Tijdsduur griep?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Tijdsduur griep?

Berichtdoor Barfplaats

tt-tjes
5-sterren

Tijdsduur griep?

Berichtdoor tt-tjes » Zo 14 Feb 2016, 15:12

Hubbie en ik zitten al een week in de lappenmand. Maar jeetje, duurt griep zo lang? We zijn nog steeds beroerd, hoesten de longen uit ons lijf en hebben af en aan koorts. Hubbie heeft een penecilline kuur gekregen maar dat helpt ook nog niet echt.
eelke
Moderator

Re: Tijdsduur griep?

Berichtdoor eelke » Zo 14 Feb 2016, 15:13

Ja. Echte griep kan wel 2 weken duren. En antibiotica helpt niet tegen een virus, dus dan zou hij ook nog ergens een ontsteking hebben?

Beterschap!
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Zo 14 Feb 2016, 15:22

eelke schreef:Ja. Echte griep kan wel 2 weken duren. En antibiotica helpt niet tegen een virus, dus dan zou hij ook nog ergens een ontsteking hebben?

Beterschap!

Bloed geprikt om longontsteking uit te sluiten, was het gelukkig niet maar bloed gaf idd wel aan dat er ergens iets zat.
Bij mij ook geprikt, waarde hoger dan bij hubbie maar ik kreeg niets, alleen de opmerking dat het allemaal bij de griep hoorde (was overigens niet mijn eigen HA)
inni
5-sterren

Berichtdoor inni » Zo 14 Feb 2016, 15:30

2 tot 3 weken. 20 jaar geleden dacht ik dat het wel na een week zou over zijn en ging terug aan het werk........een week later weer plat en erger dan daarvoor. 1,5 jaar van 't enen naar 't andere gekwakkeld en nooit meer de oude geworden. Opletten dus en jezelf niet willen overtreffen. Vlot en spoedig herstel nog
.
dinky89
5-sterren

Berichtdoor dinky89 » Zo 14 Feb 2016, 15:33

Hoor om mij heen dat de griep dit jaar vrij hardnekkig is en minstens een week ziek ervan zijn totaal niet uitzonderlijk is.

Beterschap!
Jantina
5-sterren

Berichtdoor Jantina » Zo 14 Feb 2016, 16:10

En als je niet uit ziekt heb je m een week later weer.....
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Zo 14 Feb 2016, 16:33

Ik wilde eigenlijk weer aan het werk gaan morgen maar denk dat het niet verstandig is zoals het er nu uitziet.
Hubbie's baas hangt elke dag aan de telefoon. Gelooft het niet erg omdat hubbie net na de kerst ook ziek was en afgelopen carnavalsdinsdag vrij had gevraagd, maar op maandag zich ziek gemeld heeft. Hele ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Zo 14 Feb 2016, 16:39

Ik heb 7 dagen volledig op bed gelegen. Vorige week zaterdag voor het eerst van bed. Ben 3,5 kilo afgevallen in week. Gisteren 3,2 km gewandeld en ik was helemaal stuk, heb 2 uur geslapen en de rest van de dag op de bank gelegen. Het kost echt even tijd, daar is het griep voor.
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Zo 14 Feb 2016, 18:03

Het duurt bij ons nou ook al een week. Eerst een aantal dagen kwakkelig, zondag nog naar de optocht gaan kijken en 's avonds lagen we voor del. Maar het gaat echt op en af, telkens als we denken dat het beter gaat breekt het ons weer op. We komen alleen maar buiten om de jomgens uit te laten, verder liggen we in bed of op de bank.
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Zo 14 Feb 2016, 22:50

Bij mij op het werk was het halve team een week of twee ziek . Ik (nog) niet
Het schijnt een hele akelige griep te zijn
sella
5-sterren

Berichtdoor sella » Zo 14 Feb 2016, 23:04

Ja het is een akelige griep. Wij gaan ook week 2 in.
frodo quin
5-sterren

Berichtdoor frodo quin » Zo 14 Feb 2016, 23:07

Als het echt griep is en niet een verkoudheid of een virusje ben je toch minstens een week buiten strijd en het duurt toch makkelijk 2-3 weken voor je terug redelijk normaal functioneert. Veel beterschap.
sella
5-sterren

Berichtdoor sella » Zo 14 Feb 2016, 23:09

Wij hebben wel vaker griep gehad in ons leven, echter zo benauwd, zo langdurig, zo lang koorts en weer koorts en gebroken blijven voelen dat is toch wel een heftigere dan een paar jaar geleden, toen waren we na een dag of 10 wel weer opbouwend bezig, nu niet.
Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Ma 15 Feb 2016, 08:55

Tja meestal noemt iedereen een flinke verkoudheid of zo ook al griep, (klinkt ook beter als je je ziek koet melden )Maar griep daar ben je meestal niet klaar mee met een week.
En na die week heb je weer even nodig om weer tot je fit nivo te komen en dat gerust ook nog 2 weken duren.
De laatste keer dat ik griep had, heb ik meerdere griepen na elkaar gehad. Eerst eentje en dan weer beter aan de slag in je nog naherstelperiode kom ik een ander vrius tegen ::) tja. Ik snap het, best lullig als je je baas snel achter elkaar weer moeg vertellen dat je een tijd je ziek bent, maar eigenlijk is dat niet zo gek dat je door je verminderde weerstand van de een de ander kunt oplopen. Ach ja daarna kun je meestal weer jaren vooruit, ik tenminste wel altijd gelukkig.
En griep uitzieken is wel belangrijk, gezien griep vaak op je spieren slaat en je hart ook een spier is.
Heel veel beterschap aan degene die ziek zijn :-*
Dian
5-sterren

Berichtdoor Dian » Ma 15 Feb 2016, 09:26

Mijn hulp is 4 weken uit de roulatie geweest door griep, haar zoontje ook........ Het is echt een hardnekkige griep en idd ziek gewoon goed uit, met echte griep valt niet te spotten!!! Beterschap voor allebei
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”