauwe notensausjes en kruiden etc.), koffiemolen, waterkoker - die kan hij allemaal niet of niet goed vervangen.
Maar kwijlen doe ik wel van de Thermomix. Misschien moet ik hem Herr Antje cadeau doen, zodat die niet alleen pizza hoeft te eten wanneer ik weer eens drie maanden in Zweden zit. :biggrin2:
Door Leontine
#3198817
Koffie molen kan wel, waterkoker zou kunnen maar niet echt handig denk ik de rest vervangt hij inderdaad niet. Voor 1 mans koken super dus zou zeggen doen! ;)

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Door Anne in Zweden
#3198865
Leontine schreef:Koffie molen kan wel, waterkoker zou kunnen maar niet echt handig denk ik de rest vervangt hij inderdaad niet. Voor 1 mans koken super dus zou zeggen doen! ;)

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Als koffiemolen zou hij de bonen toch kapotslaan, nietwaar? In plaats van ze fijn te pletten tussen twee maalschijven? Ik vind dat echt minder lekkere koffie opleveren, minder vol van smaak. #bloodysnob :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door